وان پلاس 8 پرو احتمالا دارای استاندارد IP68 خواهد بود

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
یکی از افشاگران معروف دنیای موبایل با انتشار عکسی به‌طور ضمنی از ضد آب بودن پرچم‌دار بعدی وان پلاس خبر داده است.
تبلیغات

برند وان پلاس تاکنون توانسته است با معرفی گوشی‌هایی با قابلیت‌های بالا در قیمتی مناسب با بسیاری از گوشی‌های بالارده‌ی بازار رقابت کند. گوشی‌های قبلی این برند چینی بسیاری از ویژگی‌های ممتاز گوشی‌های بالارده‌ی بازار را در خود جای داده‌اند اما تا به حال در زمینه‌ی مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار و شارژ بی‌سیم از پرچم‌داران گران‌قیمت برندهای دیگر عقب بوده‌اند. حال به‌نظر می‌رسد وان پلاس قصد دارد این وضعیت را در سری بعدی گوشی‌هایش تغییر دهد.

مکس جی. (.Max J) که یکی از افشاگران معروف دنیای موبایل محسوب می‌شود، به‌تازگی عکسی در توئیتر منتشر کرده است که به‌طور ضمنی از وجود استاندارد IP68 در سری گوشی‌های وان پلاس ۸ خبر می‌دهد. البته مشخص نیست که استاندارد IP68 در هر دو گوشی OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro وجود خواهد داشت یا اینکه تنها مختص نسخه‌ی گران‌تر پرو خواهد بود.

 وان پلاس 8 / OnePlus 8

تصویر منتشر شده توسط مکس جی. که به‌طور ضمنی از ضد آب بودن سری گوشی‌های وان پلاس 8 خبر می‌دهد

در هر حال، این حرکت وان پلاس مطمئنا از سوی طرفداران این برند مورد استقبال قرار خواهد گرفت. وان پلاس تا پیش از این استانداردهای مقاومت در برابر آب و گردوغبار را غیرضروری قلمداد می‌کرد و برای پایین نگه داشتن قیمت، از تجهیز گوشی هایش به این استانداردها اجتناب می‌کرد. البته سری گوشی‌های وان پلاس ۷ با وجود عدم دریافت تاییدیه های رسمی تا حدی ضد آب بودند. وان پلاس این مسئله را در زمان عرضه‌ی این گوشی‌ها طی یک ویدئوی تبلیغاتی با نشان دادن غوطه‌ور شدن این گوشی در یک سطل آب نشان داده بود؛ اما در عین حال ذکر کرده بود که این گوشی‌ها تنها در شرایط کنترل شده در آزمایشگاه ضد آب هستند و به کاربران توصیه کرده بود که از غوطه‌ور کردن عمدی گوشی‌های خود در آب خودداری کنند. همچنین هشدار داده بود که آسیب دیدن در اثر خیس شدگی شامل گارانتی این گوشی‌ها نمی‌شود.

اکنون اوضاع فرق کرده و با تبدیل شدن استانداردهای مقاومت در برابر آب و گردوغبار به یک ویژگی مرسوم در گوشی‌های بالارده، این شرکت چینی به فکر اضافه کردن آن به گوشی‌های جدید خود افتاده است.

انتظار می‌رود در وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو به ترتیب شاهد نمایشگر ۶/۵ اینچی و ۶/۶۵ اینچی از نوع Fluid AMOLED  باشیم. طبق شایعات، وان پلاس تصمیم دارد نرخ نوسازی تصویر را در گوشی‌های جدید خود از نرخ ۹۰ هرتزی نسل فعلی بالاتر برده و به ۱۲۰ هرتز برساند.  

طبق رندرهایی که چندی پیش منتشر شدند به‌نظر می‌رسد وان پلاس قصد دارد برای دوربین سلفی، به‌جای شیار در بالای صفحه‌نمایش یا دوربین پاپ آپ از روزنه ای روی نمایشگر استفاده کند. طبق این رندرها، نسخه‌ی معمولی وان پلاس از دوربین سه‌گانه با چینش عمودی بهره خواهد برد. احتمالا این دوربین‌ها شامل یک دوربین اصلی، یک دوربین اولترا واید و یک دوربین تله فوتو خواهد بود. از سوی دیگر انتظار می‌رود در نسخه‌ی پرو به منظور رقابت با پرچم‌دارانی از قبیل گلکسی اس +۲۰  شاهد دوربین‌های قوی‌تر به‌همراه یک حسگر مدت پرواز باشیم.

بدون شک در هر دو گوشی وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو شاهد استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام خواهیم بود. این تراشه با یک مودم 5G همراه خواهد شد. این مسئله می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت این دو گوشی شود؛ اما خوشبختانه وان پلاس روی نسخه‌ای ارزان‌تر به‌نام وان پلاس ۸ لایت نیز کار می‌کند که برای افرادی که هنوز قصد خرید یک گوشی 5G ندارند انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود هر دو نسخه‌ی معمولی و پرو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شوند؛ البته احتمالا باید شاهد  یک نسخه‌ی گران‌تر با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز باشیم. هر دو گوشی در همان ابتدا به اندروید ۱۰  مجهز خواهد بود. همچنین طبق شنیده‌ها وان پلاس قصد دارد برای نخستین بار پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را به وان پلاس ۸ پرو اضافه کند.

وان پلاس در ابتدا قصد داشت در ماه مارس (اسفند) از گوشی‌های جدید خود رونمایی کند اما به دلیل بروز وقفه در روند تولید به خاطر بحران ویروس کرونا، زمان معرفی به تاریخی در ماه آوریل (نیمه‌ی دوم فروردین یا اوایل اردیبهشت) موکول شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات