محدودیت عرضه‌ نینتندو سوییچ در ژاپن بر اثر شیوع ویروس کرونا

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کنسول دستی نینتندو سوییچ تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا با مشکل عرضه در بازار ژاپن رو‌به‌رو شده است.
تبلیغات

کنسول بازی دستی نینتندو سوییچ بین علاقمندان بازی و صنعت بازی‌سازی همانند دیگر محصولات نینتندو از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. آمار فروش نینتندو سوییچ در ژاپن از دو کنسول بسیار محبوب پلی‌استیشن ۳ و ۴ پیشی گرفته و همین نشانگر سلیقه‌ی بازی‌بازان ژاپنی است. اما حالا به‌نظر می‌رسد با شیوع ویروس کرونا در چین، تولید و موجودی این کنسول بازی نینتندو با مشکل رو‌به‌رو شده و خرده‌فروشان ژاپنی در پاسخ‌گویی به مشتریان دچار مشکل شده‌اند.

نینتندو اعلام کرده است باتوجه به شرایط موجود تولید نینتندو سوییچ و محصولات جانبی آن مانند کنترل‌های Ring Fit Adventure و Joy-Con دارای تأخیر نامشخص زمانی برای تولید و حمل خواهند بود. براساس همین اطلاعیه عرضه‌ی انحصاری بازی Animal Crossing برای کنسول دستی نینتندو سوییچ نیز به تعویق افتاده است اما امکان پیش خرید آن همچنان وجود دارد.

این شرکت در گفتگویی با وب سایت Engadget اضافه کرد:

ما مراتب نگرانی و حمایت خود را از همه‌ی کسانی که در این زمان دشوار تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، اعلام می‌کنیم. همچنین تأیید می‌کنیم که تولید برخی از محصولات نینتندو به‌ علت شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاده است. نینتندو حال حاضر تأثیر قابل توجهی را روی زنجیره‌ی جهانی گسترده‌ی تأمین دستگاه‌ها و لوازم جانبی پیش‌بینی نمی‌کند و بازار فروش و پیش‌فروش در اروپا و امریکای شمالی تحت تأثیر قرار نگرفته است.

اکنون مهار ویروس کرونا برای جهان تبدیل به یک اولویت شده؛ نینتندو تنها شرکتی نیست که در این میان آسیب دیده است. پیش‌بینی می‌شود تأمین‌کننده‌های اپل مانند فاکسکان (Foxconn) و کوانتا (Quanta) تولید خود را از تاریخ ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) از سر بگیرند. تولید بسیاری از شرکت‌ها هنوز متوقف است و انتظار نمی‌رود تا زمان مهار ویروس کرونا خبری از راه‌اندازی مجدد آن‌ها بشنویم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات