میت ۴۰ پرو با امتیاز ۱۳۶ در رتبه نخست رده‌بندی DxOMark جای گرفت

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
هواوی میت ۴۰ پرو با کسب امتیاز ۱۳۶ از DxOMark به رتبه‌ی نخست رده‌بندی این مؤسسه رفت تا بالاتر از شیائومی می ۱۰ اولترا و گوشی‌های دیگر جای بگیرد.
تبلیغات

هواوی در مراسمی آنلاین، از جدیدترین دستاوردهایش در صنعت موبایل در قالب سه گوشی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس (Huawei Mate 40 Pro Plus) پرده‌برداری کرد. گوشی‌های جدید هواوی همگی به تراشه‌ی پنج‌نانومتری مجهز هستند (کرین ۹۰۰۰ در مدل‌های پرو و کرین 9000E در مدل استاندارد) و طراحی چشم‌نوازی دارند. هواوی اعلام کرد گوشی‌های جدیدش در رنگ‌‌هایی متنوع در آینده‌ای نزدیک به بازار می‌آیند.

گوشی‌های پرچم‌دار هواوی، چه خانواده‌ی P و چه خانواده‌ی Mate، همواره مجموعه‌دوربین باکیفیتی دارند و این حقیقت برای گوشی‌های جدید سری میت نیز صدق می‌کند. طبق ‌اعلام هواوی، گوشی میت ۴۰ در پنل پشتی خود سه دوربین مجزا شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارد. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی 1/1.28 اینچ میت ۴۰ و مدل‌های پرو بزرگ‌ترین حسگر تصویر موبایلی دنیا است و می‌تواند ویدئوها را با وضوح 8K ضبط کند. این دوربین ازپس ضبط ویدئوهای فوق حرکت آهسته‌ی ۳،۸۴۰ فریم‌برثانیه‌ای با وضوح 720p برمی‌آید.

نمای پشت میت ۴۰ پرو هواوی با رنگ نارنجی

دوربین اصلی هواوی میت ۴۰ پرو همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی میت ۴۰ است که سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) دارد. دوربین دوم میت ۴۰ پرو که در دسته‌ی دوربین‌های پریسکوپی جای می‌گیرد، از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱۲۵ میلی‌متری برخوردار است. این دوربین از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بزرگ‌نمایی پنج‌برابری اپتیکال ارائه دهد. دوربین سوم هواوی میت ۴۰ پرو به حسگر ۲۰ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض f/1.8و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز است. افزون‌براین در پنل پشتی میت ۴۰ پرو، حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز (3D ToF) برای عمق‌سنجی را شاهد هستیم. 

DxOMark: هواوی میت 40 پرو بهترین مجموعه‌دوربین اصلی و سلفی را در بین تمام گوشی‌ها دارد

حسگر تصویر اصلی میت ۴۰ پرو پلاس نیز از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به PDAF و قابلیت‌های دیگر بهره می‌برد. دومین دوربین این گوشی حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با PDAF و لرزش‌گیر اپتیکال دارد و بزرگ‌نمایی سه‌برابری ارائه می‌دهد. سومین دوربین میت ۴۰ پرو پلاس از حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز f/4.4 استفاده شده است که در دسته‌ی دوربین‌های پریسکوپی جای می‌گیرد و بزرگ‌نمایی دَه‌برابری اپتیکال ارائه می‌دهد. چهارمین دوربین نیز از نوع فوق عریض است و به حسگر ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده و پنجمین دوربین در دسته‌ی دوربین‌های سه‌بعدی مدت‌پرواز جای می‌گیرد. هواوی اعلام کرد دوربین ۲۰ مگاپیکسلی میت ۴۰ پرو و پرو پلاس از لنز بدون فرم استفاده می‌کند که اعوجاج تصاویر را کاهش می‌دهد.

رنگ بندی هواوی میت 40 پرو / Mate 40 Pro

DxOMark که دوربین گوشی‌های هوشمند را دقیق بررسی می‌کند، دقایقی پیش بررسی دوربین میت ۴۰ پرو را منتشر کرد. DxOMark به‌تازگی روند بررسی دوربین را تغییر داده و آزمایش‌های نمایشگر گوشی‌ها را نیز اضافه کرده است. DxOMark می‌گوید در نسخه‌ی به‌روزشده‌ی آزمایش دوربین، امتیازهایی نظیر ثبات و قابل‌اتکابودن، دقت پیش‌نمایش، نحوه‌ی نمایش رنگ پوست و حرکات و بافت‌ها، باکیفیت‌بودن تصاویر بزرگ‌نمایی‌شده و HDR زنده اضافه شده‌اند.

DxOMark پس از بررسی دقیق دوربین میت ۴۰ پرو، امتیاز ۱۴۰ را در بخش عکس‌برداری و امتیاز ۸۸ را در بخش بزرگ‌نمایی و امتیاز ۱۱۶ را در بخش فیلم‌برداری به آن داده است. همچنین، امتیاز کلی گوشی ۱۳۶ است. DxOMark به‌طور ویژه گستره‌ی داینامیکی دوربین میت ۴۰ پرو را تحسین کرد و آن را «هیولای گستره‌ی داینامیکی» نامید. طبق گفته‌ی DxOMark، آرتیفکت‌های تصاویر در میت ۴۰ پرو به‌خوبی کنترل می‌شوند. DxOMark می‌گوید مهندسان هواوی تلاش زیادی انجام داده‌اند تا دوربین میت ۴۰ پرو را درمقایسه‌با پی ۴۰ پرو بهبود بخشند و در این امر موفق بوده‌اند. 

DxOMark می‌گوید عملکرد دوربین میت ۴۰ پرو در زمینه‌ی گستره‌ی داینامیکی عالی است و در تمامی سناریوها ازجمله محیط‌های کم‌نور های‌لایت‌ها را به‌خوبی مشخص می‌کند. DxOMark می‌گوید میت ۴۰ پرو «انتخابی عالی» برای کسانی است  که به تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور علاقه دارند.

DxOMark می‌گوید بزرگ‌نمایی میت ۴۰ پرو در بین بهترین‌ها جای می‌گیرد و بهترین گوشی برای فیلم‌برداری است و نویز ویدئوها را به‌خوبی کنترل می‌کند. افزون‌براین، دوربین میت ۴۰ پرو لرزش‌گیر مؤثر دارد و به‌درستی روی سوژه‌ها به‌صورت خودکار فوکوس می‌کند. 

امتیاز DxOMark به دوربین هواوی میت ۴۰ پرو / Huawei Mate 40 Pro

امتیاز دوربین اصلی هواوی میت ۴۰ پرو در DxOMark

DxOMark اعتقاد دارد که میت ۴۰ پرو از بهترین دوربین سلفی بازار استفاده می‌کند و با کسب امتیاز ۱۰۴ سلفی، در رتبه‌ی نخست جدول دوربین‌های سلفی جای می‌گیرد. در رتبه‌های بعدی، به‌ترتیب پی ۴۰ پرو و ایسوس ذن فون ۷ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا ایستاده‌اند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی امتیاز میت ۴۰ پرو در DxOMark چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات