ویدئوی جدیدی از جداسازی و مونتاژ قطعات موتورولا Razr منتشر شد

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
ویدئوی جدید منتشرشده از دمونتاژ موتورولا ریزر، نشانه می‌دهد شاید تعمیر این دستگاه غیرممکن نباشد، چه‌بسا بسیار دشوار است.
تبلیغات

گوشی هوشمند تاشدنی موتورولا با نام ریزر (Razr) که سه‌ماه پیش معرفی شد، هنوز به‌صورت رسمی وارد بازار‌ها نشده‌ است؛ بااین‌ حال به‌تازگی ویدئو‌هایی از دمونتاژ این گوشی موتورولا به‌صورت آنلاین منتشر شده است. اولین مورد، فیلم کاملی از جداسازی و سرهم‌کردن گوشی هوشمند ریزر و نمایشگر تاشو آن است که حساب کاربری PBKReviews، حتی پیش‌ از اینکه محصول یادشده برای بیشتر مشتریان ارسال شود، آن‌را در کانال یوتوب خود منتشر کرده است. براساس گزارش‌ها وب‌سایت ورایزن (Verizon)، گوشی هوشمند جدید موتورولا با قیمت ۱۴۹۹ دلار برای پیش‌سفارش دردسترس است، اما تا روز سوم ماه مارس، یعنی ۱۳ اسفند برای مشتریان ارسال نخواهد شد.

استفاده‌ی دوباره از نام Razr برای گوشی تاشدنی جدید موتورولا، الهام‌گرفته‌از احساسات نوستالژیکی است که افراد نسبت‌یه گوشی‌های قدیمی موتورولا ریزر دارند. همین موضوع نیز سبب شده تقاضای بازار بسیار فراتر از انتظار باشد و موتورولا پیش‌‌سفارش اصلی و عرضه‌ی محصول یادشده را با تأخیر انجام دهد. بااین‌ حال ویدئوی دمونتاژی منتشر شده، نشانه می‌دهد اگر تعمیر ریزر غیرممکن نباشد، چه‌بسا بسیار دشوار است و امکان دارد این دستگاه در حین تعمیر، خراب شود.

به‌ویژه نمایشگر ۶٫۲ اینچی ریزر، آخرین بخشی است که هنگام جداسازی قطعات، حساب کاربری PBKReviews بدان دست پیدا می‌کند و همان‌گونه‌که او از اصلاح «به‌نازکی کاغذ» استفاده می‌کند، نمایشگر محصول مذکور نازک و انعطاف‌پذیر است. درنتیجه این‌قطعه آن‌قدر ظریف است که هنگام خارج‌کردن آن از قاب فلزی گوشی، ممکن است شکسته شود.

در این ویدئو، فرد دمونتاژ کننده، سعی نمی‌کند لولای دستگاه را به‌صورت عجولانه‌ای باز کند و به سایرین توصیه می‌کند اگر نیاز دارند تا پوشش پلاستیکی جلوی گوشی را جدا کنند، بهتر است در‌ابتدا با گرم‌کردن چسب لایه‌ی مذکور، از شکستن آن جلوگیری کنند. همچنین در ویدئوی جدید مشاهده می‌شود که ریزر در هر سمت لولا یک باتری و درمجموع ۲ باتری دارد. در داخل دستگاه پیچ‌ها و کابل‌های بسیار کوچکی وجود دارد که دمونتاژ کننده، به‌دقت این اجزاء را یک‌به‌یک جدا می‌کند. در قسمت پایین دستگاه، اسکنر اثرانگشت و درگاه USB جای گرفته‌اند.

شخص حاضر در این ویدئو در قسمت نظرات زیر پست اشاره می‌کند که نورپردازی باعث روشنایی زننده در داخل ویدئو شده بود. او می‌افزاید قسمت تاشونده‌ی نمایشگر پس‌از سرهم‌کردن دستگاه، آن‌قدر که گوشی نو بدون چین‌خوردگی است صاف نبود، اما بدنه‌ی گوشی بسیار باکیفیت به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات