برابوس 800 ادونچر؛ جدیدترین هیولای برابوس

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تیونر مشهور برابوس از خودروی جدیدی با نام برابوس 800 Adventure XLP رونمایی کرد. این خودروی آفرودی قدرتمند براساس مرسدس بنز G کلاس ساخته شده است. برابوس طول این خودرو را افزایش داده و آن را به یک وانت تبدیل کرده است.
تبلیغات

برابوس 800 Adventure XLP یک وانت آفرودی تیونینگ شده براساس آخرین نسل مرسدس بنز جی کلاس کد G63 است. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو امسال رونمایی خواهد شد. برابوس برای تولید برابوس 800 Adventure XLP بدنه‌ی شاسی‌بلند جی کلاس را تبدیل به وانت کرده و سپس پیشرانه‌ی ۴ لیتری V8 تویین توربوی آن را تقویت کرده است. پیشرانه‌ی جی کلاس پس از تقویت توسط برابوس می‌تواند ۷۸۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. 

Brabus 800 Adventure XLP

برای بهبود توانایی‌های خارج جاده‌ای خودرو، برابوس اقدام به نصب محورهایی از نوع پورتال اکسل روی این خودرو کرده است. در محورهای پورتال اکسل مرکز چرخ با اکسل هم راستا نیست و اکسل در ارتفاعی بالاتر قرار دارد. این قابلیت باعث می‌شود تا احتمال گیر کردن کف خودرو به زمین بسیار پایین بیاید. برای دیدن خودرو در آفرود نیز برابوس در بخش عقبی یک کوادکوپتر از نوع Windcopter قرار داده است.

به‌گفته‌ی تیونر، برابوس 800 Adventure XLP می‌تواند در عرض ۴.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که برای چنین خودرویی فوق‌العاده است. وجود رینگ‌های ۲۲ اینچی با تایرهای آفرودی در این خودرو سبب شده تا برابوس ناچار باشد حداکثر سرعت خودرو را به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود کند. 

Brabus 800 Adventure XLP

برابوس برای اینکه بتواند جی کلاس را به وانت تبدیل کند اقدام به افزایش فاصله‌ی محوری این خودرو به میزان ۵۰ سانتی‌متر کرده است. این کار سبب شده تا طول کلی خودرو به ۵.۳۱ متر افزایش پیدا کند که در کل ۶۸.۹ سانتی‌متر بیشتر از طول یک جی کلاس استاندارد است. برابوس می‌گوید با وجود افزایش طول خودرو، استحکام شاسی جی کلاس همچنان حفظ شده است. 

سازه‌ی قسمت بار این خودرو از جنس فولاد است و در کناره‌های آن از الیاف کربن استفاده شده است تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. در مرحله‌ی بعدی برابوس شیشه‌ی عقب را به گرمکن مجهز کرده است. کاپوت جدیدی نیز روی برابوس 800 Adventure XLP دیده می‌شود که یک هود بزرگ روی آن وجود دارد. از دیگر امکانات این خودرو نیز می‌توان به یک وینچ یکپارچه درون سپر جلو و روف رک اشاره کرد. 

Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP

برابوس 800 Adventure XLP از یک سیستم تعلیق اختصاصی استفاده می‌کند که ارتفاع کف این خودرو از زمین را به ۴۹ سانتی‌متر افزایش داده است. درون کابین این جی کلاس استفاده گسترده از رنگ مشکی مشاهده می‌شود. برابوس این رنگ مشکی را Burned Oak می‌نامد. در مرکز صندلی‌ها و روی درها نیز دوخت خاصی به شکل الماس بکار رفته است. روکش سقف خودرو نیز از آلکانترا است. 

Brabus 800 Adventure XLP

برابوس قیمت مدل 800 Adventure XLP را ۶۲۶ هزار و ۲۳۶ دلار اعلام کرده است. نمونه‌ای که در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته خواهد شد دارای تمامی آپشن‌ها بوده و قیمتی معادل ۷۲۵ هزار و ۶۴ دلار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات