ابر آروان از مارکت‌پلیس خود رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
ابرآروان درنظر دارد تا با ارائه‌ی بسته‌های مبتنی بر ابر خود در نقش مارکت‌پلیسی در فضای ابری فعالیت کند.
تبلیغات

ابرآروان در رویداد سوار ابرها اعلام کرد که اکوسیستم ابری آروان شامل شبکه‌ی‌ همکاران آروان (یا ACPN) و بازارچه‌ی (مارکت‌پلیس) ابری آروان عرضه و فروش محصولات ابری است. در مارکت پلیس ابرآروان، توسعه‌دهندگان و ارائه‌دهندگان خدمات مبتنی بر ابر به بازاری که بیش از ۱۷ هزار مشتری در آن حضور دارند، دسترسی خواهند داشت.

کیوان جامه‌بزرگ، رئیس هیئت مدیره ابر آروان در شروع این بخش گفت اکوسیستم‌های دیجیتالی بزرگ جهان، یعنی گوگل، آمازون، فیسبوک، اپل، علی‌بابا، نتفلیکس و راکوتن... همگی اکنون به فضای ابری روی آورده‌اند.

شما با پیوستن به شبکه همراهان آروان به یک اکوسیستم بزرگ و در حال رشد از مشاغل، خدمات ارائه می‌دهید که طیف گسترده‌ای از محصولات یا خدمات را برای کمک به مشتریان ارائه می‌دهند و از زیرساخت یکپارچه‌ی ابری آروان استفاده می‌کنند.

جامه‌بزرگ شبکه همراهان آروان را در چهار حوزه نام برد:

  • شرکای فناوری
  • شرکایی که در بخش cloud adoption یا همان کوچ ابری به سرویس‌گیرندگان ابری کمک می‌کنند
  • شرکای آموزشی که هدفشان ترتیب اولی نسل Cloud Expert در ایران است 
  • تاجران ابری

پس از آن، کوروش تفرشی، شبکه‌پیشه ابرآروان، زیرمجموعه‌های مختلف شبکه‌ی‌ همکاران آروان را این‌گونه توصیف کرد:

کوچ ابری

تفرشی گفت:

سختی‌های زیادی برای Cloud Nativeشدن یا یکپارچه‌کردن زیرساخت ابری وجود دارد. ما تا امروز همیشه مشوق مهاجرت به ابر بودیم و در برابر درخواست‌ها پاسخ منفی می‌دادیم و تکرار می‌کردیم که ما فقط سرویس‌دهنده‌ی زیرساخت ابری هستیم و مسئولیت طراحی، معماری، نگه‌داری خود سرویس و مهاجرت سرویس‌ها از سیستم‌های سنتی برعهده‌ی ما نیست. اما از امروز، باز هم نه مستقیم توسط خود ما، بلکه به کمک شرکای تجاری‌مان این کار انجام می‌شود.

بیشترین فعالیت شرکای فناوری ابرآروان روی مارکت‌پلیس و ازطریق تولید محصولات SaaS خواهد بود

تفرشی گفت که آروان نقش ناظر و تدوین‌کننده‌ی استانداردها را برعهده دارد و تلاش می‌کند شرکای خود را که اکثرا شرکت‌های تخصصی آموزش و مشاوره‌ی تخصصی هستند گسترش دهد تا طیف کاملی از خدمات را در این بخش ارائه کند.

کوچ ابری در سه فاز Consulting، Design، Adoption طراحی و آماده‌ی ارائه شده است که بسته به انتخاب طرح مورد نیاز شخص می‌تواند از خدمات این طرح‌ها استفاده کند.

تاجران ابری 

در این بخش نماینده‌های فروش آروان بسته به نوع محصول و حجم فروش از ۳ تا ۲۰ درصد نفع اقتصادی خواهند داشت. امکان مدیریت یکپارچه‌ی سرویس‌ها نیز برای آن‌ها فراهم می‌شود.

آموزش 

حوزه‌ی آموزش پاسخی به نیاز تربیت متخصصان ابری یا cloud experts است. آروان قصد دارد به کمک برترین مؤسسات آموزش IT در کشور، مسیر مطمئن‌تر و سریع‌تری را در حوزه‌ی طراحی و تولید محصولات یکپارچه ابری طی کند. مدارک ابرآروان در ابتدا در ۴ سطح مختلف طراحی شده‌اند: 

  • ACCA (Arvancloud Certified Cloud Associate)
  • ACCS (Arvancloud Certified Cloud Specialist)
  • ACCP (Arvancloud Certified Cloud Professional) 
  • ACCE (ArvanCloud Certified Expert)

ابرآروان افرادی را که موفق شوند این دوره‌ها را بگذرانند، به‌ترتیب ابردان، ابربان، ابر سالار و ابر بد خطاب می‌کند. در گام اول سرفصل‌های آموزشی این دوره‌ها و محتوای کتاب‌های آموزشی طراحی و تدوین شده است. در گام بعدی، سال آینده این دوره‌ها با همکاری مؤسسات آموزشی برتر کشور برگزار خواهد شد.

شرکای فناوری

مهم‌ترین خبر این بخش، عنوان شرکای فناوری آروان است. هر شخص می‌تواند به‌عنوان Tech Partner وارد شبکه همراهان آروان شود و این همکاری را با ساخت و توسعه‌ی نرم‌افزار روی زیرساخت یکپارچه ابری آروان گسترش دهد. مثلا می‌توان روی Object storage آروان مشابه OneDrive یا Dropbox تولید کرده و به‌عنوان شریک تجاری آروان فعالیت کرد، برای CMSهای معروف و ابزارهای وب هاستینگ، پلاگین ساخت یا SDK یا موبایل APPهای خاص منظور تولید کرد. بااین‌حال به‌گفته‌ی تفرشی، بیشترین فعالیت شرکای فناوری آن‌ها روی مارکت‌پلیس و از طریق تولید محصولات SaaS خواهد بود.

درواقع باید به این نکته اشاره کرد که مارکت‌پلیس ابرآروان محلی است که در آن شرکت‌ها، متخصصان و تیم‌های مختلف متخصص در حوزه‌ی فناوری‌های ابری حضور داشته و در چارچوب ابرآروان، به شرکت‌هایی که در پی مهاجرت به زیرساخت ابری هستند، کمک خواهند کرد. این کمک و همکاری در فضای مارکت‌پلیس رخ خواهد داد که در آن شرکت‌ها بنابر بزرگی و پیچیدگی پروژه‌ها در هر مرحله پیشنهاد مالی خود را نیز ارائه خواهند داد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات