گلکسی اس 20 تنها دو نسخه آینده اندروید را دریافت می‌کند

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌‌رسد شرکت کره‌ای سامسونگ همچنان روی سیاست‌های خود پافشاری می‌کند و علاقه‌ای به طولانی‌تر کردن مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از سری گلکسی اس 20 را ندارد.
تبلیغات

سامسونگ طی سال‌های اخیر توانسته برخی از بهترین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را بسازد و آخرین دستاورد شرکت کره‌ای، گلکسی اس 20 نیز از این قاعده مستثنی نیست. با وجود استقبال گسترده علاقه‌مندان به گوشی‌های سامسونگ، طرفداران نسبت به کوتاه بودن زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از پرچم‌دار شرکت کره‌ای گلایه می‌کنند؛ البته سامسونگ نیز علاقه‌مند به تغییر این سیاست نیست و مسئولان این شرکت اخیرا تأیید کرده‌اند که سری جدید گلکسی اس 20 تنها دو نسخه بعدی از سیستم‌عامل اندروید را دریافت می‌کنند.

پشتیبانی نرم‌افزاری به مدت دو سال، موضوع جدیدی نیست و سامسونگ چنین سیاستی را در مورد محصولات پیشین نیز به کار برده است. سیاست سامسونگ به این صورت است که محصولات جدید به مدت سه سال بسته‌های به‌روزرسانی را ماهانه دریافت می‌کنند و پس از اتمام این مدت، فاصله زمانی عرضه بسته‌های به‌روزرسانی از ماهانه به هر سه ماه یکبار افزایش می‌یابد.

آنچه طرفداران محصولات سامسونگ انتظار دارند افزایش زمان دریافت نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید است که در حال حاضر تنها به دو سال یا به عبارتی به دو نسخه جدید از اندروید محدود می‌شود. با این حساب، گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس، گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی زد فلیپ که همراه‌با اندروید 10 عرضه شده‌اند، تنها دو نسخه بعدی اندروید یعنی اندروید 11 و اندروید 12 را دریافت خواهند کرد.

گلکسی اس 20

الگوی پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ از محصولات این شرکت کره‌ای تاکنون تغییر بزرگی نداشته است و به‌نظر می‌رسد که این الگو همچنان اجرا شود. در اوایل سال ۲۰۲۰ پس از اینکه مدت زمان دوساله پشتیبانی نرم‌افزاری گلکسی اس 8 به اتمام رسید، دارندگان این محصول از سامسونگ خواستند که اندروید 10 برای گلکسی اس 8 نیز عرضه شود. با وجود درخواست‌های مکرر دارندگان گوشی هوشمند اس 8 چنین اتفاقی رخ نداد. این در حالی است که گوگل، مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از سری گوشی‌های هوشمند پیکسل را افزایش داد و شاهد عرضه اندروید 10 برای آن‌ها بودیم.

دلیل اصلی درخواست‌های دارندگان گلکسی اس 20 از سامسونگ احتمالا به خاطر قیمت بالای آن و دیگر اعضای این سری است. درحالی‌که قیمت گوشی سری اس 20 بالاتر از ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود، محصولاتی از سری گوگل پیکسل یا وان پلاس با قیمتی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در بازار موجود هستند که با وجود گذشتن بیش از ۲ سال از زمان معرفی آن‌ها موفق به دریافت اندروید 10 شده‌اند. با درنظرگرفتن اینکه گوشی هوشمند پرچم‌داری از سامسونگ با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار در بازار موجود نیست، منطقی به‌نظر می‌رسد که طرفداران خواهان پشتیبانی طولانی‌تر شرکت کره‌ای از سری گلکسی اس 20 باشند.

طبیعتا با اتمام پشتیبانی نرم‌افزاری دوساله سامسونگ از سری گلکسی اس 20 عمر این محصولات به پایان نمی‌رسد و دارندگان آن‌ها همچنان قادر به استفاده از گوشی هوشمندشان خواهند بود؛ اما در مقایسه با پشتیبانی نرم‌‌افزاری بیش از ۵ سال اپل از آیفون‌ها باید قبول کرد که سامسونگ کمی دراین‌زمینه عقب مانده و نیاز به تغییر در سیاست‌های خود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات