فروش پژو ۲۰۷ جدید یا فیس لیفت پژو ۲۰۶ ایران خودرو با خودرو ۴۵

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت خودرو ۴۵، از برترین شرکت‌های معتبر و قانونی موجود در کشور و فعال در امر فروش خودرو دست‌دوم، به مالکان خودرو نوید فروش آسان و راحت و با بهترین قیمت خودرو کارکرده را می‌دهد. درادامه، این شرکت خودرو پژو ۲۰۷ هاچبک را بررسی کرده است که با نام پژو 207i هم شناخته می‌شود.
تبلیغات

بررسی طراحی بدنه و کابین پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ درواقع نسخه فیس‌لیفت مدل محبوب و معروف پژو ۲۰۶ بوده که از سال ۱۹۹۸ وارد سبد تولیدات کمپانی شیرنشان فرانسوی شد. پژو 206 پلاس در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان نسخه به‌روزرسانی شده مدل ۲۰۶ دردسترس مشتریان پژو قرار گرفت. شرکت ایران‌خودرو نیز این محصول را با نام پژو ۲۰۷ از سال ۱۳۸۹ تا ۹۱ به دست مشتریان داخلی ‌رساند. پس از وقفه حدودا چهار ساله، در سال ۱۳۹۵ نیز مدل به‌روزرسانی شده پژو ۲۰۷ از سوی ایران‌خودرو به معرض فروش قرار گرفت که تغییراتی همچون تحول گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییر غربیلک فرمان از جمله مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های صورت گرفته روی پژو ۲۰۷ جدید به شمار می‌رفت.

مهم‌ترین شاخصه ظاهری پژو ۲۰۷ که آن را از مدل ۲۰۶ کاملا متمایز می‌کند، چراغ‌های بزرگ جلو آن است که درکنار حالت خندان دریچه هواکش سپر، حالتی فانتزی و خوشحال به چهره این هاچبک ریزنقش اعطا کرده است. در بخش عقب هم چراغ‌ها با استفاده از نوارهای نئونی جلوه جذاب‌تری را به‌ویژه در هنگام شب به نمایش می‌گذارند. وجود دو مه شکن روی سپر نیز جزو دیگر شاخصه‌های نمای پشت پژو ۲۰۷ شمار می‌رود.

در بحث فضای داخلی بارزترین تغییر نسبت به گذشته استفاده از یک غربیلک فرمان جدید با طراحی نسبتا دلنشین و مدرن است که حس مناسب‌تری از به دست گرفتن آن در ذهن راننده پدید خواهد آمد. کیفیت متریال استفاده شده در ساخت داشبورد و رودری‌ها چندان مرغوب نیست اما به هر حال در این رنج قیمت می‌توان آن را تحمل کرد. صندلی‌های جلو گنجایش مناسبی داشته و سرنشینان به‌راحتی می‌توانند از حضور روی آن‌ها لذت ببرند اما ردیف عقب با محدودیت فضای پا و سر به‌ویژه برای افراد بلندقد مواجه است. صندوق عقب پژو ۲۰۷ نیز حدود ۲۴۵ لیتر فضا دراختیار اسباب و وسایل مسافران قرار می‌دهد که در مقایسه با محصولات سدان بسیار اندک بوده و نمی‌توان روی آن حساب ویژه باز کرد.

تجهیزات و امکانات رفاهی ایمنی پژو ۲۰۷

گرچه پژو ۲۰۷ در مدل جدید خود از امکانات بیشتری بهره می‌برد، در کل باید به این نکته توجه کنید که این محصول نیز درواقع یک مدل اقتصادی بوده و با وجود آنکه در کشور ما بهای نسبتا بالایی برای آن طلب می‌شود. درواقع نمی‌توان انتظار وجود آپشن‌های فراوان از این محصول اقتصادی را داشت. در ادامه به مهم‌ترین و شاخص‌ترین امکانات موجود در پژو ۲۰۷ آی جدید اشاره می‌کنیم:

کروزکنترل، دزدگیر فابریک، ترمز ضدقفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، دی‌لایت، چراغ‌های مه‌شکن، فرمان هیدرولیک (فرمان برقی در مدل‌های جدیدتر به‌صورت سفارشی)، حسگر پارک عقب، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر مرکزی لمسی به قطر ۷ اینچ، مانیتور ردیف عقب (سفارشی)، رهیاب، دوربین عقب و دوربین شب، بلوتوث، USB، گیرنده تلویزیون، دو عدد ایربگ جلو، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، سامانه تهویه مطبوع خودکار، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، سقف پانوراما (سفارشی)، آینه‌های بغل با تنظیم برقی و راهنما‌دار.

موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ قدیمی اما محبوب

احتمالا همه شما نام موتور tu5 پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را شنیده‌اید. این موتور با برخورداری از ۱۶ سوپاپ و تایپیت‌های هیدرولیک، عملکرد نرم و نسبتا کم‌صدایی را از خود به‌نمایش می‌گذارد که موجب محبوبیت بیشتر آن در میان مشتریان شده است. حداکثر توان خروجی موتور tu5 معادل ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور است. این نیرو توسط یک جعبه‌دنده ۵ دنده دستی یا چهارسرعته خودکار به سمت چرخ جلو روانه می‌شود. شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۷ دنده‌ای حدود ۱۱/۶ ثانیه به طول می‌انجامد. این رقم برای مدل خودکار حدود یک ثانیه بیشتر خواهد بود. میانگین مصرف سوخت پژو ۲۰۷ حدود ۶/۵ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتربر‌ساعت برآورد می‌شود.

ضعف‌های پژو 207i دربرابر مزیت‌های این خودرو

اگر بخواهیم گذری به قوت‌های پژو ۲۰۷ بیندازیم می‌توانیم به طراحی ظاهری داخلی نسبتا به‌روزتر در مقایسه با پژو ۲۰۶، غربیلک فرمان خوش‌دست و زیبا در مدل‌های جدید، پیشرانه کم‌صدا و نرم با مصرف سوخت متعادل، استهلاک نسبتا پایین، وفور قطعات یدکی و خدمات پس از فروش آن اشاره کرد. در بحث ضعف‌ها هم می‌توان به کیفیت پایین متریال کابین و همچنین فضای محدود ردیف عقب صندلی‌ها و صندوق عقب اشاره کرد. پایداری خودرو در سر پیچ، قیمت بالای قطعات بدنه و عملکرد جعبه‌دنده خودکار نیز انتقاد برخی مشتریان را برانگیخته است.

آخرین وضعیت فروش پژو ۲۰۷ در ایران

پژو ۲۰۷ از همان ابتدای عرضه توسط شرکت ایران‌خودرو به یک مدل محبوب و نسبتا گران‌قیمت در جمع تولیدات اقتصادی این شرکت تبدیل شد و درحال‌حاضر نیز بازار معاملات این خودرو از رونق نسبتا مطلوبی برخوردار بوده و با وجود قیمت بالای آن، خرید و فروش پژو ۲۰۷ همچنان در میان مشتریان با استقبال بالایی مواجه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات