تأثیر جهانی کرونا بر آموزش IT و اقدامات سماتک

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
ویروس کرونا با گسترش در جهان به خانه‌نشینی افراد زیادی منجر شد. در‌این‌بین، برخی کسب‌وکارهای آموزشی با ارائه‌ی راهکارهای جدید و استفاده از بستر اینترنت سعی در آموزش از راه دور و برگزاری کلاس‌های آنلاین کردند.
تبلیغات

سماتک (مرکز آموزش‌های تخصصی IT) شرکتی است که در صنعت آموزش IT ایران، بیست سال سابقه دارد و ازجمله شرکت‌هایی است کلاس‌های آموزشی را آنلاین برگزار می‌کند. پس از گسترش سریع ویروس کرونا در چین و کشورهای دیگر جهان، بسیاری از کسب‌وکارها تحت‌تأثیر تبعات منفی آن قرار گرفتند. صنعت آموزش از مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها گرفته تا مراکز آموزشی خصوصی و مهارتی، برای محافظت از جان دانشجویان و دانش‌آموزان مجبور شدند کلاس‌های حضوری خود را تعطیل کنند. درادامه، بیایید به اقدامات مراکز آموزش تخصصی IT در جهان نگاهی بیندازیم.

آموزش از راه دور و جبران عقب‌ماندگی تحصیلی

توسعه‌ی فضای مجازی موجب شد با وجود تعطیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها براثر شیوع ویروس کرونا، روند آموزش متوقف نشود. آموزش ازطریق فضای مجازی کمک کرده بخش درخورتوجهی از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان جبران شود. با استفاده از بستر شبکه‌های مجازی، ارزیابی‌ها و حتی حضوروغیاب دانشجویان نیز طبق روال کلاس‌های حضوری انجام شد و اینترنت رایگان برای تسهیل در دسترسی افراد به وب اختصاص یافت؛ به‌طوری‌که اگر زیرساخت‌های ارتباطی فراهم نبود، عملا امکان آموزش از راه دور وجود نداشت.

شرکت New Horizions

شرکت New Horizions یکی از مراکز آموزش IT بزرگ دنیا است که ۳۵ سال سابقه‌ی آموزش دارد و تاکنون به بیش از دومیلیون دانشجو خدمت ارائه کرده و در بیش از ۳۵ کشور شعبه دارد. زمینه‌ی فعالیت آموزشی این شرکت بسیار گسترده است و تمام زیرشاخه‌های IT ازجمله برنامه‌نویسی، مهندسی شبکه‌، امنیت و مدیریت IT را شامل می‌شود.

سماتک

شرکت New Horizions در قسمت وبلاگ خود از توقف کامل دوره‌های حضوری در کشورهای درگیر ویروس کرونا و ارائه‌ی خدمات آموزش آنلاین خبر داده است. در قسمتی از این نوشتار با شعار از «خانه آنلاین بیاموزید»، سرویس Online LIVE خود را معرفی کرده است.

شرکت Fast Lane

برای علاقه‌مندان به سیسکو و دوره‌های آموزشی آن، نام Flane نامی کاملا شناخته شده است. شرکت Fast Lane هم ضمن برقراری کلاس‌های آنلاین، اطلاعیه‌ای منتشر و در آن با قاطعیت اعلام کرده است تمامی کلاس‌هایش از‌این‌پس فقط آنلاین برگزار خواهد شد.

سماتک

همچنین، چون امکان حضور و شرکت در امتحانات بین‌المللی ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، از تمدید ۶ ماهه‌ی اعتبار گواهینامه‌های سیسکو خبر داده است. در‌ این اطلاعیه، آمده است اعتبار گواهینامه‌های در حال انقضا خودکار تمدید می‌شود.

شرکت SAP

شرکت SAP یکی از ارائه‌دهندگان بزرگ راه‌حل‌های ERP در دنیا است که در سال ۱۹۷۲، در آلمان شروع به فعالیت کرده و اکنون در بسیاری از نقاط دنیا دفتر ارائه‌ی خدمت دارد. قسمت آموزش شرکت SAP هم با صدور بیانیه‌ای عنوان کرده است تمام کلاس‌های حضوری به کلاس‌های آنلاین تبدیل می‌شود و ادامه می‌یابد.

سماتک

سماتک مجموعه‌ای باسابقه درزمینه‌ی آموزش‌های حضوری IT است. برنامه‌نویسی، مهندسی شبکه، امنیت اطلاعات و مدیریت IT شاخه‌های اصلی آموزش‌های این شرکت است. سماتک نیز بلافاصله پس از شیوع سریع ویروس کرونا در ایران، کلاس‌های حضوری را متوقف و راه‌حل آموزش آنلاین را جایگزین کرد و اجازه نداد در یادگیری دانشجویان و برنامه‌ریزی‌هایشان خللی ایجاد شود. سماتک توانست تنها در مدت سه روز سیستم آموزش آنلاین خود را راه‌اندازی و فقطا در یک هفته، با ۱۹ استاد ۳۹ کلاس آنلاین در ۷،۲۷۸ دقیقه برگزار کند. ناگفته نماند تا پایان روز ۹ فروردین، سماتک ۲۰،۶۵۰ ساعت دوره‌ی آنلاین برگزار کرده است.

سماتک تصمیم گرفته تا عادی‌شدن وضعیت سلامت کشور عزیزمان ایران، روند برگزاری دوره‌های آنلاین را ادامه دهد. به‌همین‌منظور، دوره‌های آنلاین بهاری سماتک اعلام شده است و متخصصان IT ایرانی و فارسی‌زبان در هرجای دنیا می‌توانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند. تخفیف ۲۰ درصدی برای همه‌ی دوره‌های آنلاین در نظر گرفته شده است که برای استفاده از آن باید از کد تخفیف ONLINE و ازطریق صفحه‌ی ثبت‌نام آنلاین سماتک اقدام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات