آیا تعداد مشترکان نتفلیکس به ۲۰۰ میلیون نفر می‌رسد؟

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نتفلیکس به‌تازگی آمار سه‌ماهه اخیر خود را منتشر کرده است. این آمار کمی با پیش‌بینی‌های این شرکت فاصله دارد؛ اما نشان می‌دهد که این سرویس پخش فیلم و سریال می‌تواند از رکورد ۲۰۰ میلیون مشترک عبور کند.
تبلیغات

نتفلیکس پیش‌بینی کرده بود که بتواند در سه‌ماهه گذشته ۲٫۵ میلیون عضو جدید کسب کند که این تعداد به ۲٫۲ میلیون نفر رسیده است؛ البته پیش‌بینی مذکور به‌واسطه شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم بود. در زمان شیوع ویروس کرونا، مردم بیشتر در خانه بودند و بیشتر به تماشای فیلم و سریال نشستند؛ به‌همین‌دلیل، نتفلیکس پیش‌بینی کرده بود که بتواند ۲٫۵ میلیون مشترک جدید جذب کند؛ ولی به این رکورد دست پیدا نکرد.

افزون‌براین، نتفلیکس پیش‌بینی کرده که بتواند در سه‌ماهه چهارم امسال، ۶ میلیون مشترک جدید جذب کند. اگر به این هدف دست پیدا کند، تعداد مشترکان نتفلیکس به ۲۰۱ میلیون نفر در سرتاسر دنیا می‌رسد.

طبق اعلام این شرکت، جذب مخاطب جدید روند بسیار سالمی دنبال کرده است. همچنین، میزان تعامل مخاطب‌ها درمقایسه‌با سه‌ماهه سوم سال گذشته بیشتر بوده است. اگر پیش‌بینی این شرکت برای سال ۲۰۲۰ درست باشد، می‌تواند رکورد جذب مخاطب جدید در سال ۲۰۱۸ را بشکند که ۲۸٫۶ میلیون بود.

براساس گزارش نتفلیکس، ساخت سریال‌های پربازدیدی مانند Stranger Things ادامه دارد و سریال‌ها و فیلم‌های جدیدی هم که در سال ۲۰۲۰ ساخته شدند، مخاطب زیادی برای این سرویس کسب کردند. به‌طور مثال، فیلم Umbrella Academy در‌ ۲۸ روز، ۴۸ میلیون بازدید داشت. همچنین، فیلم The Old Guard به آمار ۷۸ میلیون بازدید و فیلم Project Power نیز به آمار ۷۵ میلیون بازدید رسید. ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی که تنها روی نتفلیکس قابل مشاهده‌اند، برگ‌برنده این سرویس به‌حساب می‌آید؛ به‌همین‌دلیل، هرروز افراد بیشتری به خرید اشتراک این سرویس تشویق می‌شوند. نتفلیکس برای سال آینده هم پیش‌بینی کرده که مضامین جدیدی تولید خواهد کرد تا بتواند مخاطبان فعلی را حفظ کند و مشترکان جدیدی به‌دست بیاورد.

نتفلیکس خودش را برای رقابت با دیزنی و دیزنی پلاس و سایر سرویس‌های استریم فیلم و سریال هم آماده می‌کند؛ سرویس‌هایی که در حوزه تولید محتوای اختصاصی بسیار فعال عمل کرده‌اند. حالا باید ببینیم که رقابت این شرکت‌ها در طول سال‌های آینده چگونه دنبال خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات