برندگان جایزه نیم میلیارد تومانی مسابقه ابربازی انتخاب شدند

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
ابر آروان شب گذشته مراسم اختتامیه‌ی رویداد ابربازی را به‌صورت آنلاین برگزار کرد که طی آن تیم‌های برگزیده از میان ۱۴ تیم داوری و انتخاب شدند.
تبلیغات

ابر آروان طی رویداد سوار بر ابرها که بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد، نوید داد که رویداد ابربازی را برگزار خواهد کرد. حال پس از گذشت ۶ ماه از زمان آغاز به‌کار این رویداد، شب گذشته با برگزاری مراسمی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت آنلاین برگزار شد، تیم‌های برنده انتخاب شدند و به این ترتیب جایزه‌ی ۵۵۰ میلیون تومانی از سوی بانک پاسارگاد و هلدینگ فناپ به چهار تیم برنده اعطا شد. همچنین باید به سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد تومانی مجموعه‌ی شناسا و شتاب‌دهنده‌ی تریگ‌‌آپ روی ۸ تیم اشاره کرد که پس از انجام داوری، نهایی شد. 

ابربازی رویدادی است که با هدف رشد استارتاپ‌های جدید ابری برگزار شد. آروان درصدد آن است تا با افزایش استارتاپ‌هایی که سرویس‌های مبتنی بر ابر ارائه می‌کنند، مارکت‌پلیسی مشتمل بر سرویس‌های ابری دراختیار متقاضیان دریافت این سرویس‌ها قرار دهد. پس از آنکه آروان از برگزاری رویداد ابربازی خبر داد، ۱۴۰۰ متقاضی در حوزه‌های مختلف نظیر برنامه‌نویسی، دیجیتال مارکتینگ، طراحی و توسعه‌ی کسب‌وکار ثبت نام کردند که پس از ارزیابی و تیم‌سازی، ۲۰ تیم تشکیل شدند و نهایتا ۱۴ تیم متشکل از ۷۹ نفر از شهرهای مختلف کشور به مرحله‌ی نهایی راه یافتند. 

تیم برگزاری این رقابت با بررسی محصولات ابری اجراشده در پیشروترین زیرساخت‌های ابری از قبیل مایکروسافت آژور، آمازون، گوگل کلاد و آی‌بی‌اِم، ۱۳۰۰ ایده‌ی اولیه را تدوین کرد و پس از متناسب‌سازی با نیازهای بازار کشور، ۴۸ ایده‌ی نهایی برای انتخاب توسط تیم‌ها برگزیده شد که از این میان ۲۰ تیم روی ۱۶ ایده شروع به کار کردند. 

داوران رویداد ابربازی

با تغییر سیاست تیم اجرایی برای انتخاب ۴ تیم به‌جای ۳ تیم، مجموع جوایز در نظر گرفته‌شده نیز با افزایش ۵۰ میلیون تومانی به ۵۵۰ میلیون تومان تغییر کرد. از میان ۱۴ تیم راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی داوری، تیم‌های اسپکسا، پاستا، آرکپچا و گلادیتور موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند که البته رتبه‌ی دوم بین دو تیم تقسیم شد. تیم اول ۳۰۰ میلیون تومان، تیم‌های دوم ۱۰۰ میلیون تومان و تیم سوم ۵۰ میلیون تومان جایزه دریافت کردند. 

برندگان جوایز نقدی مسابقه‌ی ابربازی:

  • تیم نخست: اسپکسا (ابزار مدیریت و به اشتراک‌گذاری محتوا)
  • تیم دوم/۱: پاستا (دستیار توسعه‌ی پروژه روی سرویس PaaS)
  • تیم دوم/۲: آرکپچا (ابزار جلوگیری از درخواست ربات‌ها برای حفظ امنیت)
  • تیم سوم: کلادیتور (مجازی‌سازی یک دسکتاپ برای بهره‌وری و امنیت بالاتر)

در پایان داوری مسابقه‌ی ابربازی مجموعه‌ی شناسا و تریگ‌آپ هشت تیم را که در حوزه‌های مدیریت محتوا و دیجیتال مارکتینگ، اینترنت اشیا، ذخیره‌سازی اطلاعات و پلتفرم‌های ابری محصول تولید کرده‌ بودند، برای ورود به مرحله‌ی سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهی انتخاب کردند.

تیم‌های منتخب جذب سرمایه و شتابدهی:

  • تیم اسپکسا (Spexa) ابزار مدیریت و به اشتراک‌گذاری محتوا 
  • تیم پاستا (PaaSTa) دستیار توسعه‌ پروژه روی سرویس پلتفرم ابری
  • تیم آرکپچا (AR-Captcha) ابزار جلوگیری از درخواست ربات‌ها برای حفظ امنیت
  • تیم کلادیتور (Clouduter) مجازی‌سازی یک دسکتاپ برای بهره‌وری و امنیت بالاتر
  • تیم پسینو (PaaSino) دستیار توسعه‌ پروژه روی سرویس پلتفرم ابری
  • تیم گوبین (Goobin) نرم‌افزار برگزاری کنفرانس آنلاین
  • تیم کاسب (Kaseb) ابزار تحلیل محتوایی و دیجیتالی وب‌سایت
  • تیم جیرک (Jirak) پلتفرم نرم‌افزاری اینترنت اشیا

بنا به تصویب هیئت ‌داوران، ۵۰ درصد از مبلغ کل جوایز نقدی، به تیم‌های منتخب داده خواهد شد و ۵۰ درصد مابقی، پس از تحقق برنامه‌ی تعهد‌شده‌ی تیم‌ها در تکمیل محصول، ورود به بازار و جذب مشتری، در پایان ۶ ماه، پرداخت می‌شود. چهار تیم منتخب که مشمول این برنامه هستند، موظف به تحقق دست ‌کم ۷۰ درصد از برنامه‌ی مورد تعهدشان (OKR) خواهند بود. این روند با این هدف تعریف شده است که تیم‌ها با جدیت مسیر اهداف تیمی و توسعه‌ی محصول را ادامه دهند.

سایر تیم‌ها که در مرحله‌ی داوری موفق به دریافت جایزه‌ی نقدی و جذب سرمایه نشدند، هم‌چنان با حمایت ابر آروان می‌توانند به تکمیل محصول خود بپردازند. در این مرحله خواهند توانست محصول‌شان را در بازارچه‌ی ابر آروان عرضه کنند و از سوی ابر آروان به مجموعه‌های شتابدهی معرفی خواهند شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، ابر آروان مقدمات برگزاری دومین رویداد ابربازی را اواخر پاییز امسال آغاز خواهد کرد. 

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات