اپل اپلیکیشن دارک اسکای را خرید؛ از این پس انحصاری برای iOS

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل، اپلیکیشن محبوب دارک اسکای را خریداری کرده است و پس از خرید آن می‌خواهد به کار نسخه اندروید خاتمه دهد.
تبلیغات

دارک اسکای، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اعلان وضعیت آب ‌و هوا در اندروید است که در ماه مه سال ۲۰۱۶ برای این سیستم‌عامل در کنار iOS عرضه شد. ویژگی‌های متعدد ازجمله اعلان دقیق و به‌روز وضعیت هوا باعث شده است که دارک اسکای از طرفداران بی‌شماری برخوردار شود.

حال به نظر می‌رسد که دارک اسکای از این پس تنها به‌صورت انحصاری روی دستگاه‌های مبتنی بر iOS در دسترس خواهد بود و به‌زودی نسخه اندروید آن غیرفعال می‌شود. در پست بلاگی، مسئولان دارک اسکای اعلام کردند که امتیاز استفاده از اپلیکیشن دارک اسکای توسط اپل خریداری شده است.

بعید به نظر می‌رسد که در خدمات نسخه iOS اپلیکیشن دارک اسکای خللی ایجاد شود؛ اما گفته شده که نسخه اندروید و Wear OS در ۱۱ تیر غیرفعال خواهند شد؛ البته تا زمان اعلان‌شده خدمات اپلیکیشن دارک اسکای برای کاربران اندرویدی قابل دسترس خواهد بود و هزینه حق اشتراک یک‌ساله ۲/۹۹ دلاری نیز پس از اتمام زمان مشخص‌شده به کاربران عودت داده می‌شود.

اپلیکیشن دارک اسکای / Dark Sky App

وب‌سایت دارک اسکای نیز قرار است از دسترس خارج شود و اپلیکیشن‌هایی که از API دارک اسکای استفاده می‌کنند، تنها تا انتهای سال ۲۰۲۱ قادر به ارائه خدمات خواهند بود و برای ادامه به فعالیت نیاز به منابع دیگری خواهند داشت.

دارک اسکای از اولین برنامه‌های ارائه وضعیت آب و هوا بود که برای ارائه خدمات خود از کاربران حق اشتراک می‌گرفت. با این حال، دارک اسکای توانست به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تشخیص وضعیت آب و هوا تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات