خودرو45؛ کارشناسی و تعیین قیمت خودرو

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
قیمت خودرو کارکرده یکی از موضوعات بحث‌برانگیزی است که تعیین آن به عوامل متعددی بستگی دارد. مورد مهمی که در این میان مطرح می‌شود، عدم وجود یک منبع رسمی برای تعیین ارزش بهای ماشین دست دوم است.
تبلیغات

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای فروش انواع اتومبیل خود با پیشنهاد رقم‌های متفاوتی مواجه شده باشید که شما را درنتیجه‌گیری بابت علت قیمت گذاری، سردرگم کرده باشد.

باید بگوییم که کارشناسی خودرو یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موضوعات در تعیین قیمت ماشین کارکرده است؛ زیرا تنها با وجود یک کارشناس ماهر می‎توان به وجود ایراد در تک تک قطعات موتور و وضعیت رنگ یا صافکاری آن پی برد. اگر قصد تعیین قیمت وسیله نقلیه خود را با کمک کارشناسی مطمئن دارید، این متن را به دقت مطالعه کنید تا از چگونگی انجام این امر در سایت فروش خودرو مطلع شوید.

مراحل کارشناسی خودرو دست دوم

کارشناسی ماشین کارکرده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موارد در قیمت گذاری خودرو در دو دسته کلی ظاهری و فنی انجام می‌شود که هر یک شامل بخش‌های متفاوتی است.

کارشناسی ظاهری خودرو

شاید در نگاه اول، بدنه یک خودرو کاملا سالم به‌نظر برسد؛ اما امکان این وجود دارد که ماشین در تصادفات، آسیب‌های جدی دیده باشد و با صافکاری یا رنگ، دیگر توسط افراد قابل تشخیص نباشد. در این شرایط، کارشناسان متخصص خودرو با استفاده از ابزارها و تکیه بر تجربه‌ی خود می‌توانند وجود هرگونه رنگ، صافکاری یا تعویض قطعات را به‌طور مثال در فروش هیوندای دست دوم یا هر مدل دیگری تشخیص بدهند.

موارد کنترلی در کاشناسی بدنه ماشین:

  • ستون و سقف
  • کاپوت و صندوق عقب
  • در‌ها و گلگیر
  • سپر

کارشناسی فنی خودرو

مشکلات فنی ماشین، تأثیر بسیار زیادی در تعیین قیمت خودرو و همچنین عملکرد آن دارد. در کارشناسی فنی، هر چند که وجود ابزارها کمک شایانی در جهت تشخیص ایرادات می‌کنند اما بخش عمده‌ای از عیوب توسط یک کارشناس فنی ماهر که دارای دانش فنی مکانیکی و از همه مهم‌تر، سال‌ها تجربه است، قابل تشخیص است.

۴ تست مهم در کاشناسی فنی ماشین:

  • کارشناسی قطعات موتور شامل سالم‌ بودن بدنه پیشرانه، وضعیت روغن سوزی، دفرمگی یا عدم دفرمگی پیستون‌ها، صدای غیرطبیعی موتور، لرزش پیشرانه هنگام حرکت، سلامت یاتاقان، کارکرد باتری، دود اگزوز و...
  • تست دیاگ ماشین شامل حسگر ضربه، سلامت کیسه هوا، کارکرد خودرو، میزان مصرف سوخت، سلامت قطعات سیستم ترمز و...
  • تست آپشن‌های ماشین شامل حسگر دنده عقب، حسگر باران، آینه‌های کناری خودکار، سیستم گرمایشی و سرمایشی، چراغ‌های مه شکن، سانروف خودرو و...
  • سیستم کلاچ و جعبه‌دنده (کارشناسی در خودروهای دنده خودکار و دستی متفاوت است)

علاوه بر تمام موارد ذکر شده برای فروش ماشین کارکرده، تست رانندگی در تعیین قیمت دارای اهمیت بسیاری است. یک کارشناس ماهر در رانندگی با خودرو دست دوم باتوجه به صداها و عملکردها، متوجه وجود یا عدم وجود ایراد در ترمز، فرمان، جعبه‌دنده، موتور و... می‌شود.

نحوه قیمت گذاری و کارشناسی ماشین توسط شرکت خودرو ۴۵

قدم اول: برای نوبت دهی جهت فروش خودرو کارکرده و استفاده از خدمات کارشناسی رایگان، در مرحله اول مشخصات ماشین خود را در صفحه اصلی سایت ثبت کنید یا با شماره تلفن ۹۱۰۰۴۵۰۱ تماس بگیرید.

قدم دوم: پس از ثبت اطلاعات، کارشناسان خودرو45 با شما تماس می‌گیرند تا یک قرار ملاقات حضوری در نزدیک‌ترین شعبه به شما تنظیم کنند.

قدم سوم: بعد از مراجعه فروشنده به شعبه، کارشناسان متخصص شرکت، ۱۴۵ بخش ماشین شامل جعبه‌دنده و دنده، پیشرانه، سیستم برق، رنگ بدنه، لاستیک‌ها، کابین و… را با استفاده از ابزارهای تخصصی مانند میکروسنج، قلم رنگ و دیاگ مورد بررسی قرار می‌دهند.

در ادامه با تست رانندگی ماشین در جاده به میزان دو کیلومتر، سیستم تعلیق و وضعیت کلی خودرو از لحاظ فنی نیز بازبینی می‌شود.

قدم چهارم: در این مرحله، مدارک از جهت ممنوع المعامله بودن کنترل شده و استعلام‌های قانونی مورد نیاز مانند خلافی و عوارض پرداختی خودرو انجام می‌شوند.

قدم پنجم: در مرحله نهایی پس از قیمت گذاری ماشین طبق کارشناسی انجام شده و توافق طرفین، مراحل نقل و انتقال سند در کمتر از یک روز کاری انجام و مبلغ به‌صورت نقد و آنی پرداخت می‌شود.

خودرو45 ماشین کارکرده شما را تنها با یک بار مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه و با کارشناسی رایگان به پول نقد تبدیل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات