کنگره جهانی موبایل تا سال ۲۰۲۴ همچنان در بارسلونا برگزار می‌شود

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
جان هافمن‌، مدیرعامل سازمان GSMA در مصاحبه‌ای گفته است که نمایشگاه MWC تا پایان سال ۲۰۲۴ در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد.
تبلیغات

رویداد MWC یا کنگره جهانی موبایل، از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های حوزه فناوری است که هرساله در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود. با این حال به دلیل شیوع بیماری کرونا، سازمان GSMA که وظیفه برگزاری رویداد MWC را به عهده دارد، تصمیم گرفت که امسال نمایشگاه MWC 2020 برگزار نشود.

درحالی‌که اخبار لغو نمایشگاه MWC 2020 بسیاری از علاقه‌مندان به گجت‌های قابل حمل، ازجمله گوشی‌های هوشمند را شوکه کرده بود، شایعاتی به گوش می‌رسید که احتمالا بارسلونا دیگر میزبان برگزاری رویداد کنگره جهانی موبایل نباشد.

حال، سازمان GSMA نسبت به شایعات واکنش نشان داده است و با انتشار بیانیه‌ای گفته که رویداد MWC تا سال ۲۰۲۴ در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد. این موضوع را جان هافمن، مدیرعامل سازمان GSMA تأیید کرد و گفته است که قرارداد قبلی این سازمان با مقامات محلی شهر بارسلونا به مدت یک سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۲۴ تمدید شده است و بارسلونا تا پایان سال ۲۰۲۴ میزبان رویداد MWC خواهد بود. در قرارداد قبلی سازمان GSMA اجازه برگزاری رویداد MWC در شهر بارسلونا تا سال ۲۰۲۳ از مقامات منطقه خودمختار کاتالونیا گرفته شده بود.

پس از شیوع بیماری کرونا شاهد لغو شدن بسیاری از رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف بودیم و رویداد MWC 2020 نیز از اولین‌ها بود که پس از گسترش بیماری کرونا لغو شد؛ رویدادی که هرساله بیش از صد هزار نفر را به شهر بارسلونای اسپانیا می‌کشاند. اهمیت نمایشگاه MWC بیشتر به خاطر رونمایی از پرچم‌داران شرکت‌های مختلف ازجمله گوشی هوشمند و گجت‌های قابل حمل بود.

نمایشگاه MWC 2020 / سازمان GSMA

پس از لغو نمایشگاه MWC 2020 نیز بسیاری از شرکت‌ها به‌صورت استریم آنلاین از پرچم‌داران جدید خود رونمایی کردند. در هر صورت، هنوز در مورد اینکه آیا پس از سال ۲۰۲۴ قرارداد GSMA با مقامات محلی بارسلونا برای برگزاری رویدادهای بعدی کنگره جهانی موبایل بار دیگر تمدید خواهد شد یا خیر، صحبتی نشده است.

این موضوع در شرایطی است که پیر آراگونز، یکی از مقامات منطقه خودمختار کاتالونیا، در مصاحبه با رویترز گفته است که مقامات کاتالونیا در حال گفت‌وگو با سازمان GSMA هستند تا قرارداد آن‌ها بار دیگر پس از سال ۲۰۲۴ تمدید شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات