روش‌های موجود برای استعلام و پرداخت قبض گاز کدامند؟ از همراه کارت بپرسید

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در این مقاله، همراه کارت قصد دارد روش‌های مختلف استعلام و پرداخت قبض گاز را به شما معرفی کند. با ما همراه باشید.
تبلیغات

پرداخت از طریق خودپرداز

در این روش، برای پرداخت قبض گاز موردنظر خود باید به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) موجود در سطح شهر مراجعه کنید. پس از وارد کردن کارت بانکی خود، وارد منوی «پرداخت قبوض» شوید. سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض موردنظر را وارد کرده و در صورت صحیح بودن اطلاعات نمایش داده شده، دکمه تأیید را بزنید تا قبض شما پرداخت شود و در آخر رسید کاغذی خود را دریافت کنید.

پرداخت از طریق دستگاه کارت‌خوان

با استفاده از دستگاه‌های کارت خوان (POS) موجود در فروشگاه‌ها و سایر مراکز می‌توان انواع قبوض خدماتی از جمله قبض گاز را پرداخت کرد. در این روش نیز به رمز اصلی کارت بانکی و اطلاعات قبض خود نیاز خواهید داشت.

مراجعه به وب‌سایت شرکت ملی گاز

برای استعلام و پرداخت قبض گاز می‌توانید به وب‌سایت شرکت ملی گاز به آدرس  billing.nigc.ir مراجعه کنید. سپس، شماره اشتراک و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کنید. در این سایت می‌توانید آخرین قبض و سوابق قبض گاز را مشاهده کرده و در صورت تمایل قبض خود را پرداخت کنید.

 در مرحله بعد، اطلاعات کارت بانکی خود را که شامل شماره کارت ۱۶ رقمی، رمز پویا، CVV2 و تاریخ انقضا می‌شود را وارد کرده تا قبض شما پرداخت شود. در آخر، رسید دیجیتالی پرداخت به ایمیل شما ارسال می‌شود.

پرداخت قبض گاز با تلفن

شماره تلفن گویای ۲۰۰۰ برای پرداخت قبض گاز با استفاده از تلفن راه اندازی شده است. در این شیوه هم به شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی و رمز دوم نیاز خواهید داشت. بهتر است بدانید که از این طریق می‌توانید پیگیری پرداخت قبض گاز را نیز انجام دهید.

پرداخت از طریق اپلیکیشنهای پرداخت

همراه کارت

یکی از روش‌های سریع و آسان برای استعلام و پرداخت قبض گاز، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت مانند همراه کارت است. در این برنامه، تنها با وارد کردن شماره اشتراک قبض موردنظر، می‌توانید استعلام و پرداخت قبض گاز را برای تمامی شهرهای ایران انجام دهید.

لازم به ذکر است که امکان مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت و سایر قبوض مانند آب، برق، قبض همراه اول و ایرانسل هم در این اپلیکیشن وجود دارد.

استعلام پیامکی قبض گاز

برای صدور پیامکی قبض، تمامی مشترکین می‌توانند شماره اشتراک خود را به‌صورت *۱ شماره اشتراک به شماره ۱۰۰۰۱۹۴ ارسال کنند که این سرشماره را شرکت ملی گاز اعلام کرده است.

پرداخت از طریق اینترنت بانک‌ها

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، قبض گاز را می‌توان از طریق اینترنت بانک هم پرداخت کرد. اما عیبی که این روش دارد این است که برای پرداخت قبض از مبدا هر بانک باید وارد اینترنت بانک همان بانک شوید. اطلاعات ورود به اینترنت بانک هر بانکی را باید از شعبه همان بانک دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات