رندرهای منتشرشده از طرح مفهومی TCL نمایشگر دوم کشویی آن را نشان می‌دهند

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
تصاویری که از طرح مفهومی TCL منتشر شده است، گوشی هوشمندی با نمایشگر دوم کشویی را نشان می‌دهد.
تبلیغات

شرکت چینی TCL پیش از لغو رویداد MWC 2020 به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، قرار بود در کنفرانس مذکور حضور یابد و ظاهرا یکی از دستاوردهایی که قصد داشت به جهانیان نشان دهد، طرحی مفهومی از گوشی هوشمند با نمایشگر کشویی بود؛ طرحی که به‌هیچ‌عنوان به گوشی‌های تاشدنی شباهت ندارد.

گوشی TCL / تی سی ال

امروز تصاویر طرح مفهومی یادشده منتشر شد که هنوز نامی برایشان انتخاب نشده است؛ ولی کاربران درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد نمایشگر کشویی این دستگاه هنوز سردرگم هستند. برخلاف گوشی‌های موتورلا ریزر و گلکسی فولد که از وسط تا می‌شوند، در این رندر، نمایشگر دوم گوشی از قسمت کشویی خارج می‌شود. حال پرسش کاربران این است که هنگام فشاردادن قطعه‌ی کشویی به‌ داخل، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ درحال‌حاضر، بهترین حدس‌و‌گمان این است که قسمت خم‌شونده‌ی نمایشگر، خم یا درون بخش دیگر جمع می‌شود؛ اما دراین‌صورت، دوام‌پذیری نمایشگر چقدر خواهد بود و چقدر چین خواهد خورد؟

طرح مفهومی TCL برپایه‌ی گوشی هوشمند TCL 10 پرو است؛ دستگاهی که بسیار شبیه‌ به گلکسی اس ۱۰ سامسونگ است و با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار و طراحی زیبا، در رویداد CES‌ ماه پیش معرفی شد.

شایان ذکر است رندرهایی این‌چنینی که به‌نظر می‌رسد تصاویر رسمی تبلیغاتی باشند، سرپوشی بر شکست‌های TCL خواهند بود؛ بنابراین، بسیار غم‌انگیز است که رویداد MWC لغو شد و نمی‌توان این طرح مفهومی را به‌دقت زیر ذره‌بین قرار داد. رندر یادشده قطعا یکی‌ از ایده‌های جذاب چند سال گذشته است؛ بااین‌حال، برای تبدیل به محصولی نهایی، موانع مهمی پیش رو دارد. البته همین موانع پیش‌تر برای گوشی‌های تاشدنی نیز وجود داشت؛ اما حالا هرروز عرضه‌ی تعداد بیشتری از این‌ دست محصولات را شاهد هستیم؛ پس، بهتر است به طرح مفهومی جدید چینی‌ها خوش‌بینانه‌ بنگریم.

گوشی TCL / تی سی ال

TCL به‌ویژه در خارج از چین، به‌عنوان برند مشهور گوشی هوشمند شناخته‌ نمی‌شود؛ ولی اگر بتواند محصولی این‌چنینی عرضه کند که مشابه آن پیش‌تر وجود نداشته است، موفق خواهد شد نامش را به‌عنوان برندی معروف در جهان و ذهن کاربران ثبت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات