گوگل Trusted Contacts را تعطیل کرد

یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
گوگل سرویس Trusted Contacts را تعطیل کرد. این سرویس به کاربران اجازه می‌داد موقعیت خود را با دوستان و خانواده به‌اشتراک ‌بگذارند.
تبلیغات

چند سال پیش، گوگل اپلیکیشنی به‌نام Trusted Contacts را برای iOS و اندروید معرفی کرد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن به روشی کاملا امن موقعیت خود را برای دوستان و اعضای خانواده ارسال می‌کردند تا آن‌ها بتوانند از راه دور متوجه شوند که در چه مکانی قرار دارید. این ویژگی زمانی بیش‌ازپیش خودنمایی می‌کرد که در موقعیتی اورژانسی قرار می‌گرفتید و به‌کمک نیاز داشتید. امروز گزارش شد گوگل Trusted Contacts را نیز تعطیل کرده است.

اپلیکیشن Trusted Contacts دیگر روی گوگل‌پلی و اپ‌استور و حتی وب‌سایت خودش هم وجود ندارد و پشتیبانی از آن نیز ۱۱ آذر به‌پایان خواهد رسید. گوگل قبلا دو پروژه‌ی دیگر با عناوین Google Latitude و Google + Location Sharing را هم راه‌اندازی کرده بود که دقیقا همین کار Trusted Contacts را انجام می‌دادند؛ اما آن‌ها هم پس از مدتی تعطیل شدند.

در سال‌های گذشته، گوگل سعی کرده این ویژگی را به سرویس مپس اضافه کند که ازنظر امنیت نیز گزینه‌ی مناسب‌تری به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، اگر بخواهید این ویژگی را روی اپلیکیشنی جداگانه دراختیار داشته باشید، موضوع متفاوت است. اهالی مانتین‌ویو این امکان را فراهم کرده که کاربران بتوانند ویژگی به‌اشتراک‌گذاشتن موقعیت یا Google Maps ETA را به نرم‌افزارهای مختلف ارسال کنند. امکان به‌اشتراک‌گذاشتن موقعیت در گوگل‌مپس در زمان سفرهای داخل شهری و بین‌شهری بسیار مناسب خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات