ترند سامانه‌های آنلاین در سال ۹۸ به گزارش شرکت نرم‌افزاری نوژن

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شاید برای شما نیز جالب باشد که در سال ۱۳۹۸ با وجود تمام تلاطم‌ها و بحران‌هایی که از سر کسب‌و‌کار‌ها گذشت، چه اتفاقاتی در حوزه کسب‌و‌کار‌های آنلاین رخ داده است.
تبلیغات

در شرکت نرم‌افزاری نوژن برآن شدیم تا براساس اطلاعات جمع آوری شده از دپارتمان فروش و بازاریابی گزارشی از طرح‌ها و ایده‌های مطرح شده در زمینه ساخت اپلیکیشن موبایل، پلتفرم‌های کسب وکار و طراحی سایت گرد آوریم.

این اطلاعات حاصل ارتباط مشتریانی است که از کانال‌های مختلف اعم از تماس، ایمیل، چت آنلاین و ... با دپارتمان فروش و بازاریابی شرکت نوژن ارتباط برقرار کرده‌اند. در نهایت این موارد توسط تیم‌های فنی و کسب‌و‌کار شرکت تحلیل شده و خروجی این گزارش‌ها جهت ارائه در ادامه آمده است.

پراکندگی پروژه های نرم‌افزاری نوژن به تفکیک دسته‌بندی

نوژن

از تحلیل این اطلاعات و بازخورد دپارتمان فروش موارد زیر قابل‌توجه است.

  • گرایش کسب‌و‌کار های سنتی به سامانه های آنلاین با رویکردی محافظه کارانه
  • باور به سودآوری خدمات کمیسیون-محور در طراحی سامانه های آنلاین در مقایسه با پلن های عضویت یا Subscription Base
  • برنامه‌ریزی سه تا پنج ساله در پیش‌بینی زمان بهره‌ وری از پلتفرم
  • ظهور و رشد سهم کسب‌و‌کار های مبتنی بر ویدئو در بازار پلتفرم‌ها
  • ترجیح صاحبین کسب‌و‌کار به اتوماسیون فرایندهای Back-Office با وجود تغییر بودجه بندی پروژه
  • تمایل بازار کار به نیرو‌های متخصص در کنار سیستم‌های یکپارچه

 بررسی آماری کسب‌و‌کارهای پلتفرمی سال ۹۸

نوژن
  • بیشتر صاحبین کسب‌و‌کار تمایل به طراحی سامانه روی هر سه پلتفرم به‌صورت یکپارچه دارند
  • در رتبه دوم طراحی پلتفرم‌ها روی اپلیکیشن های موبایل و پس از آن تمایل به سمت طراحی روی پلتفرم وب بوده است.
  • بیش از نیمی از پروژه ها تمایل به پشتیبانی اختصاصی نوژن و سایر پروژه ها تمایل به استقرار تیم پشتیبانی و آموزش تخصصی این تیم توسط نوژن را داشتند.
  • غالب پروژه های طرح شده به دلیل فعالیت در بستر کسب‌و‌کار های سازمانی یا نیاز به طراحی اپلیکیشن شرکتی تمایل به توسعه بومی پلتفرم‌ها داشتند.

 تفکیک پروژه های نرم‌افزاری نوژن براساس زمانبندی اجرای پروژه

زمانبندی توسعه شامل اجرای سامانه به‌علاوه یک بازه زمانی پس از تحویل نهایی پروژه و استقرار در محیط عملیاتی است که شرکت نوژن در کنار کسب وکار‌ها با هدف رفع کاستی های کسب‌و‌کار و بهبود سامانه، حضور خواهد داشت.

برداشت آخر به زبان نوژن

توسعه پلتفرم‌های کسب‌و‌کار در سال ۹۸ از دیدگاه شرکت نرم‌افزاری نوژن نشان‌ دهنده تبلور ذات سرمایه‌گذاری در کنار ماهیت کسب درآمد برای پلتفرم‌های کسب‌و‌کار است. همچنین ترجیح صاحبان کسب‌و‌کار بر طراحی یک سیستم هوشمند و با قابلیت تحلیل رفتار مشتری این نوید را می‌دهد که در آینده تنها سامانه های هوشمند و مبتنی بر داده توان رقابت در فضای آنلاین را داشته باشند.

همچنین، نیاز به تکمیل مستند نیازمندی‌ها (فرم RFP) اهمیت حضور یک شرکت نرم‌افزاری با اشراف کامل نسبت به دورنمای میان مدت پلتفرم‌ها جهت تشخیص و بهبود فرایند های کسب‌و‌کار را بیش‌ازپیش مشخص می‌کند.

نزدیک شدن رقابت در میان کسب‌و‌کار های پلتفرمی منجر به پررنگ تر شدن اهمیت انتخاب شرکت نرم‌افزاری مناسب در زمینه ساخت اپلیکیشن موبایل، سامانه آنلاین و پلتفرم کسب‌و‌کار شده است که در مراحل رشد، گسترش و بلوغ سامانه به‌عنوان یک تیم نرم‌افزاری کنار کسب وکار ها حضور مستمر داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان فنی تیم نوژن در خصوص دریافت مشاوره خدمات نرم‌افزاری یا کسب اطلاع از تعرفه طراحی اپلیکیشن موبایل با شماره 02188510548 یا وب‌سایت نوژن  در ارتباط باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات