شیوع ویروس کرونا تاثیری روی عرضه آیفون SE 2 در ماه آینده نخواهد داشت

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
باوجود اختلالی که ویروس کرونا در روند تولیدی کارخانجات ایجاد کرده، اپل برای عرضه‌ی آیفون SE 2 آماده است و آیپد پرو جدید نیز در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی معرفی می‌شود.
تبلیغات

اپل با انتشار بیانیه‌ای به سرمایه‌گذاران هشدار داد نتوانسته به پیش‌بینی‌های خود از درآمدهایش در سه‌ماهه‌ی جاری دست یابد. این دومین اخطار اپل برای عدم‌تحقق درآمدهای پیش‌بینی‌شده در دو سال اخیر است. کوپرتینونشین‌ها گفته‌اند کسب‌و‌کار در خارج از چین رونق دارد، اما تنگناهای تولید بر عرضه‌ی جهانی تاثیرگذار بوده و تقاضا در داخل چین نیز کاهش یافته است.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد، باوجود اختلالی که ویروس کرونا در روند تولیدی کارخانجات ایجاد کرده، اپل برای عرضه‌ی گوشی آیفون SE جدید آماده است؛ آیفونی که ظاهری مشابه‌با آیفون ۸ دارد، ولی در درون خود از تراشه‌ی A13 بایونیک بهره می‌برد. رسانه‌ها معتقدند گوشی هوشمند یادشده در روند تولید قرار دارد و در ماه مارس روانه‌ی بازار خواهد شد.

براساس گزارش بلومبرگ، اپل همچنین درحال آماده‌سازی نسخه‌ای اصلاح‌شده و جدید از آیپد پرو با سیستم دوربین جدید است. در گزارش‌های دیگری ادعا شده است در آیپد پرو جدید، پردازنده‌ای جدید و پرسرعت و سیستم دوربین سه‌گانه‌ای مشابه‌با آیفون 11 پرو استفاده خواهد شد. بلومبرگ می‌گوید قرار بود آیپد پرو جدید در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شود؛ با این‌ حال ممکن است ویروس کرونا تاخیرهایی را در زمان‌بندی اپل ایجاد کند.

پیش‌تر در هفته‌ی گذشته، وب‌سایت دیجی‌تایمز (Digitimes) در گزارشی جداگانه ادعا کرده بود روند آهسته‌ی آغاز به‌کار دوباره‌ی کارخانه‌های اپل، تاثیر چندانی روی تولید و عرضه‌ی گوشی آیفون ۱۲ نخواهد داشت؛ ولی با آغاز فروش این سری پرچم‌دار در فصل پاییز، ممکن است عرضه‌ی برخی مدل‌های دیگر با محدودیت روبه‌رو شود. از زمانی‌که اپل ارسال مهندسین به چین را برای دوره‌ی کوتاهی متوقف کرد، روند اعتبارسنجی نمونه‌ی اولیه از آیفون ۱۲ درقیاس‌ با حالت عادی به‌تاخیر افتاده است.

احتمالا موانع مشابهی برای سایر محصولات همچون مورد ادعایی آیپد پرو جدید وجود داشته باشد. تحلیل‌گر مشهور، مینگ چی کو، پیش‌تر گفته بود اپل قصد دارد امسال سه محصول جدید را معرفی کند: یک صفحه‌ی شارژ بی‌سیم جدید، ردیاب‌های باند فوق‌عریض AirTag که مشابه‌با ردیاب‌های شرکت Tile هستند و هدفون‌های بالارده.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات