لنوو اطلاعات خانواده جدید لپ‌تاپ‌های سری Thinkpad را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
لنوو جزئیاتی از محصولات آتی خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های Thinkpad منتشر کرد که بهره‌گیری از پردازنده‌های موبایلی AMD رایزن ۴۰۰۰ را تأیید می‌کند.
تبلیغات

لنوو اعلام کرد که تعدادی از لپ‌تاپ‌های جدید سری تینک‌پد خود را با پردازنده‌‌های موبایل سری AMD Pro 4000 عرضه خواهد کرد. تولید لپ‌تاپ‌های سری مشهور تینک‌پد با پردازنده‌های مذکور، جان تازه‌ای به بازار و شهرت AMD می‌دمد.

همه‌ی محصولات حرفه‌ای لنوو در خانواده‌ی تینک‌پد که در سری‌های T و X و L عرضه می‌شوند، شامل لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌ی رایزن خواهند بود. این لپ‌تاپ‌ها در کنار محصولات مجهز به پردازنده‌های نسل دهمی اینتل، کامت لیک، به بازار عرضه خواهند شد و در دسته‌ی اختصاصی کسب‌وکار موسوم به vPro قرار می‌گیرند. لنوو تصمیم داشت تا لپ‌تاپ‌های جدید را در نمایشگاه MWC بارسلونا رونمایی کند که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، تعطیل شد.

لنوو می‌گوید تمامی لپ‌تاپ‌های جدید، صرف‌نظر از پردازنده‌ی مرکزی، از وای‌فای ۶ (802.11ax) پشتیبانی می‌کنند. قطعه‌ی سخت‌افزاری جانبی دوربین موسوم به ThinkShutter نیز در تمام نسخه‌ها عرضه می‌شود که مسدودسازی سخت‌افزاری دوربین را به‌راحتی انجام می‌د‌هد. از قابلیت‌های دیگر سری جدید لپ‌تاپ‌های لنوو می‌توان به PrivacyAlert اشاره کرد که با بهره‌گیری از دوربین مادون قرمز، در زمانی‌که فردی دیگر درحال نگاه کردن به نمایشگر باشد، به کاربر اصلی هشدار می‌دهد.

در کنار تمامی قابلیت‌های جدید و جذابی که برای خانواده‌ی جدید لپ‌تاپ‌های تینک‌پد بیان شده، استفاده از پردازنده‌های رایزن ۴۰۰۰ جذاب‌ترین خبر محسوب می‌شود. پردازنده‌های مذکور در نمایشگاه CES امسال معرفی شدند. تراشه‌های جدید، خانواده‌ی پردازنده‌های موبایلی AMD را به حوزه‌ی هفت نانومتری وارد کردند که از طراحی Zen 2 نیز بهره می‌برند. لنوو احتمالا از نسخه‌های Pro پردازنده‌های جدید AMD استفاده می‌کند که ظاهرا با معماری vPro اینتل برابری می‌کنند. اگرچه هنوز بررسی عمیقی از تراشه‌های جدید رایزن در دست نیست، اما می‌توان کارایی و قدرت آن‌ها را مشابه با پردازنده‌های نسل دهمی اینتل دانست.

لنوو هیچ اطلاعی از تعداد لپ‌تاپ‌های عرضه شده با پردازنده‌ی رایزن منتشر نکرد. اطلاعات پایه‌ای منتشرشده توسط شرکت چینی همچنین اطلاعات جزئی از تعداد و مدل پردازنده‌های اینتل نیز ارائه نمی‌کند. تنها نکته‌ی مشخص این است که نسل دهم پردازنده‌ها در لپ‌تاپ‌های جدید استفاده می‌شوند، اما مدل آن‌ها مشخص نیست. حتی نمی‌توان پیش‌بینی کرد که پردازنده‌ها از کدام خانواده (کامت لیک یا آیس لیک) هستند. درنهایت، هیچ اطلاعاتی هم از سرعت کلاک، نام یا دیگر جزئیات پردازنده‌های موبایلی رایزن ۴۰۰۰ در دست نیست.

Lenovo Thinkpad T

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر کلیک کنید

همه‌ی محصولات جدید در دو پیکربندی مجهز به پردازنده‌های اینتل و AMD عرضه می‌شوند

با نگاهی به مشخصات منتشرشده از لنوو در می‌یابیم که قدرتمند‌ترین تینک‌‌پدهای سری T یعنی T14 و T14s و T15 همگی علاوه بر عرضه با پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل، با پردازنده‌ی رایزن ۴۰۰۰ نیز عرضه می‌شوند. از قابلیت‌های ویژه می‌توان Modern Standby و Wake on Voice و Dolby Audio Speaker System را نام برد. همچنین لپ‌تاپ‌های جدید مجهز به نمایشگر روشن‌تر و قابلیت Dolby Vision خواهندبود. قیمت‌گذاری خانواده‌ی جدید از ۸۴۹ دلار برای T14 شروع می‌شود و نسخه‌های T14s و T15 نیز برچسب قیمتی ۱،۰۲۹ و ۱،۰۷۹ دلار خواهند داشت. همه‌ی دستگاه‌های مذکور در فصل دوم سال جاری به بازار عرضه می‌شوند.

لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای Thinkpad X13 و X13 Yoga با نمایشگرهایی ۵۰۰ نیتی مجهز به گزینه‌ی PrivacyGuard عرضه می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها نیز در دو نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌های نسل دهمی اینتل و رایزن ۴۰۰۰ در دست‌رس کاربران قرار می‌‌گیرند. هر دو لپ‌تاپ در فصل دوم سال جاری به بازار عرضه می‌شوند. X13 به قیمت ۸۴۹ دلار و X13 Yoga به قیمت ۱،۰۹۹ دلار فروخته می‌شود.

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر کلیک کنید

سری L از لپ‌تاپ‌های لنوو تینک‌پد به‌عنوان سری میان‌رده شناخته می‌شوند. در اعضای جدید این خانواده نیز هر دو سری پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل و رایزن ۴۰۰۰ استفاده می‌شوند. لنوو برای اعضای جدید سری L یعنی L14 و L15، قابلیت‌هایی همچون کلیدهای ارتباطی دست‌رسی سریع و Dolby Audio ارائه می‌کند. هر دو لپ‌تاپ با قیمت پایه‌ی ۶۴۹ دلار عرضه خواهند شد. لپ‌تاپ‌های L13 و L13 Yoga نیز در خانواده‌ی جدید تینک‌پد دیده می‌شوند، اما اطلاعات زیادی به‌جز بهره‌گیری از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل نسخه‌ی vPro از آن‌ها در دست نیست. L13 و L13 Yoga به‌ترتیب با برچسب قیمتی ۶۷۹ و ۷۹۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

درنهایت باوجود عدم اطلاع از قدرت نهایی پردازنده‌های AMD و مقایسه‌ی آن‌ها با پردازنده‌های نسل دهمی اینتل، می‌توان پیش‌بینی کرد که انتخاب پردازنده‌های رایزن توسط یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های کامپیوتر شخصی، شهرت و اعتبار خوبی برای آن‌ها کسب کند. همان‌طور که قبلا در اخبار و مقاله‌های متعدد ذکر شده بود، سال ۲۰۲۰ سال رقابت سنگین‌تر و نزدیک‌تر دو غول دنیای پردازنده خواهد بود.

قیمت لپ تاپ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ لنوو نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات