آیفون XR محبوب‌ترین گوشی ۲۰۱۹

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
آیفون XR اپل در سال ۲۰۱۹ محبوب‌ترین گوشی در میان مشتریان تلفن‌های هوشمند بوده است و سامسونگ بازار تلفن‌های 5G را در این سال در اختیار گرفته است.
تبلیغات

اطلاعات مؤسسه Omdia نشان می‌دهد آیفون XR اپل در سال ۲۰۱۹، بیش از مدل‌های قبلی آن به فروش رسیده است. آیفون در این سال ۴۶٫۳ میلیون آیفون XR به مشتریان خود فروخته است و این عدد در سال قبل از آن ۲۳٫۱ میلیون دستگاه از این مدل بوده است. این به‌معنی رشد بیش از صددرصد و دو برابر شدن استقبال مشتریان از این مدل است.

در سال ۲۰۱۹ اپل موفق به فروش ۳۷٫۳ میلیون نسخه از آیفون ۱۱ شده است. اگرچه این آمار فروش نتوانسته است گوشی میان‌رده‌ی اپل را به‌رتبه‌ای بهتر از دوم برساند، اما مقایسهٔ آن با فروش نسخه‌های پیشین آیفون از جمله آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد آیفون ۱۱ میلیون‌ها نسخه بیشتر از مدل‌های یاد شده فروخته است.

حتی با وجود فروش میلیونی نسخه‌های آیفون طی این دو سال، کاهش فروش آیفون نسبت به سال‌های گذشته در آمار فروش این شرکت به چشم می‌آید. در سال ۲۰۱۹ کاهش فروش ۴٫۶ درصد نسبت به سال قبل از آن و در ۲۰۱۸ این کاهش ۵٫۱ درصد نسبت به سال پیشین بوده است.

در گزارش Omdia افزایش قیمت محصولات اپل مهم‌ترین علت این افت فروش عنوان شده است. برای مثال مدل پایهٔ آیفون ۱۱ حدود ۵۰ دلار گران‌تر از آیفون ۷ (در سال ۲۰۱۶) به بازار عرضه شد. افزایش قیمت برای مدل‌های بالاتر آیفون‌ها رشد ناگهانی بیشتری را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۶ گران‌ترین آیفون ۷ که محصول پرچم‌دار اپل بود با قیمت ۹۷۰ دلار قابل برای مشتریان در دسترس بود، اما آیفون ۱۱ پرو مکس با قیمت ۱۴۵۰ دلار در ۲۰۱۹ عرضه شد که رشد قیمت ۴۸۰ دلاری را ظرف سه سال نشان می‌دهد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های ۲۰۱۸

رتبه

مدل گوشی

شرکت سازنده

فروش (میلیون دستگاه)

۱

آیفون ۸

اپل

۳۱٫۵

۲

آیفون ۱۰

اپل

۲۷٫۵

۳

آیفون ۸ پلاس

اپل

۲۵٫۶

۴

گلکسی گرند پرایم پلاس

سامسونگ

۲۵٫۲

۵

آیفون XR

اپل

۲۳٫۱

۶

آیفون Xs مکس

اپل

۲۱٫۳

۷

گلکسی S9

سامسونگ

۱۹٫۳

۸

گلکسی S9 پلاس

سامسونگ

۱۶٫۱

۹

P20 لایت

هواوی

۱۶

۱۰

آیفون Xs

اپل

۱۵٫۵

پرفروش‌ترین گوشی‌های ۲۰۱۹

رتبه

مدل گوشی

شرکت سازنده

فروش (میلیون دستگاه)

۱

آیفون XR

اپل

۴۶٫۳

۲

آیفون ۱۱

اپل

۳۷٫۳

۳

گلکسی A10

سامسونگ

۳۰٫۳

۴

گلکسی A50

سامسونگ

۲۴٫۲

۵

گلکسی A20

سامسونگ

۱۹٫۲

۶

آیفون ۱۱ پرو مکس

اپل

۱۷٫۶

۷

آیفون ۸

اپل

۱۷٫۴

۸

ردمی نوت ۷

شیائومی

۱۶٫۴

۹

آیفون ۱۱ پرو

اپل

۱۵٫۵

۱۰

گلکسی J2 Core

سامسونگ

۱۵٫۲

اما گلکسی A10 سامسونگ با فروش ۳۰٫۳ میلیون دستگاه در رده سوم جدول پرفروش‌های ۲۰۱۹ قرار دارد. مدل‌های A50 و A20 نیز در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند. اما پرچمداران سامسونگ در سال ۲۰۱۹ جایی در میان ده گوشی پرفروش سال نداشته‌اند. درحالی‌که گلکسی S9 و گلکسی +S9 در سال ۲۰۱۸ رده‌های هفتم و هشتم گوشی‌های پرفروش سال را در اختیار داشتند.

شیائومی اما به کلوپ ده گوشی پرفروش سال پیوسته و این را مدیون فروش ۱۶٫۴ میلیون دستگاه از مدل Redmi Note 7 خود است. این تلفن در میان گوشی‌های اپل و سامسونگ تنها محصولی از یک شرکت ثالث است که امسال در لیست پرفروش‌ها دیده می‌شود. گزارش Omdia نشان می‌دهد که محبوبیت سری Redmi Note شیائومی هر سال بیشتر شده و این افزایش محبوبیت از رشد فروش ۱۰ میلیون نسخه در ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ۱۶٫۴ میلیون دستگاه در سال گذشته میلادی، مشخص است.

در سال گذشته تلفن‌های سازگار با نسل پنجم شبکه همراه ۱۴٫۷ میلیون نسخه فروش داشته‌اند که کمی بیشتر از یک درصد کل بازار تلفن هوشمند را تشکیل داده است. در میان این تلفن‌ها، سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس نسخه 5G با فروش ۲٫۶ میلیون دستگاه پیشرو بوده، اما هواوی با فروش ۲٫۵ میلیون دستگاه از مدل Mate 30 Pro 5G آن را دنبال کرده است. سامسونگ در سال گذشته میلادی با در دست داشتن ۴۹ درصد از سهم بازار فروش تلفن‌های 5G در صدر لیست این بازار است و هواوی، Vivo و Oppo به ترتیب با در اختیار داشتن ۲۷، ۱۲ و ۵ درصد از بازار، در تعقیب سامسونگ هستند.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات