الی گشت؛ با این هواپیما به آینده سفر کنید!

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در دنیای امروز، همه‌چیز در حال تغییر است و هرروز شاهد اختراعات جدید یا ارتقای کیفیت اختراعات پیشین هستیم. تمام این تغییرات باعث شده‌اند زندگی همگی ما روزبه‌روز آسان‌تر و البته سریع‌تر شود.
تبلیغات

امروزه، نسل جدید تلفن‌های هوشمند می‌توانند کارهایی انجام دهند که حتی فکر نمی‌کردیم ممکن است همه‌ی این کارها روزی از گوشی تلفن بربیاید. دراین‌میان، نکته اینجا است که این تنها گوشی‌های تلفن نیستند که پیشرفت کرده‌اند؛ بلکه این تغییرات قرار است بیش از آنچه فکر می‌کردیم، در زندگی ما تأثیرگذار باشند. یکی از همین شاخه‌های مهم، بی شک تکنولوژی ساخت هواپیما است. شرکت ایرباس اخیرا نمونه‌ای از هواپیمای نسل آینده خود را درمعرض نمایش گذاشته است که می‌تواند مصداق بارز همین تغییرات درزمینه‌ی هواپیماها باشد.

ایرباس هواپیمای نسل آینده‌ی خود را رونمایی کرد

تصور کنید پس از رزرو بلیط هواپیما با وسیله‌ی نقلیه‌ی هوایی کاملا متفاوتی روبه‌رو شوید؛ هواپیمایی که بسیار سبک و سریع‌ است و سوخت کمتری مصرف می‌کند و با محیط‌زیست هم سازگارتر است. طبق اخبار اعلام‌شده، قرار است هواپیمای جدید ایرباس با ۲۰ درصد مصرف سوخت کمتر در‌مقایسه‌با هواپیماهای فعلی روانه‌ی بازار شود. طرح این هواپیما که با نمونه‌های فعلی تفاوت‌های چشمگیری دارد، به‌تازگی در نمایشگاه هوایی سنگاپور رونمایی شده است. در ساخت هواپیمای یادشده فناوری نوینی به‌کار رفته است که باعث شده اساسا با هواپیماهای معمول متفاوت باشد. این اتفاق پیشرفتی مهم در صنعت هوایی به‌حساب می‌آید.

مشخصات هواپیمای جدید شرکت ایرباس

نمونه‌ی اولیه هواپیمای جدید ایرباس هواپیمایی با بال‌ها و ساختار متفاوت است. نکته‌ی مهم این است که می‌توان آن را برای پروازهای تبلیغاتی نیز به‌کار گرفت. نمونه‌ی اولیه‌ی ساخته‌شده از این هواپیما دو متر طول و سه متر عرض دارد و همان‌طورکه پیدا است، در ساختش به اصول ایرودینامیک بیش‌ازپیش توجه شده است. نسخه‌ی واقعی این هواپیما در مقیاس حقیقی قرار است تنها یک راهرو داشته باشد و یکی از هواپیماهای باریک خواهد بود. این در حالی است که هواپیماهای عریض معمولا راهروهای بیشتری دارند. این هواپیما «ماوریک» نام دارد و هنوز در حال گذراندن مراحل اولیه در فرایند تولید است. پیش‌از‌این، نمونه‌های مشابهی از آن در پرنده‌های الکترونیکی کوچک و بزرگ دیده شده بود که نزدیک‌ترین نسخه مشابه به آن، یکی از هواپیماهای نظامی به‌شمار می‌آید. شرکت اروپایی ایرباس اعتقاد دارد این هواپیما می‌تواند اولین طراحی از هواپیماهای نسل آینده باشد. همچنین، گفته می‌شود شرکت یادشده پروژه‌ی ساخت ماوریک را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده و در سال ۲۰۱۹ توانسته است اولین نمونه‌ی کوچک آن را با قابلیت کنترل از راه دور بسازد. گفته می‌شود این پروژه در آغاز به ایده‌ای برای ساخت فیلمی علمی‌تخیلی شباهت داشت؛ اما با گذشت زمان، ایرباس توانست آن را به واقعیت تبدیل کند. اکنون رؤیای ساخت یکی از هواپیماهای تبلیغاتی بزرگ در جهان، بیش‌ازپیش دست‌یافتنی به‌نظر می‌رسد.

هرآنچه درباره‌ی شرکت ایرباس باید بدانید

ایرباس، شرکت بین‌المللی و پیشرو درزمینه‌ی هوافضا، تاکنون از انواع وسایل حمل‌و‌نقل هوایی مانند هواپیماها و هلیکوپترها و ماهواره‌ها پرده‌برداری کرده است که اغلب آن‌ها می‌توانند در زمینه‌های تجاری یا مسافربری یا نظامی کاربرد داشته باشند. در سال ۱۹۷۰، این شرکت کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد و در سال ۱۹۷۲، هواپیمایش به‌طور آزمایشی پرواز کرد و در همان سال، اولین مدل تجاری آن وارد بازارهای جهانی شد. با اینکه شرکت ایرباس با شیب تندی به رشد خود ادامه می‌داد، کارشناسان دلیل کندی توسعه‌ی این شرکت را هم‌زمانی رونمایی پروژه‌ی ایرباس A300 با معرفی هواپیمای فراصوتی کنکورد می‌دانند که به‌نوعی، ایرباس A300 را در سایه‌ی هواپیمای کنکورد قرار داد.

امروزه، ایرباس هواپیماهای معروف زیادی دارد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به هواپیمای A380 اشاره کرد. ساخت این پرنده‌ی عظیم ۹ سال طول کشید تا جا‌به‌جایی ۵۲۵ تا ۸۵۳ نفر در سه کلاس مختلف در هر پرواز امکان‌پذیر باشد. گفتنی است حداکثر برد ایرباس A380 هشت‌هزار مایل دریایی است و برای سفرهای دوربرد و بین‌المللی استفاده می‌شود. برای سفر با هواپیما، شما به ویژگی‌های آن دقت می‌کنید یا همین که بتوانید در زمان مدنظر صندلی دلخواهتان را رزرو کنید، کافی است؟ شما هم علاقه‌مند شده‌اید با هواپیمای جدید ایرباس پرواز کنید؟

هواپیمای ایرباس

برای خرید بلیط هواپیمای داخلی یا خارجی می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز به‌صورت اینترنتی یا تلفنی با مجموعه الی گشت تماس بگیرید یا در ساعات کاری به‌صورت حضوری مراجعه کنید. استفاده از خدمات آژانس معتبر مزیت برخورداری از پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته را برایتان به‌همراه خواهد داشت.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات