ابرآروان رویداد ابربازی را با جایزه نیم میلیارد تومانی در شهریور ماه سال ۹۹ برگزار می‌کند

ابرآروان در چهارمین رویداد فناورانه‌ی سوار ابرها از برگزاری رویداد ابربازی با حضور یک هزار توسعه‌دهنده در شهریورماه سال ۹۹ خبر داد.

پویا پیرحسینلو، ناخدای اجرایی آروان در رویداد سوار ابرها از برگزاری مسابقه‌ی بزرگ ابر‌بازی در شهریورماه سال ۹۹ با حضور یک هزار توسعه‌دهنده خبر داد. در ادامه‌ی رویداد کیوان جامه‌بزرگ، رئیس هیئت مدیره‌ی ابر آروان توضیحاتی را در مورد رویداد ابربازی ارائه داد. او گفت ما اعتقاد نداریم که بتوان یک اکوسیستم وارداتی ساخت، یک اکوسیستم را نمی‌توان با کولاژ ایجاد کرد، باید بستر مناسبی آماده کرد تا آرام آرام پدید بیاید. 

جامه‌بزرگ در ادامه افزود اکوسیستم دیجیتال ایران بیش از ۱۰۰۰ محصول ابری نیاز دارد که بخش قابل توجهی از آن را نمی‌توان از طریق محصولات خارجی موجود برطرف کرد. براساس آمار‌های جامه بزرگ، تنها حدود ۳ درصد استارتاپ‌ها در دنیا موفق می‌شوند اما استارتاپ‌هایی که در بستری شبیه به استارتاپ استدیو به دنیا می‌آیند تا ۳۰ درصد شانس زنده ماندن و موفق شدن دارند؛ ما باید کمک کنیم تا ده‌ها و صد‌ها استارتاپ جدید به وجود بیایند. او در ادامه از ارزیابی وزن و درجه‌ی اهمیت پارامترهایی مانند بزرگی و رشد بازار خبر داد و اعلام کرد ۹۹ محصول که امتیاز بالاتری گرفته‌اند برای ارائه‌ی محصولات ابری انتخاب شده‌اند. این ۹۹ محصول به‌عنوان مثال محصولات پرکاربرد ابری حوزه‌ی HR، حوزه‌ی Marketing، گروه iot یا محصولات امنیتی هستند. 

جامه‌بزرگ همچنین اعلام کرد برای این کار یک رویداد بزرگ به‌نام ابربازی طراحی شده است. به‌گفته‌ی او این رویداد دو فرق عمده با سایر رویدادهای استارتاپی دارد؛ اولین تفاوت این است که نیازی نیست تا شرکت‌کننده‌ها ایده‌ای داشته باشند و دومین تفاوت نیز این است که بعد از پایان این دوره‌ی هفت روزه ماجرا تازه آغاز می‌شود. او همچنین به شرکت‌کننده‌ها وعده داد که ابرآروان در این رویداد هفت روزه به آن‌ها کمک می‌کند تیم مناسبی تشکیل دهند، محصول ابری خود رو انتخاب کرده و MVP محصول را تولید کنند. 

در ادامه‌ی رویداد صمصام بابادی، شوالیه‌ی بک‌اند ابرآروان توضیحاتی را در مورد تولید MVP در هفت روز ارائه داد. به‌گفته‌ی وی قرار است ۹۹۹ دولوپر و متخصص زیر یه سقف جمع شده و محصول ابری خود را تولید کنند. او گفت:

برای توسعه دادن یک محصول ابری که من اینجا بیشتر روی محصولات SaaS و BPaaS تأکید دارم، خیلی مهم است که بدانیم به چه روشی محصول به یک هسته‌ی ابری مثل ابرآروان متصل می‌شود یا درواقع Delivery Method محصول نسبت به کاربر نهایی به چه شکل خواهد بود.

بابادی در ادامه گفت در مرحله‌ی اول سه dm اصلی داریم که به‌زودی managed services نیز به آن‌ها اضافه می‌شود و توضیحاتی را در مورد هرکدام ارائه داد:

  • CDN Apps
  • Container Images
  • OS images
  • Managed Services

 CDN Apps

  • Raychat
  • Danalica
  • Payping
  • Hotjar
  • Webgozar

اکنون امکان استفاده از این پنج اپلیکیشن از طریق cdn apps ما فعال شده است. اگر فکر می‌کنید شبیه webgozar و دانالیکا یا google analitycs اتصال اپلیکیشن شما به مشتری‌تان از طریق اینجکت یه کد جاوا اسکریپت صورت می‌گیرد این بخش مناسبی برای توسعه دادن است، یا اگر فکر می‌کنید مثل payping, raychat یا یکتا نت محصولتان نیاز دارد به‌عنوان یک لایه روی وب‌سایت مشتری نمایش داده شود این بخش، بخش ایده عالی خواهد بود.

OS Image

  • Wordpress
  • Joomla
  • LAMP
  • Prestashop
  • Magento

 اگر اپلیکیشن شما نیاز دارد که روی سرور نصب و کانفیگ شود و dockerize نشده است یا اصلا بر بستر container نیست، استفاده از این روش به شما پیشنهاد می‌شود و درنهایت اپلیکشن شما به‌صورت یه ابرک در اختیار مشتری‌هایتان قرار می‌گیرد.

Container Image

  • Wordpress
  • Elasticsearch
  • MariaDB
  • Django
  • Gitlab

 اگر اپلیکشن شما dockerize شده است، می‌توانید بدون نیاز به دغدغه‌ی نصب و نگه‌داری orchestrator اپلیکیشن خود را در قالب container در اختیار کاربران خود قرار دهید. اکنون این image ها برای استفاده در رایانش ابری و پلتفرم ابری در اختیار شما قرار داده‌ایم. این برای نمونه گذاشته شده، اپلیکیشنی که شما تولید کنید نیز به این لیست‌ها اضافه می‌شود.

Managed Services

در این حالت که هنوز امکان فعال‌سازی آن فراهم نشده و امیدواریم که تا سوار ابرهای بعدی بتوانیم این امکان را فراهم کنیم، سرویس ابری به‌طور کامل در پنل آروان یکپارچه می‌شود. درواقع همین طور که در منو اصلی آروان انتخاب محصولات ابری ما فراهم است، امکان دسترسی مستقیم به این محصولات که توسط شما تولید می‌شود نیز فراهم خواهد بود به زبان ساده‌تر تمام امکانات و تنظیمات محصول از طریق آروان و یکپارچه با محصولات دیگه آروان انجام می‌شود. 

بابادی در ادامه مثالی از ۹۹ ایده‌ای که پیش‌تر گفته شده بود را بررسی کرد. به‌عنوان مثال در گروه AI اولویت شماره‌ی پنج یک محصول AI platform Software  با بازار ۴۶ میلیارد دلار و نرخ رشد ۵۶/۶ درصدی تا سال ۲۰۲۴ است، که برای نمونه محصول Search & AI-Driven Analytics از شرکت ThoughtSpot به‌صورت OS Image روی بستر AWS وجود دارد. همچنین مجموعه API ها و سرویس‌هایی ایجاد شده است تا شما بتوانید اپلیکیشن خود را توسعه دهید و با زیرساخت ابری آروان یکپارچه شوید.

  • (AAA (Authentication, Authorization and Accounting
  • Billing
  • Marketplace
  • Notification
  • IaaS API
  • PaaS API
  • CDN API
  • ...

 بابادی در پایان افزود در رویداد ابربازی که شهریور ۹۹ برگزار می‌شود، فیچرهای هر محصول در چهار سطح Advance, Base, MVP و Trend طبقه‌بندی شده  و شرکت‌کننده‌ها کافی است در هفت روز فیچرهای سطح MVP رو توسعه داده و محصول خود را آماده کنند. سپس محصولات ارزیابی می‌شوند و محصولاتی که استانداردهای مورد نظر را داشته باشند با جذب سرمایه وارد مرحله‌ی شتابدهی سه‌ماهه یا ۶ ماهه می‌شوند و در پایان مسابقه، به سه محصول برتر، در مجموع ۵۰۰میلیون تومان جایزه‌ی نقدی پرداخت می‌شود.

منبع زومیت

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید