مشکل جدید در نسخه اکسینوس گلکسی S20 اولترا؛ این بار در نمایشگر گوشی

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
گلکسی اس ۲۰ اولترا پرچم‌دار جدید سامسونگ به‌شمار می‌آید که طی چند وقت اخیر نسخه‌ی اکسینوس آن بسیار خبرساز بوده است. ظاهرا مشکلات جدید این نسخه از گوشی هنوز هم ادامه دارد.
تبلیغات

گلکسی اس ۲۰ اولترا (Samsung Galaxy S20 Ultra) به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ و مدرن‌ترین گوشی ساخته‌شده توسط این شرکت مدتی پیش معرفی و به بازار عرضه شد. سامسونگ گوشی‌هایش را همواره در دو مدل عرضه می‌کند؛ در یکی از آن‌ها شاهد تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ با نام اکسینوس هستیم و دستگاه دیگر از تراشه‌ی اسنپدراگون ساخت کوالکام بهره می‌گیرد. گزارش‌ها نشان می‌دهند اس ۲۰ اولترا توانسته است از لحاظ فروش فراتر از انتظارات سامسونگ ظاهر شود و این غول کره‌ای صنعت موبایل را متعجب کند. 

مدلی از گلکسی اس ۲۰ اولترا که از تراشه‌ی اکسینوس ۹۹۰ استفاده می‌کند، طی چند وقت اخیر با مشکلات متعددی مواجه شده است. براساس گزارش کاربران، این نسخه از گوشی عمر باتری خوبی ارائه نمی‌دهد و به‌شدت داغ می‌کند.

همچنین مدتی پیش کاربری دیگر با انتشار ویدئویی در توئیتر نشان داد که سیستم فوکوس دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا با مشکلاتی جدی مواجه است. ظاهرا روند مشخص شدن مشکلات جدید گوشی قرار است همچنان ادامه‌دار باشند؛ به‌تازگی باگی جدید در گلکسی اس ۲۰ اولترا کشف شده است که ظاهرا باز هم به نسخه‌ی اکسینوس دستگاه مربوط می‌شود.

همان‌طور که در تصاویرِ منتشرشده می‌بینید، در برخی شرایط خاص، سایه‌ای سبزرنگ روی صفحه‌نمایش گلکسی S20 اولترا ظاهر می‌شود که اصلا وجهه‌ی خوبی ندارد. با درنظرگرفتن زمان رسانه‌ای شدن این مشکل، احتمال می‌دهیم بروز آن در گلکسی اس ۲۰ اولترا به به‌روزرسانی نرم‌افزاری امنیتی جدید ماه آوریل که به‌صورت OTA در دسترس قرار گرفت مربوط باشد. خبر خوب این است که با ری‌استارت کردن دستگاه، سایه‌ی سبزرنگ از بین می‌رود؛ اما خبر بد این است که سایه‌ی موردبحث در شرایطی خاص مجددا روی صفحه ظاهر می‌شود.

مشکل نمایشگر گلکسی S20 اولترا سامسونگ

کاربران گوشی سامسونگ اخیرا با انتشار پست‌هایی انتقادی نسبت‌به این شرکت در انجمن‌های رسمی اعلام کرده‌اند که هنوز نمی‌دانند دلیل بروز سایه‌ی سبزرنگ چیست. در حال حاضر بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که مشکل موردبحث وقتی ظاهر می‌شود که آن‌ها نرخ نوسازی (رفرش ریت) صفحه‌نمایش گوشی را روی بالاترین حد (۱۲۰ هرتز) نگه می‌دارند و روشنایی را به زیر ۳۰ درصد می‌آورند. با این حال به‌نظر می‌رسد بروز سایه‌ی سبزرنگ در سرتاسر محیط داخلی گوشی رخ نمی‌دهد و صرفا محدود به اپلیکیشن‌هایی نظیر سامسونگ Pay، دوربین، ماشین حساب، اسنپ‌چت، تلگرام، گوگل کروم و بازی پابجی موبایل است.

تاکنون دلیل اصلی بروز سایه‌ی سبزرنگ در صفحه‌نمایش مدل اکسینوس گلکسی S20 اولترا مشخص نشده است؛ اما احتمالا این مشکل به نرخ نوسازی مربوط باشد

از طرفی شاهد مجموعه‌ی دیگری از گزارش‌های منتشرشده توسط کاربران هستیم که به بیان جزئیاتی بهتر درمورد نحوه‌ی بروز سایه‌ی سبزرنگ در نمایشگر گلکسی اس ۲۰ اولترا می‌پردازند.

به‌نظر می‌رسد سایه‌ی موردبحث وقتی روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود که نرخ نوسازی آن به‌هنگام باز بودن برخی اپلیکیشن‌های خاص، از ۱۲۰ یا ۹۶ هرتز به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد مشکل موردبحث می‌تواند به اپلیکیشن و عدم پشتیبانی آن از نرخ نوسازی بالا مربوط باشد. عدم پشتیبانی اپلیکیشن از نرخ نوسازی بالا باعث می‌شود به‌صورت خودکار نرخ نوسازی صفحه‌نمایش کاهش یابد و مشکل یادشده بروز پیدا کند.

خوشبختانه به‌نظر می‌رسد مشکل صفحه‌نمایش گلکسی S20 اولترا، نرم‌افزاری است

همچنین به‌نظر می‌رسد برخی مشکلات دیگر نیز می‌توانند باعث و بانی بروز سایه‌ی سبزرنگ باشند. همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، مدل اکسیوس گلکسی اس ۲۰ اولترا طبق ادعای کاربران با مشکل داغی بیش از حد مواجه است؛ داغ شدن بیش از حد گوشی (بیش از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد) یا رسیدن باتری به زیر ۵ درصد نیز می‌توانند اثراتی روی بروز مشکل سایه‌ی سبزرنگ بگذارند. ناگفته نماند دو معیار یادشده یعنی داغی بالای ۴۰ درجه و باتری زیر ۵ درصد باعث می‌شوند نرخ نوسازی به‌صورت خودکار به ۶۰ هرتز کاهش پیدا کند. کارشناس رسانه‌ی سم‌موبایل در گزارشی جداگانه گفته است گلکسی اس ۲۰ او در عین داشتن ۶۰ درصد باتری، وقتی دمایش به بالای ۴۰ درجه افزایش پیدا کرده، با این مشکل مواجه شده است. افزون بر این موارد گفته می‌شود سایه‌ی سبزرنگ گلکسی اس ۲۰ اولترا تنها هنگامی دیده می‌شود که درصد روشنایی نمایشگر روی پایین‌تر از ۳۰ تنظیم شده باشد. مجددا خاطرنشان می‌کنیم که مشکلات یادشده تاکنون از سوی کاربران مدل اسنپدراگون اس ۲۰ اولترا گزارش نشده‌اند.

مشکل نمایشگر گلکسی S20 اولترا سامسونگ

گرچه احتمالات متعددی مطرح شده‌اند، اما هنوز از دلیل اصلی بروز سایه‌ی سبزرنگ در نمایشگر گلکسی اس ۲۰ اولترا اطمینان کامل نداریم. درضمن برطرف نشدن این مشکل نیز می‌تواند نشان دهد که احتمالا متخصصان سامسونگ نیز فعلا دلیل اصلی را پیدا نکرده‌اند و نتوانسته‌اند آن را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف کنند. کارشناسان سامسونگ در انجمن‌های آنلاین این شرکت در حال پاسخ دادن به کاربران هستند، اما هنوز روشی عمومی برای رفع مشکل اعلام نکرده‌اند. آنان می‌گویند انجام کارهایی نظیر پاک کردن کش اپلیکیشن‌ها و ری‌استارت کردن گوشی می‌تواند مشکل را از بین ببرد. امیدواریم به‌زودی سامسونگ با شناسایی دلیل اصلی مشکل، آن را به‌طور کامل رفع کند تا تجربه‌ی کاربری بهتری در اختیار دارندگان گلکسی اس ۲۰ اولترا قرار بگیرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در رابطه با مشکلات گلکسی اس ۲۰ اولترا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات