نوع حسگرهای استفاده‌شده در دوربین اصلی اکسپریا وان مارک II سونی فاش شد

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین اخبار فاش شده نشان از این دارد که دوربین اصلی اکسپریا وان مارک II سونی از دو حسگر ساخت سونی و یک حسگر ساخت سامسونگ استفاده می‌کند.
تبلیغات

چندی پیش شاهد رونمایی از جدیدترین محصول شرکت سونی، گوشی هوشمند اکسپریا وان مارک II بودیم. با این حال، برخی از مشخصات سخت‌افزاری و ویژگی‌های این پرچم‌دار جدید سونی مخفی ماند.

در این بین می‌توان به مشخصات دوربین اصلی و جزئیات دقیق سخت‌افزاری آن اشاره کرد. درحالی‌که می‌دانیم حسگرهای استفاده‌شده در دوربین اصلی چه مشخصاتی دارند؛ اما نوع حسگرهای استفاده‌شده و سازنده آن‌ها مشخص نیست؛ البته تصاویری نیز در فضای مجازی قرار گرفت که گویا با استفاده از دوربین اصلی گوشی سونی اکسپریا وان مارک II ثبت شده‌اند.

به‌لطف اطلاعات منتشر شده می‌دانیم که ماژول چهارگانه میزبان دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی از نوع IMX557 سونی است که از لنز ۲۴ میلی‌متری با گشادگی دریچه دیافراگم F/1.7 بهره می‌برد. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نوع IMX363 سونی نیز در نظر گرفته شده که از لنز ۱۶ میلی‌متری و گشادگی دریچه دیافراگم F/2.2 استفاده می‌کند.

سونی برای دوربین دیگر ماژول چهارگانه از سامسونگ کمک گرفته است. در کنار دو حسگر سونی، دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی از نوع ISOCELL S5K3T2 سامسونگ استفاده شده که لنز ۷۰ میلی‌متری با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.4 دارد. حسگر دیگری نیز با قابلیت مدت پرواز سه‌بعدی (ToF) برای تشخیص عمق تصویر در نظر گرفته شده که در گزارش به نوع آن اشاره نشده است.

نوع حسگرهای دوربین اصلی اکسپریا وان مارک II

در دوربین سلفی شاهد حسگر ۸ مگاپیکسلی از نوع S5K4H7 سامسونگ هستیم که لنزی ۲۴ میلی‌متری به‌همراه گشادگی دریچه دیافراگم F/2.0 دارد. در حال حاضر اطلاعات بسیاری در مورد حسگرهای IMX363 و ISOCELL S5K3T2 در فضای مجازی منتشر شده است؛ اما اطلاعات بسیار کمی در مورد حسگر IMX557 سونی در اختیار داریم.

به‌نظر می‌رسد که این حسگر شبیه به IMX555 باشد؛ البته از بهبود در عملکرد بهره می‌برد. از حسگر IMX555 در گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس استفاده شد. سایز حسگر IMX555 به ۱/۱.۷۶ اینچ می‌رسد؛ اما IMX557 از سایز ۱/۱.۷ اینچی برخوردار است.

جالب است بدانید که از حسگر IMX557 در هیچ گوشی هوشمند دیگری استفاده نشده است و گویا به‌صورت انحصاری برای اکسپریا وان مارک ۲ تولید شده است.

نکته دیگری که در گزارش‌ها منتشر شده، اشاره به نوع حافظه اکسپریا وان مارک ۲ است که گویا از نوع UFS 3.0 استفاده می‌کند. حافظه UFS 3.0 از سریع‌ترین حافظه‌ها در نوع خود است که سرعت بالایی در خواندن و نوشتن اطلاعات دارد. با این حال، سرعت این حافظه، مخصوصا در زمینه نوشتن اطلاعت، به مدل جدیدتر UFS 3.1 نمی‌رسد.

حافظه اکسپریا وان مارک II

در هر صورت، انتظار می‌رود که گوشی هوشمند اکسپریا وان مارک ۲ از برترین دوربین‌ها در میان گجت‌های قابل حمل برخوردار باشد. از مشخصات و امکانات دوربین اصلی پرچم‌دار جدید سونی می‌توان به برخورداری از فوکوس خودکار چشمی اشاره کرد که قادر به تشخیص چشم انسان و حیوان برای فوکوس خودکار در هر دو دوربین اصلی و فوق‌عریض است.

انتظار می‌رود اکسپریا وان مارک II در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به قیمتی معادل ۱،۲۰۰ یورو روانه بازار اروپا شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات