روتر وای فای 6 شیائومی با قیمتی بسیار پایین‌تر از رقبا معرفی شد

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی ساعاتی پیش به‌صورت رسمی از روتری جدید با فناوری وای‌فای ۶ پرده‌برداری کرد که قیمتی بسیار پایین‌تر از رقبا دارد و از پتانسیل خوبی برای موفقیت در بازار بهره می‌برد.
تبلیغات

شیائومی ساعاتی پیش کنفرانسی آنلاین برگزار و طی آن از نسخه‌های جهانی گوشی‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو (Xiaomi Mi 10 Pro) با پشتیبانی از وای‌فای ۶ پرده‌برداری کرد. این شرکت در جریان برگزاری رویداد موردبحث، محصولات دیگری را نیز به‌نمایش گذاشت. چینی‌ها روتری جدید با استاندارد 802.11ax معرفی کرده‌اند که طبق سیاست‌های همیشگی این شرکت، قیمتی پایین‌تر نسبت‌به رقبای هم‌رده دارد. روتر جدید شیائومی که از آن با نام Mi AIoT Router AX3600 یاد می‌شود از حداکثر سرعت داده‌ی ۲٬۹۷۶ مگابیت‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کند.

وای‌فای ۶ جدیدترین نسخه از وای‌فای به‌شمار می‌آید و طی چند وقت اخیر شاهد استفاده‌ی گسترده‌تر از آن در بین محصولات محتلف بوده‌ایم. اکنون به‌جایی رسیده‌ایم که گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها نیز به نسل بعدی فناوری وای‌فای مجهز شده‌اند. با درنظرگرفتن این توضیحات، باید شمار روترهای مجهز به وای‌فای ۶ نیز در بازار افزایش یابد. فراموش نکنید تا زمانی‌که روتر وای‌فای ۶ موجود نباشد، نمی‌توان از مزیت‌های این فناوری در گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، بهره گرفت. شرکت‌های مختلف تاکنون روترهای وای‌فای ۶ متنوعی تولید کرده‌اند؛ اما این روترها به‌طور معمول قیمتی بالا در حول و حوش ۵۰۰ دلار دارند.

روتر شیائومی

روتر Mi AIoT Router AX3600 شیائومی

بااین‌حال شیائومی Mi AIoT Router AX3600 قرار است با قیمت ۱۱۹/۹۹ یورو (معادل ۱۳۰ دلار) روانه‌ی بازار اروپا شود. براساس اعلام شیائومی در این روتر از تراشه‌ی ۶ هسته‌ای ساخت کوالکام (Qualcomm) استفاده شده است. Mi AIoT Router AX3600 همچنین ۵۱۲ مگابایت مموری دارد و از ۶ تقویت‌کننده‌ی خارجی استفاده می‌کند. در ضمن این روتر آنتنی اختصاصی برای مصارف مربوط به اینترنت اشیاء (IoT) دارد و از تراشه‌ی دو بانده‌ی وای‌فای 583M استفاده می‌کند. 

شیائومی می‌گوید روتر جدیدش از اتصال هم‌زمان ۲۴۸ دستگاه به یک شبکه پشتیبانی می‌کند که عددی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. هنگامی که به مصارف معمولی فکر می‌کنید، ممکن است این عدد برایتان عجیب باشد. زیرا به‌طور معمول بسیاری از کاربران با نوت‌بوک، تلویزیون هوشمند، گوشی، تبلت و دستگاه‌های مشابه به‌ وای‌فای متصل می‌شوند. اما فراموش نکنید در دنیایی زندگی می‌کنیم که شمار دستگاه‌های مرتبط به‌فناوری اینترنت اشیاء همواره در حال افزایش است. وقتی به محصولاتی نظیر لامپ‌های هوشمند، قفل در هوشمند، دوربین‌های هوشمند، حسگرها و موارد این چنینی فکر می‌کنید، قطعا به این نتیجه خواهید رسید که اتصال هم‌زمان ۲۴۸ دستگاه مختلف به روتر، اتفاقی چندان تعجب‌برانگیز نیست. بنابراین برای کسانی که از گجت‌های هوشمند در خانه استفاده می‌کنند، روترهایی که امکان اتصال هم‌زمان دستگاه‌های زیادی به آن‌ها وجود ندارد، مشکل‌ساز می‌شوند.

روتر شیائومی

روتر Mi AIoT Router AC2350 شیائومی

برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه‌ای ۱۳۰ دلاری برای روتر صرف کنند، شیائومی محصولی دیگر معرفی کرده است. این روتر که به‌طور ویژه روی مصارف اینترنت اشیاء تمرکز دارد با نام Mi AIoT Router AC2350 شناخته می‌شود و به‌جای وای‌فای ۶ از وای‌فای ۵ استفاده می‌کند. بااین‌حال در این روتر شاهد استفاده از ۷ تقویت‌کننده‌ی خارجی و ۷ آنتن خواهیم بود. همچنین در این مدل نیز آنتنی اختصاصی برای اینترنت اشیاء تعبیه شده است. افزون بر این موارد، روتر Mi AIoT Router AC2350 همچون مدل گران‌قیمت‌تر می‌تواند به‌صورت خودکار، دستگاه‌های جدید متصل به سیستم اینترنت اشیاء خانه را شناسایی کند. 

گرچه در روتر ارزان‌قیمت شیائومی خبری از وای‌فای ۶ نیست، اما این محصول از استاندارد MU-MIMO و سرعت داده‌ی ۲٬۱۸۳ مگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که اشاره کردیم، روتر موردبحث قیمت بسیار کمتری دارد. شیائومی گفته است Mi AIoT Router AC2350 هنگام عرضه در اروپا، ۴۹/۹۹ یورو (معادل ۵۴ دلار) قیمت خواهد داشت. در حال حاضر مشخص نیست که شیائومی قصد دارد روترهای جدیدش را برای بازارهای مهم دیگری نظیر ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه کند یا خیر. 

شیائومی بدون‌شک به‌خوبی از پتانسیل روترهای جدیدش برای فروش در بازارهای بین‌المللی باخبر است و براساس گفته‌های مدیر روابط بین‌المللی این شرکت، شیائومی قصد دارد طی پنج سال آینده مبلغی بالغ‌بر ۷ میلیارد دلار را روی فناوری‌های 5G و اینترنت اشیاء سرمایه‌گذاری کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد روترهای جدید شیائومی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات