فیروزآبادی: تولید محتوای داخلی پلتفرم‌های VOD تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴۰ درصد برسد

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد تولید محتوای داخلی پلتفرم‌های VOD باید تا سال ۱۴۰۴ به ۴۰ درصد برسد و تعداد کاربران آن‌ها ۱۰ برابر شود.
تبلیغات

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه تولید محتوا در دنیا بر بستر فضای مجازی در حال افزایش است در گفتگو با پیوست اشاره کرده که تا سال ۱۴۰۴، ۴۰ درصد محتوای پلتفرم‌های تولید محتوای کشور مانند VOD باید داخلی باشد. او همچنین اعلام کرد پلتفرم‌های تولید محتوای آنلاین باید بتوانند تا سال ۱۴۰۴ تعداد مشترکان خود را که حالا نزدیک به یک میلیون کاربر است به ۱۰ میلیون کاربر برسانند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به این سؤال که «آیا باتوجه به اینکه این پلتفرم‌ها تنها در داخل ایران فعالیت می‌کنند و محتوای تولید شده از سمت آن‌ها نیز با محدودیت همراه است،‌ درنظرگرفتن این هدف بلند پروازانه نیست؟» گفت:

این هدف‌گذاری دست یافتنی است. شما باید به کشورهای منطقه نگاه کنید که دراین‌زمینه توانسته‌اند با سیاست‌گذاری مشخص میزان کاربران پلتفرم‌های تولید محتوای خود را افزایش دهند. ما از این کشورها ۲۰ سال عقب هستیم و باید با برنامه‌ریزی این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

فیروزآبادی همچنین اعلام کرد که پلتفرم‌های خدمات ویدئوی باید تا سال ۱۴۰۴میزان تولیدات داخلی خود را به ۴۰ درصد برسانند. او در این مورد توضیح داد درحال‌حاضر عمده محتوایی که از طریق این پلتفر‌م‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد محتوای خارجی است؛ اما این پلتفرم‌ها باید تلاش کنند که میزان تولیدات داخلی خود را افزایش دهند چرا که آن‌ها مجوز گرفته‌اند تا تولیدات محلی داشته باشند. فیروزآبادی در ادامه نسبت به تولید بخش بزرگی از محتوای کشور تنها توسط صداوسیما یا چند شرکت محدود خصوصی ابراز تأسف کرد و گفت مصوبات جدید، به رشد تولید محتوای داخلی و شکل‌گیری اقتصاد بزرگ از طریق محتوا کمک خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات