هکرها در سال ۲۰۱۹، ۴۰ میلیون دلار جایزه کشف باگ گرفته‌اند

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بزرگ‌ترین پلتفرم مدیریت جایزه‌ی کشف باگ دنیا اعلام کرد هکرهایی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، سال گذشته‌ی میلادی ۴۰ میلیون دلار از راه کمک امنیتی به مشتریان کسب کرده‌اند.
تبلیغات

HackerOne بزرگ‌ترین پتلفرم مدیریت جایزه‌ی کشف باگ دنیا در گزارش سالانه‌ی خود اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ به هکرهایی که می‌خواهند توانایی خود را در جهت امور مثبت استفاده کنند کمک کرده تا ۴۰ میلیون دلار درآمد کسب کنند. این سازمان اعلام کرد در سال گذشته‌ی میلادی ۶۰۰ هزار هکر را ثبت‌نام کرده است. این عدد، دو برابر تعداد هکرهای ثبت‌نام شده در پلتفرم HackerOne در سال ۲۰۱۸ است.

HackerOne در سال ۲۰۱۹ به هکرها کمک کرده از شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، IBM، تویوتا و جنرال موتورز، در مجموع ۴۰ میلیون دلار جایزه‌ی کشف باگ‌های امنیتی مختلف بگیرند. این رقم تقریبا مساوی رقم پاداشی است که از زمان تأسیس این پلتفرم تا سال ۲۰۱۸، در مجموع توسط هکرها کسب شده است. پلتفرم HackerOne در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد. این سازمان از زمان تأسیس به شرکت‌های بزرگ کمک کرده با پرداخت جوایزی که برای هکرها مناسب و برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است، باگ‌های امنیتی که ممکن است به میلیاردها دلار ضرر ختم شود را کشف و برطرف کنند. 

HackerOne تا امروز باعث کشف و برطرف شدن ۱۵۰ هزار باگ امنیتی شده است. کشف و گزارش این باگ‌ها تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، ۸۲ میلیون دلار نصیب هکرها کرده است. 

سال ۲۰۱۸ یک هکر موفق شد باگی را کشف و گزارش کند که یک میلیون دلار پاداش داشت. در حال حاضر ۱۴۶ هکر در پلتفرم HackerOne، هر یک سالانه صد هزار دلار درآمد از راه کشف باگ‌های امنیتی تصاحب می‌کنند. این ارقام باعث شده بسیاری از افراد به فکر اشتغال در این حوزه باشند. که شرکت‌های بزرگ تنها علاقه‌مندان به توانایی هکرهای HackerOne نیستند. دولت‌ها، دیگر مشتری‌های بزرگ این افراد هستند. وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر چند برنامه‌ی مشترک با HackerOne دارد.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی امنیت شبکه‌ی Ventures پیش‌بینی کرده بزهکاری آنلاین تا سال ۲۰۲۱ میلادی، رقمی معادل ۶ تریلیون دلار آسیب به شرکت‌ها، دولت‌ها و افراد مختلف وارد خواهد کرد. HackerOne می‌گوید بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند به‌سادگی در مقابل بسیاری از فعالیت‌های خرابکارانه‌ی آنلاین مقاومت کنند اما ۹۳ درصد از شرکت‌هایی که در لیست دو هزار شرکت بزرگ مجلس فوربس قرار دارند، حتی تمایلی به اطلاع‌رسانی درباره‌ی ضعف‌های امنیتی خود هم ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات