ابر پیشرو در رویداد IT Weekend به مزایای Object Storage اشاره کرد

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در جریان برگزاری رویداد IT Weekend، ابر پیشرو از مزایای استفاده از سیستم ذخیره‌سازی شی‌گرا یا همان Object Storage گفت.
تبلیغات

Object Storage یا سیستم ذخیره‌سازی شی‌گرا رویکرد جدیدی برای ذخیره کردن داده‌هایی است که هر روز به لطف بالا رفتن حجم داده‌ها در حال انبساط هستند. ظهور و گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و افزایش حجم داده‌ها رویکردهای جدید برای دسترسی به اطلاعات را فراهم آورده است. Object Storage یا ذخیره‌سازی شی‌گرا نام معماری ذخیره‌سازی جدیدی برای داده‌ها است که در آن با اطلاعات به‌صورت یک شی برخورد می‌شود. پیش از این و با وجود سیستم‌هایی نظیر فایل سیستم‌ها، داده‌ها به‌صورت سلسله مراتبی از فایل‌ها ذخیره می‌شدند، حال آنکه در Object Storage، داده‌ها در قالب واحد‌هایی با عنوان شی ذخیره می‌شوند. 

ابرپیشرو در جریان برگزاری IT Weekend به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات ابری در رابطه با تاریخچه‌ی ارائه‌ی این سرویس در کشور اطلاعاتی را ارائه کرد. براساس اطلاعات ارائه شده، پیشرو از سال ۹۲ روی فناوری Object Storage متمرکز بوده و این سرویس را از ز چند سال گذشته در اختیار مشتریان تجاری خود از قبیل سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ قرار داده است، حال آنکه پیشرو از سال گذشته عرضه‌ی عمومی این سرویس را در دستور کار قرار داده و آن را در اختیار عموم مشتریان قرار داده است.

ابر پیشرو

سعید مرتضوی از اعضای تیم ابرپیشرو در این خصوص گفت: 

Object Storage ابزاری کاملا تخصصی برای سرو کردن فایل‌های Static از نمایش عکس و دانلود فایل گرفته تا Video Streaming است که حاصل شاید چند صد نفر/ساعت توسعه است.» ،‌ در Object Storage داده به‌صورت Object ذخیره می‌شوند و API مربوط به آن برای استفاده در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

​مرتضوی به این نکته اشاره کرد که قبل از آمدن Object Storage تیم‌ها با تقسیم ترافیک درخواست‌ها روی چندین ماشین مجازی، سیستم‌ها‌ی خودشان را مدیریت می‌کردند و مدام باید ترافیک ماشین‌ها را رصد می‌کردند. اما Object Storage کار آنها را ساده‌تر کرده و باعث صرفه‌جویی در زمان آنها شده است.

ذخیره‌سازی به روش شی‌گرا را باید بخشی از خدماتی خواند که استفاده از سرویس‌های ابری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از خدمات ابری، مشتریان می‌توانند در زمان و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات