بررسی تسکو باکس Tab100

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
تسکو Tab100 با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، سعی بر تأمین مناسب نیاز‌های استریم، پخش آنلاین و نمایش محتوای چندرسانه‌ای کاربران دارد.
تبلیغات

با افزایش سرویس‌های استریم محتوای ویدیویی، سلیقه و عادت کاربران نیز در حال تغییر است. سرویس‌های سنتی تماشای تلویزیون جای خود را به انواع کابلی دادند و اکنون نیز شاهد ظهور نسل جدید بستر‌های تماشای فیلم و محتوای ویدیویی برپایه‌ی اینترنت هستیم. این تغییر و تحول به‌حدی سریع در حال انجام است که سالانه چندین سرویس جدید وارد گود رقابت شده و محتوای اختصاصی خود را تولید و پخش می‌کنند. 

در طرف دیگر نیز برای تأمین نیاز‌های کاربران، سازندگان تلویزیون و ست‌تاپ باکس‌ها محصولاتی با سیستم‌های عامل‌ مختلف توسعه و به بازار عرضه کرده‌اند. به همین دلیل شاهد افزایش تنوع روز‌افزون ست‌تاپ‌ باکس‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید هستیم که با نام اندروید باکس نیز شناخته می‌شوند.

اندروید باکس تسکو باکس tab 100

تسکو یکی از برند‌های ایرانی تجهیزات جانبی کامپیوتر و موبایل است که به‌تازگی به تولید و عرضه‌ی اندروید باکس نیز پرداخته است. تسکو Tab100 در بخش سختی از بازار حضور دارد که رقبای متعددی را در برابر خود می‌بیند. درحال‌حاضر شاهد حضور اندرویدباکس‌های متعددی با برند‌های مختلف با برچسب قیمت حدودی ۸۰۰ هزار تومان هستیم.

محصولی مقرون به‌صرفه و توانمند برای پخش طیف گسترده‌ای از محتوای ویدیویی در کنار قابلیت اجرای بازی‌های اندرویدی، از اهداف اصلی توسعه‌ی اندروید باکس Tab100 بوده است. اما آیا تسکو در این راه موفق بوده است؟ با زومیت همراه باشید.

تسکو باکس Tab 100 توسط شرکت تسکو برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است. 

مشخصات فنی

Tsco Tab100

ابعاد

۱۱۵ در ۱۱۵ در ۲۰ میلی‌متری (عرض و طول و ارتفاع)

وزن

۴۵ گرم

پردازنده

H6، چهار هسته‌ی Cortex-A53

پردازنده گرافیکی

ARM Mali-720MP

حافظه‌ی رم

۲ گیگابایت از نوع DDR3

حافظه‌ی ذخیره‌سازی 

۱۶ گیگابایت و پشتیبانی از کارت‌ حافظه‌ی خارجی و هارد اکسترنال

درگاه‌های ارتباطی

HDMI 2.0، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن، درگاه اپتیکال SPDIF، پورت RJ45 ایترنت، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB 3.0، درگاه کارت حافظه SD

رزولوشن تصویر

از 720p تا حداکثر 6K

اتصالات بی‌سیم

وای‌فای، بلوتوث، میراکست، ایرپلی، DLNA

قیمت

۶۴۰٬۰۰۰ تومان

طراحی

تسکو از زبان طراحی ساده‌ای در Tab100 استفاده کرده است تا محصولی ساده و در عین حال کوچک و زیبا را به ارمغان بیاورد. ابعاد کوچک در کنار وزن اندک این اندروید باکس، امکان قرارگیری آن در هر بخشی از چیدمان منزل را فراهم می‌کند. مهم‌ترین مولفه‌ی طراحی را می‌توان نوار LED سرتاسری آن دانست که پس از آغاز فعالیت دستگاه، روشن شده و با تغییر به رنگ‌های مختلف، نمای زیبایی ایجاد می‌کند.

بخش بالایی Tab100 نیز از پلاستیک شفاف ساخته شده است تا درخشش بیشتری را به‌همراه داشته باشد؛ البته این موضوع می‌تواند به قیمت افزایش خط و خش و نمایش واضح‌تر آن‌ها منجر شود. در جعبه‌ی دستگاه و همراه آن، آداپتور برق، ریموت کنترل، کابل HDMI و دفترچه‌ی راهنما عرضه می‌شود.

اندروید باکس تسکو باکس tab 100

در بخش پشتی دستگاه شاهد حضور درگاه‌های اتصالی هستیم. پورت‌های HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن، درگاه اپتیکال SPDIF، پورت RJ45 ایترنت، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB 3.0 در بخش پشتی و درگاه کارت حافظه SD نیز در کنار دستگاه تعبیه شده است. 

کیفیت ساخت Tab100 را می‌توان مناسب ارزیابی کرد. بدنه‌ی پلاستیکی دستگاه از کیفیت خوبی برخوردار است و تسکو در مونتاژ آن نیز دقت بالایی به‌خرج داده است. البته ابعاد دستگاه نسبت وزن آن کمی زیاد است که شاید حس کالایی ارزان‌قیمت را منتقل کند؛ اما تسکو با ایجاد فضای خالی بیشتر، سعی بر بهبود عملکرد خنک‌سازی داشته است تا در شرایط کاری سنگین نیز شاهد افزایش دمای بدنه‌ی این اندروید باکس نباشیم.

اندروید باکس تسکو باکس tab 100

ریموت کنترل Tab100 (که در نسخه‌ی در دسترس زومیت فاقد باتری بود) در برخورد اول به‌دلیل وزن سبک و جنس پلاستیک استفاده‌شده در آن چندان باکیفیت به‌نظر نمی‌رسد. این کنترلر علاوه‌بر کلید‌های ناوبری اندروید به کلیدهایی برای تنظیمات و جهت‌ها مجهز شده است. نکته‌ی مهم در خصوص این ریموت کنترل، عدم پشتیبانی آن از ناوبری حرکتی است و  ازاین‌رو، ضامن تجربه‌ی عالی از اندروید نخواهد بود و فقط برای برطرف‌کردن نیازهای اولیه‌ی خود از دستگاه کافی است. البته خوشبختانه به دلیل استفاده از سیستم‌عامل اندروید، در‌صورتی که نیاز به ریموت حرکتی داشته باشید، می‌توانید به خرید نمونه‌های متنوع موجود در بازار بپردازید. همچنین امکان اتصال ماوس و کیبورد به دستگاه فراهم نیز است تا تجربه‌ی کاربری روان‌تری را به‌ارمغان آورد؛ که البته قویا استفاده از ریموت کنترل حرکتی یا ماوس و کیبورد را توصیه می‌کنیم. علت این امر در بخش رابط‌ کاربری تشریح خواهد شد.

نرم‌افزار و رابط کاربری

گوگل پس از موفقیت اندروید در دنیای گوشی‌های هوشمند، این سیستم‌عامل را برای سایر پلتفرم‌ها نیز توسعه داد. اندروید تی‌وی نسخه‌ای خاص از این سیستم‌عامل است که برای تلویزیون‌های هوشمند طراحی شده تا کاربران با استفاده‌ی از ریموت‌های معمولی نیز کاربری لذت‌بخشی در این محیط تجربه کنند. بهینه‌شدن برای وضوح تصویر و نسبت ۱۶:۹ تلویزیون‌ها، از دیگر تفاوت‌های اندروید تی‌وی با نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند است. اندروید تی‌وی نیز همانند نسخه‌ی اصلی اندروید، از نمایشگر‌هایی با وضوح تصویر مختلف به‌خوبی پشتیبانی می‌کند و مهندسان گوگل به‌خوبی بر مشکلات Scaling محیط رابط کاربری و اپلیکیشن‌های آن فائق آمده‌اند.

اندروید باکس تسکو باکس tab 100

باوجود این، سازندگان تلویزیون اقبال چندان زیادی به این سیستم‌عامل از خود نشان ندادند. سامسونگ و ال‌جی سیستم‌عامل اختصاصی تلویزیون‌های هوشمند خود را توسعه دادند تا اندروید تی‌وی از حمایت بزرگ‌ترین نام‌های دنیای تلویزیون بی‌بهره باشد. این موضوع سبب شده با تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های مخصوص این سیستم‌‌عامل مواجه نباشیم و کاربران برای رفع نیاز‌هایشان با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو شوند. البته، امکان نصب اپلیکیشن‌های اندروید در نسخه‌ی مخصوص تلویزیون این سیستم‌عامل دردسترس است؛ ولی برخی مواقع، با ناسازگاری‌هایی مانند بهینه‌نبودن برای استفاده‌ی افقی مواجه خواهید شد.

تسکو Tab100 از نسخه‌ی کامل نهم سیستم‌عامل اندروید با رابط‌کاربری اختصاصی تسکو بهره می‌برد. تجهیز به جدید‌ترین نسخه‌ از اندروید به‌ خودی خود نقطه‌ی مثبت قابل توجهی است. این موضوع به‌معنی امکان استفاده از تمامی اپلیکیشن‌های اندروید در Tab100 است. در طرف دیگر تسکو با رابط کاربری خود سعی بر سهولت استفاده از اندروید در دستگاهی با ریموت کنترل ساده داشته است. اما متاسفانه شاهد عملکردی ضعیف دراین‌زمینه هستیم. حتی خود رابط کاربری نیز برای ریموت کنترل بهینه نشده است و بسیاری از مواقع با استفاده از کلید‌های چهار جهت اصلی، قادر به رسیدن به گزینه‌ی مدنظر خود نخواهید بود یا برای این امر زمان زیادی را باید صرف کنید. در حالت ماوس ریموت کنترل نیز باید با کلید‌های جهت نشانگر را به بخش مورد نظر هدایت کنید که به‌دلیل تأخیر زیاد و قدم‌های بزرگ ماوس، نه‌تنها خسته‌کننده‌ است، بلکه بسیاری مواقع قادر به رسیدن به نقطه‌ی مورد نظر نخواهید بود. 

اندروید باکس تسکو باکس tab 100

پس از راه‌اندازی اولیه، پیامی مبنی بر دریافت آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار نمایش داده می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید این به‌روزرسانی تغییرات گسترده‌ای را در محیط رابط کاربری ایجاد نمی‌کند. تسکو تلاش زیادی برای افزایش سادگی و سهولت استفاده در رابط کاربری خود کرده که در این امر نیز موفق بوده است. محیط Tab100 شامل سه بخش می‌شود، صفحه‌ی خانه که امکان افزودن حداکثر ۸ میان‌بر اپلیکیشن‌ها را در آن خواهید داشت، صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها و بخش تنظیمات. نکته‌ی عجیب اما قرارگیری تنظیمات مخصوص رابط کاربری تسکو در صفحه‌ای جداگانه از تنظیمات اندروید است.

با اینکه سادگی و سهولت رابط کاربری نکات مثبتی به‌همراه دارد، اما نبود برخی امکانات عملکرد آن را کاهش می‌دهد. فقدان امکان افزودن میان‌بر اپلیکیشن‌‌های بیشتر یا قرار دادن گروهی آن‌ها در صفحه‌ی خانگی، مشابه اندروید تی‌وی که بسیار کاربردی است، از بزرگ‌ترین کمبود‌های رابط کاربری پیش‌فرض Tab100 به‌شمار می‌رود.

رابط کاربری اندروید باکس تسکو
رابط کاربری اندروید باکس تسکو
رابط کاربری اندروید باکس تسکو
رابط کاربری اندروید باکس تسکو
رابط کاربری اندروید باکس تسکو
رابط کاربری اندروید باکس تسکو
رابط کاربری اندروید باکس تسکو
رابط کاربری اندروید باکس تسکو
رابط کاربری اندروید باکس تسکو

استفاده از نسخه‌ی اصلی اندروید به‌معنای رفع تمام محدودیت و مشکلات موجود نیست. بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی برای استفاده در تلویزیون‌ها بهینه نشده‌اند و کاربران با مشکلات متعددی دراین‌زمینه مواجه خواهند شد. ازجمله‌ی این مشکلات ناسازگاری با نسبت تصویر ۱۶:۹ و نبود تجربه‌ی مناسب در استفاده از ریموت کنترل تلویزیون است. این موضوع باعث می‌شود تا عملا امکان بهره بردن از بسیاری از اپلیکیشن‌ها در دسترس نباشد و تجربه‌ی کاربری بد آن‌ها در تلویزیون، باعث شود تا عطای آن‌ها را به لقایشان ببخشید. همان‌طور که گفته شد، تجربه‌ی نهایی بی‌نقص نیست و پس از مواجهه با مشکلات، شاید در درازمدت نکات برتری‌ خود را ازدست بدهد.

خوشبختانه امکان نصب لانچر‌های مختلف در دسترس است که بسیاری از آن‌ها مانند نمونه‌ی اختصاصی اندروید‌ تی‌وی، برای استفاده در تلویزیون‌ها با ریموت کنترل‌های ساده بهینه شده‌اند. اگر قصد خرید ریموت کنترل حرکتی یا استفاده از ماوس را ندارید، قویا نصب و استفاده از لانچر‌های دیگر را پیشنهاد می‌کنیم. البته در نظر داشته باشید که استفاده از لانچر‌های مناسب تلویزیون، به‌معنای امکان بهره بردن بی‌نقص از تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی نیست و بسیاری مواقع برای استفاده‌ی راحت از آن‌ها به ماوس نیاز خواهید یافت. در نظر داشته باشید این موضوع منحصر به تسکو Tab100 نیست و به‌دلیل عدم سازگاری اپلکیشن‌ها، تمام اندروید باکس‌ها دچار آن هستند.

عملکرد

با پیشرفت درخورتوجه توانایی‌ تلویزیو‌‌ن‌ها در پخش انواع گسترده‌ای از محتوای چند‌رسانه‌ای، درحال‌حاضر انتظار‌ها از تی‌وی‌باکس‌ و دستگاه‌های پخش‌کننده‌ی محتوای چندرسانه‌ای بسیار افزایش یافته است. این دستگاه‌ها نه‌تنها باید قابلیت اجرای تمامی فرمت‌های محتوای چندرسانه‌ای را داشته باشند، بلکه امکان پخش آن‌ها از منابع مختلف را نیز دراختیار کاربران باید قرار بدهند. دسترسی به طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها و انعطاف و آزادی‌عمل بیشتر در رابط کاربری و عملکردی توانمند و سریع در اجرای وظایف، از مشخصه‌هایی است که انتظار ارائه‌ی آن‌ها در هاب‌های مدیاسنتر وجود دارد.

اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ی هاب‌ مدیاسنتر، پخش بی‌نقص انواع‌ محتوای چندرسانه‌ای است. تسکو Tab100 نیز به‌لطف اپلیکیشن‌های متعدد اندرویدی، نیاز‌های شما را دراین‌زمینه به‌خوبی برطرف خواهد کرد. این دستگاه توانایی پخش ویدئو‌هایی با فرمت‌های مختلف اعم از: DAT ،MPEG ،MPG ،TS ،VOB ،ISO ،AVI MP4 ،MOV ،3GP ،FLV ،MKV ،MTS M4V ،WMV و RMB را دارد. بدین‌ترتیب، بدون نگرانی درباره‌ی نوع ویدئو می‌توانید از پشتیبانی آن مطمئن باشید. در بخش محتوای صوتی نیز محصول تسکو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از فرمت‌ها اعم از DTS-HD ،True-HD ،MP2 ،MP3 ،WMA ،WAV ،OGG ،FLAC ،ALAC ،APE و AAC، نیاز کاربران دراین‌زمینه را نیز به‌طور کامل تأمین خواهد کرد.

اندروید باکس تسکو باکس tab 100

به‌صورت پیش‌فرض، چندین پخش‌کننده‌ در Tab100 وجود دارد که البته پیشنهاد می‌کنیم حتما VLC Player و Kodi را نیز برای افزایش قابلیت‌های خود دراین‌زمینه نصب کنید. این اپلیکیشن‌ها از توانمند‌ترین نمونه‌های موجود در دنیای اندروید هستند که طیف گسترده‌ای از محتوای ویدئویی‌ و صوتی را می‌توانند اجرا کند. همچنین در بخش تنظیمات Kodi، کاربران حرفه‌ای می‌‌توانند نیازهای خود اعم از کدگشایی کدک‌های مختلف ویدئویی و صوتی را به‌صورت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری اعمال کنند.

برای بررسی عملکرد روان و بدون مشکل پخش‌کننده، محتواهای مختلفی پخش شد که Tab100 بدون مشکل موفق به اجرای آن‌ها شد. البته در نظر داشته باشید، برخی مواقع محتوای در حال پخش از روی حافظه‌ی فلش با کندی یا لگ همراه بودند که با استفاده از هارددیسک اکسترنال مشکل برطرف شد. محتواهای پخش‌شده به‌شرح زیر است:

  • ویدئو 4K با نرخ بیت‌ریت ۵۲ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو 4K با نرخ بیت‌ریت ۱۹ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو Full HD با با کدک MPEG 4 و نرخ بیت‌ریت ۱۸ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو Full HD، با کدک H.265 و نرخ بیت‌ریت ۱۱ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو Full HD با کدک H.264 و نرخ بیت‌ریت ۸ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو Full HD با کدک H.264 و نرخ بیت‌ریت ۲ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه

البته، در یکی از ویدئو‌های آزمایشی 4K، کدک صوتی True HD در هیچ‌یک از اپلیکیشن‌ها، کدگشایی و پخش نشد.

اندروید باکس تسکو باکس tab 100

یکی از مشکلات همیشگی کاربران ایرانی با تلویزیون و پخش‌کننده‌های محتوای چندرسانه‌ای، ناسازگاری با تمامی انکودینگ و فرمت‌های زیرنویس است. هم‌نام‌‌کردن فایل زیر‌نویس با فیلم، تغییر انکودینگ به نمونه‌ی پشتیبانی‌شده و نبود آزادی‌عمل در تغییر ابعاد و مکان و رنگ زیر‌نویس، ازجمله محدودیت‌های تلویزیون و پخش‌کننده‌های معمولی است. این موارد به‌لطف استفاده از سیستم‌عامل اندروید و اپلیکیشن‌های توانمند پخش‌کننده‌ی محتوا، در Tab 100 حل شده است.

با پیشرفت اندروید باکس‌ها، وظیفه‌ی این دستگاه‌ها فقط پخش ویدئو و موسیقی نیست و کاربران اجرای بی‌نقص‌ اپلیکیشن‌ها را از آن‌ها انتظار دارند. استفاده از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با هسته‌های Cortex A53، به‌معنای توان پردازشی مناسب برای اجرای محتوای چندرسانه‌ای و عملکردی نه‌چندان قوی در اجرا و پردازش اپلیکیشن‌های سنگین و نیمه‌سنگین مثل بازی‌ها است. همچنین بزرگ‌ترین محدودیت در تجربه‌ی روان و بی‌نقص استفاده‌های سنگین، حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی دستگاه است. در‌صورتی‌که قصد دارید هم‌زمان از چندین اپلیکیشن و بازی استفاده کنید، با لگ و هنگ دستگاه مواجه خواهید شد. این موضوع حتی اختلال در عملکرد نوار LED را به‌همراه خواهد داشت! البته در نظر داشته باشید که کاربری اصلی دستگاه، پخش محتوای چندرسانه‌ای است؛ نه اجرای اپلیکیشن‌ و بازی‌های سنگین.

تسکو Tab100 در اجرای اپلیکیشن‌های توانمند پخش فیلم و ویدئو، با مشکلی مواجه نمی‌شود و به‌خوبی از پس وظایفش برمی‌آید. اما در سوی دیگر، حتی بازی‌های نیمه‌سنگین نیز به‌خوبی در این دستگاه اجرا نمی‌شوند. همچنین باید درنظر داشته باشید بسیاری از عناوین موجود، با اجرا روی تلویزیون‌ها و نسبت تصویر آن‌ها سازگاری ندارند. درنظر داشتن موارد مذکور در کنار تأخیر دریافت دستورها از لحظه‌ی اعمال با ریموت کنترل تا اجرا در بازی، باعث می‌شود تا Tab100 را محصولی مناسب برای گیمینگ ندانیم. بسیاری از بازی‌ها نیز به ژست‌های حرکتی نیاز دارند که این عمل فقط با استفاده ریموت کنترل حرکتی یا ماوس ممکن خواهد بود! البته تسکو Tab100 نیز مانند سایر اندروید باکس‌ها، به‌لطف پشتیبانی از گیم‌پد‌ قادر به بهبود قابل‌توجه تجربه‌ی بازی است.

اندروید باکس تسکو باکس tab 100

ضعف تسکو باکس Tab100 در ارائه‌ی تجربه‌ی مناسب در بازی‌ها، به‌معنای بی‌فایده‌بودن تجهیز آن به اندروید و قابلیت‌های هوشمند نیست. وب‌گردی، مشاهده‌ی ویدئو‌های آنلاین، تماشای تصاویر (باتوجه‌به نمایشگر بزرگ‌تر تلویزیون)، بررسی اسناد و اتصال به گوشی‌ هوشمند و مشاهده‌ی محتوای آن، از قابلیت‌های جذاب این دستگاه است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران کاملا کاربردی باشد. همچنین برای تجربه‌ی بهتر و روان‌تر در تماشای ویدئو‌های آنلاین و استفاده از سرویس‌هایی مانند نماوا و فیلیمو، پیشنهاد می‌شود از اتصال LAN اینترنت بهره ببرید. 

استریم یا پخش بی‌سیم محتوا در تلویزیون، از دیگر جوانب اندروید باکس‌ها است که تسکو Tab100 دراین‌زمینه از AirPin بهره برده است تا با پشتیبانی از انواع فناوری‌های ارسال بی‌سیم محتوا مانند DLNA، میراکست و ایرپلی، نیاز‌های کاربران را به‌خوبی برطرف کند. البته درنظر داشته باشید که Tab100 دراین‌زمینه همانند بسیاری از رقبای حتی گران‌تر خود، تجربه‌ای بی‌نقص و روان را ارایه نمی‌دهد و در برخی مواقع نیز شاهد عدم موفقیت در ارسال بی‌سیم محتوا خواهید بود. 

جمع‌بندی

تسکو با عرضه‌ی Tab100 درصدد ارایه‌ی قابلیت‌های مناسب تماشای محتوای چند‌رسانه‌ای را در کنار تجربه‌ی بازی‌های سطح پایین بوده که البته دراین‌زمینه نیز موفق بوده است. تسکو باکس به‌لطف استفاده از نسخه‌ی اصلی اندروید، قادر به بهره بردن از اکوسیستم گسترده‌ و اپلیکیشن‌های آن است. این موضوع به‌معنی طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های پخش‌کننده‌ی محتوای چند‌رسانه‌ای است تا حتی در صورت عدم پشتیبانی سخت‌افزاری، به‌صورت نرم‌افزاری قادر به کدگشایی محتوای مختلف باشد.

اندروید باکس تسکو باکس tab 100

با قطعیت می‌توان از رابط‌کاربری Tab100 به‌عنوان پاشنه‌ی آشیل دستگاه نام‌ برد. در صورتی که خود را متعهد به استفاده از آن بدانید، در آینده‌ای نزدیک Tab100 را دستگاهی غیرکاربردی و خسته‌کننده خواهید یافت. اما با نصب رابط‌های کاربری موجود و مناسب برای استفاده در تلویزیون، جان تازه‌ای به تسکو باکس دمیده خواهد شد که آن را بسیار کاربردی‌تر خواهد کرد. 

استفاده از پردازنده‌های چهارهسته‌ای Cortex A53 در کنار ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، در دنیای اندروید باکس و هاب‌های مدیاسنتر امری بسیار متداول است و نام‌های بزرگی مانند شیائومی نیز از همین سخت‌افزار در محصولات خود بهره می‌برند. این موضوع منجر به کاهش قیمت قابل‌توجه در کنار قابلیت‌های مناسب چندرسانه‌ای خواهد شد. اما در دنیای امروز موبایل و با توسعه‌ی سخت‌افزارهای توانمند، اپلیکیشن‌ها به در اختیار داشتن منابع سخت‌افزاری زیاد عادت کرده‌اند و به همین دلیل نمی‌توان انتظار عملکردی روان و خوب آن‌ها در اندرویدباکس‌های اقتصادی داشت.

نکات مثبت

  • قابلیت مناسب در نمایش فرمت‌های مختلف محتوای چندرسانه‌ای
  • اندروید ۹ با قابلیت استفاده از اکوسیستم اندروید
  • طراحی و کیفیت ساخت مناسب

نکات منفی

  • رابط کاربری بد و ضعیف
  • سخت‌افزار ناکارآمد در اجرای بازی و اپلیکیشن‌های سنگین
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات