آغاز به کار فعالیت سرویس OnePlus Pay

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وان‌پلاس پی سرویس پرداخت موبایلی جدید از سوی وان‌پلاس به‌شمار می‌آید که مزیت‌های متعددی به‌همراه می‌آورد و به‌تازگی در کشور چین آغازبه‌کار کرده است.
تبلیغات

وان‌پلاس در ماه سپتامبر گذشته هنگام برگزاری مراسم رونمایی سری گوشی وان‌پلاس 7T اعلام کرد که روی نوعی سرویس پرداخت موبایلی کار می‌کند. این شرکت چینی در همان زمان گفته بود که سرویس موسوم‌به وان‌پلاس پی (OnePlus Pay) قرار است در سال ۲۰۲۰ از راه برسد. در همین راستا رسانه‌های چینی روز گذشته از آغازبه‌کار رسمی سرویس موردبحث خبر داده‌اند؛ البته وان‌پلاس Pay در حال حاضر فقط برای کاربران حاضر در کشور چین فعال است.

گرچه وان‌پلاس هنوز به‌صورت رسمی از آغاز فعالیت سرویس پرداخت موبایلی‌اش سخن به‌میان نیاورده است؛ اما براساس گزارش منتشرشده از سوی رسانه‌ی GizChina، امکان دسترسی به سرویس پرداخت موبایلی وان‌پلاس پی با مراجعه به اپلیکیشن Wallet در گوشی‌های وان‌پلاس ۷ تی و وان‌پلاس ۷ تی پرو وجود دارد. کاربران این گوشی‌ها همچنین می‌توانند دکمه‌ی پاور را دو بار پشت سر هم فشار دهند تا به‌سرعت به سرویس وان‌پلاس پی دسترسی پیدا کنند. این کاربران پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و فعال‌سازی سرویس وان‌پلاس پی می‌توانند با استفاده از گوشی‌شان پرداخت‌های مختلف را انجام دهند. امکان استفاده از سرویس وان‌پلاس پی در مراکز فروشی که دارای پایانه‌های POS مجهز به فناوری NFC هستند وجود دارد. 

وان پلاس پی / OnePlus Pay

چند اسکرین‌شات از سرویس وان‌پلاس پی

سرویس پرداخت موبایلی وان‌پلاس در حال حاضر از کارت‌های پس‌انداز چندین بانک پشتیبانی می‌کند که شامل گوانگفا، مینشنگ و بانک توسعه‌ی شانگهای پودونگ (SPDB) هستند. وان‌پلاس پی همچنین از کارت‌های اعتباری بانک‌های گوانگفا و SPDB پشتیبانی به‌عمل می‌آورد. گرچه سرویس موردبحث در حال حاضر تنها با گوشی‌های وان‌پلاس 7T و 7T پرو کار می‌کند، اما انتظار می‌رود دیگر گوشی‌های وان‌پلاس نیز به‌زودی به وان‌پلاس پی مجهز شوند. طبق گفته‌های رسانه‌ی GizChina گوشی‌های پیشین وان‌پلاس نیز در صف دریافت قابلیت وان‌پلاس پی هستند.

وان‌پلاس گفته است که تمایل دارد در آینده امکان دسترسی به سرویس پرداخت موبایلی‌ جدیدش را در مناطق دیگری از دنیا هم امکان‌پذیر کند که از بین آن‌ها می‌توان به هند و ایالات متحده‌ی آمریکا اشاره کرد. چینی‌ها تاکنون نگفته‌اند که قصد دارند در چه زمانی سرویس وان‌پلاس پی را در اختیار کاربران کشورهای دیگر قرار دهند. 

پرداخت از طریق موبایل در بازارهای بزرگ و مهمی نظیر چین، هند و آمریکا در بین کاربران محبوبیت بالایی دارد. رقبای وان‌پلاس نظیر اپل، شیائومی، سامسونگ و هواوی هر یک دارای سرویس‌های مشابهی هستند و کاربران آن‌ها استفاده‌ی زیادی از سرویس‌هایشان دارند. گرچه وان‌پلاس پی نخستین بار هنگام برگزاری رویدادی در کشور هند معرفی شد، اما به‌نظر نمی‌رسد این سرویس به‌صورت ویژه روی این بازار متمرکز باشد. با درنظرگرفتن این توضیحات، آغازبه‌کار وان‌پلاس پی در بازار محلی وان‌پلاس یعنی چین، تصمیمی منطقی به‌نظر می‌رسد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات