ضبط ویدئو HDR با خانواده جدید آیفون

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با قابلیت‌های جدید دوربین سری آیفون ۱۲، کنترل بیشتری روی تصاویر و ویدئوهای ضبط شده خواهید داشت.
تبلیغات

سالانه افراد زیادی منتظر رونمایی از محصولات جدید اپل هستند. این شرکت کوپرتینویی سرانجام در جدیدترین رویداد خود از عضو جدید خانواده آیفون رونمایی کرد؛ آیفون ۱۲ نشان‌دهنده اولین اقدام مهم اپل در زمینه فناوری‌های تلفن همراه 5G است. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار مهم این دستگاه پس از 5G، دوربین آن است.

این شرکت در قسمت دوربین گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس، قابلیت‌های متعددی اضافه کرده است. هر دوی این گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از قابلیت Dolby Vision HDR هنگام فیلم‌برداری استفاده می‌کنند. این بدان معنا است که کاربران می‌توانند با استفاده از آیفون جدید خود، فیلم‌هایی با سرعت ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کنند که دارای کیفیت فوق‌العاده‌ای است. سایه‌ و هایلایت فیلم‌های ضبط شده به‌وسیله این قابلیت، خروجی را بسیار جذاب می‌کند.

اگر عکس‌برداری برای ما مهم‌تر است باید بدانید که آیفون ۱۲ پرو قابلیتی دارد که می‌تواند شما را نیز راضی کند. اپل در این دستگاه ویژگی ProRAW را معرفی کرده است که می‌تواند در فرایند پردازش تصویر تغییرات قابل توجهی ایجاد کند. این قابلیت نوید کنترل بیشتر روی عکس‌های ثبت شده، بدون کاهش کیفیت را به کاربر می‌دهد. متاسفانه همین فرایند در فرمت‌های JPEG و HEIF با کاهش کیفیت تصاویر همراه است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند تصاویر خود را پیش از ارسال برای دیگران ویرایش کنند، ProRAW می‌تواند به فرمت محبوب شما تبدیل شود.

در اواخر سال جاری، فرمت ProRAW به آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس اضافه می‌شود. قابلیت‌های جدیدی که دوربین خانواده آیفون ۱۲ ارائه می‌دهد، می‌تواند تجربه عکس‌برداری را برای کاربران این دستگاه با تغییرات زیادی مواجه کند. نظر شما کاربران زومیت درباره فرمت جدید معرفی شده برای گوشی‌های جدید اپل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات