HMD برای اولین بار، یک فصل مالی را بدون زیان سپری کرد

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سران شرکت HMD گلوبال، سازنده گوشی‌های هوشمند برند نوکیا، اعلام کردند که برای اولین‌بار، یک سه‌ماهه مالی را با سود، پشت سر گذشته‌اند.
تبلیغات

شرکت HMD گلوبال، شرکتی است که وظیفه ساخت گوشی‌های هوشمند برند نوکیا را به عهده دارد. گویا این شرکت از زمان شروع به فعالیت و ساخت محصولاتی با برند نوکیا، باوجود معرفی تلفن‌های هوشمند جالب، همیشه با ضرر همراه بوده است.

مقاله‌های مرتبط:

    با این حال، اخباری به گوش می‌رسد که گویا روند درآمدزایی برای HMD در حال تغییر است و این شرکت برای اولین‌بار در سه‌ماهه مالی به سود رسیده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که سازنده انواع گوشی نوکیا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ توانسته سود نسبتا قابل توجهی را به دست آورد؛ اما فروش محصولات رو به کاهش است.

    HMD می‌گوید استفاده از چند ODM برای ساخت گوشی‌های هوشمند نوکیا و تمرکز بیشتر روی بازارهای خاص به موفقیت این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ کمک شایانی کرده است. در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ شرکت HMD توانسته نزدیک به سه میلیون دستگاه بفروشد.

    گوشی نوکیا

    در نیمه اول سال ۲۰۱۹ بود که شرکت HMD تصمیم گرفت محصولات برند نوکیا توسط کارخانه‌های مختلف ساخته شود و با دو ODM جدید برای تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا ۲.۲، نوکیا ۳.۲ و نوکیا ۴.۲ قرارداد بست.

    قرارداد بستن با کارخانه‌های مختلف باعث می‌شود که نوکیا باتوجه به بازار مدنظر بتواند به‌ظرفیت مورد نیاز محصولات خود را تولید کرده و مستقیما به آن بازار عرضه کند. با این حال، باید دید که شیوع بیماری کرونا و درنتیجه کاهش تمایل کاربران به خرید گوشی‌های هوشمند به چه میزان روی فروش محصولات HMD گلوبال تأثیر خواهد گذاشت.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات