گیم اسنکس؛ بازی‌های سبک گوگل برای گوشی‌های ضعیف و اینترنت کُند

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با ارائه‌ی بازی‌های سبک مبتنی‌بر HTML5 کاربرانی دارای سخت‌افزار ضعیف و اینترنت کُند را از یاد نبرده است.
تبلیغات

با پیشرفت سخت‌افزار، گوشی‌های هوشمند رفته‌رفته به ابزارهای قدرتمند گیمینگ در فرم‌فاکتور کوچک تبدیل شده‌اند. همچنین با بهبود سرعت و افزایش پهنای باند و کاهش زمان تأخیر اینترنت در سال‌های گذشته، حتی دستگاه‌های مجهز به سخت‌افزار نه‌چندان قوی می‌توانند به‌لطف سرویس‌های استریم، بازی‌های باکیفیت را اجرا کنند. بااین‌حال، تکلیف کاربران دارای اینترنت کُند یا دستگاه‌های قدیمی بی‌بهره از پردازنده‌ی قوی یا رم کافی چه می‌شود؟ 

گیم اسنکس (GameSnacks)، جدیدترین محصول پروژه‌ی Area 120 گوگل، پاسخی به نیاز این دسته از کاربران است. بازی‌های گیم‌اسنکس بسیار سبک و مبتنی‌بر HTML5 هستند و کاربران می‌توانند آن‌ها را ازطریق مرورگر تقریبا در هر دستگاهی اجرا کنند. 

به‌گفته‌ی گوگل، بازی‌های گیم‌اسنکس به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا حتی در شرایط اینترنت بسیار ضعیف با سرعت یک مگابیت‌برثانیه (سرعت متوسط 3G) تنها در چند ثانیه لود و روی دستگاه‌های دارای تنها یک گیگابایت رم هم به‌خوبی اجرا شوند. ازآنجاکه این بازی‌ها برمبنای HTML5 هستند، روی تمام گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها با هر سیستم‌عاملی اجرا می‌شوند.

بازی‌های گیم‌اسنکس کوتاه و ساده طراحی شده‌اند. برای مثال، می‌توان به بازی Jewelish Blitz اشاره کرد که شباهت زیادی به بازی کندی کراش دارد یا بازی مینیمال Tower Blocks.

اینکه گوگل چقدر از پروژه‌ی جدیدش پشتیبانی خواهد کرد و در آینده بازی‌های بیشتری برای آن منتشر خواهد شد، هنوز مشخص نیست. باتوجه‌به پست وبلاگی گوگل درباره‌ی گیم‌اسنکس، اهالی مانتن‌ویو برای ساخت این بازی‌ها با شرکت اندونزیایی Gojek همکاری کرده‌اند و احتمال دارد در آینده، شاهد ادغام بازی‌های گیم‌اسنکس در اپلیکیشن‌ها باشیم. گوگل همچنین به امکان شخصی‌سازی این بازی‌ها برای استفاده در تبلیغات تعاملی اشاره کرده است.

بازی‌های گیم‌اسنکس روی دستگاه شما به‌خوبی اجرا می‌شوند؟ تجربه‌ی خود از عملکرد بازی‌های سبک گوگل را باتوجه‌به کیفیت اینترنت و سخت‌افزار دستگاه خود با ما به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات