تاثیر SSD در عملکرد کنسول‌های بازی و آموزش تعویض هارددیسک PS4

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با تجهیز کنسول‌های بازی به حافظه‌های SSD می‌توانید تجربه‌ی به‌مراتب بهتری داشته باشید که در ادامه به بررسی و آموزش چگونگی انجام این فرایند پرداخته شده است.
تبلیغات

با ظهور حافظه‌های SSD، شاهد سرعت چشمگیر رشد و جایگزینی آن‌ها با انواع هارددیسک‌ها هستیم. عملکرد بسیار سریع‌تر این دسته از حافظه‌ها به‌خصوص در دسترسی تصادفی به اطلاعات، باعث شده است تا انتخاب اول بسیاری از کاربران باشد. پیش از این در ویدیویی تأثیر حافظه‌های SSD را در عملکرد‌های سنگین مانند ویرایش ویدئو نمایش داده و تشریح کردیم.

اما SSDها در بازی‌ها چه تأثیری در تجربه‌ی کاربری دارند؟ تأثیر این حافظه‌ها در حدی است که به‌گفته‌ی سونی و مایکروسافت، هر دو کنسول، نسل آتی حافظه‌های SSD را جایگزین HDD ها خواهند کرد تا نه‌تنها شاهد تجربه‌ی کاربری به‌مراتب بهتری (سرعت بارگذاری بسیار بیشتر) باشیم، بلکه دست توسعه‌دهندگان نیز برای بهبود بازی‌های، جزئیات گرافیکی و گستره‌ی محیط‌های جهان باز نیز باز‌تر باشد. 

اما کاربرانی که به‌دنبال بهبود عملکرد کنسول بازی خود هستند، نیازی نیست تا سال آینده میلادی و عرضه‌ی نمونه‌های نسل بعدی در انتظار باشند. می‌توانید با تجهیز کنسول‌های فعلی نسل هشتمی به SSDها نیز از مزایای این حافظه‌ها مانند سرعت اجرای و بارگذاری سریع‌تر بازی یا عملکرد سریع‌تر در محیط سیستم‌عامل کنسول نیز بهره ببرید. در همین راستا زومیت به بررسی تأثیر SSDها در کنسول‌های بازی و آموزش نحوه‌ی تعویض هارددیسک پلی‌استیشن ۴ با SSD پرداخته است که در ادامه شما را به تماشای آن دعوت می‌کنیم.

دانلود از آپارات

نظر شما در رابطه با استفاده از SSD در کنسول‌های بازی چیست؟

اگر به دنبال خرید SSD هستید، از طریق بخش محصولات زومیت و با مقایسه قیمت SSD سامسونگ، SSD ای دیتا، SSD وسترن دیجیتال و دیگر برندهای معتبر با یکدیگر می‌توانید به راحتی ارزان‌ترین فروشنده‌ی معتبر محصول موردنظر خود را یافته و از آن خرید کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات