کیبورد Shift Keyboard برای اپل واچ منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
شاید نوشتن متن در ساعت هوشمند برای برخی افراد نیازی مهم باشد. Shift Keyboard این نیاز را برای کاربران اپل‌واچ حل برآورده کرده است.
تبلیغات

پیام‌رسانی با اپل‌واچ همیشه ممکن بوده است. البته سیستم پیام‌رسانی در ساعت هوشمند اپل قطعا درمقایسه‌با گوشی‌ هوشمند و تلبت تفاوت دارد؛ تفاوتی که به‌‌دلیل ابعاد نمایشگرها ایجاد می‌شود. به‌هرحال، اپل می‌گوید کاربران با استفاده از دستورهای صوتی می‌توانند پیام‌های مدنظر خود را در اپل‌واچ بنویسند؛ اما این قابلیت شاید برای همه جذاب و کاربردی نباشد. دراین‌میان، توسعه‌دهنده‌ای به‌نام آدان فوت راهکاری متفاوت برای اپل‌واچ ارائه کرده است. او کیبوردی به‌نام Shift Keyboard طراحی کرده که صفحه‌کلیدی واقعی را به اپل‌واچ اضافه می‌کند.

با نصب شیفت کیبورد، صفحه‌کلید کامل را مانند گوشی هوشمند روی اپل‌واچ مشاهده می‌کنید. شاید در نگاه اول، چنین ابزاری کاربردی به‌نظر نرسد؛ اما بررسی‌های اولیه از دقت و کارایی بسیار زیاد اپلیکیشن مذکور حکایت می‌کند. دو نوع کیبورد در اپلیکیشن شیفت کیبورد وجود دارد که با نام‌های Full و Precise شناخته می‌شوند. کاربر می‌تواند در اولین استفاده از کیبورد، مدل دلخواهش را انتخاب کند و البته همیشه قابلیت تغییر در تنظیمات وجود دارد. Precise حالت ساده و بزرگ دکمه‌ها است که حروف و اعداد و نویسه‌ها را در ابعاد بزرگ نشان می‌دهد. کاربر می‌تواند از حالت مذکور در دو الگوی QWERTY یا AZERTY استفاده کند.

حالت Full در شیفت کیبورد جذابیت بیشتری به‌همراه خواهد داشت؛ چون دکمه‌ها را دقیقا شبیه به iOS نمایش می‌دهد. البته به‌‌دلیل کوچک‌بودن نمایشگر اپل‌واچ و احتمال خطا در نوشتن، پیش‌بینی کلمه‌ها و عبارت‌ها به‌عنوان قابلیتی اصلی در این حالت وجود دارد. در حالت Full، شاهد اعداد و نویسه‌های ویژه نیستیم؛ اما به‌‌دلیل پیش‌بینی دقیق، شاید کاربران بیشتری از آن استفاده کنند.

متأسفانه کیت توسعه‌ی نرم‌افزار اپل‌واچ (SDK) محدودیت‌های زیادی دارد و شیفت کیبورد فقط امکان استفاده به‌صورت اپلیکیشن جدا (نه کیبورد جانبی) را به کاربر می‌دهد؛ درنتیجه کاربر فقط می‌تواند از کیبورد جدید در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان اصلی اپل‌واچ همچون پیامک و iMessage استفاده کند. درواقع، کیبورد مذکور به‌‌دلیل این محدودیت، بیشتر به ابزاری مفهومی تا ابزاری برای کارهای روزمره تبدیل می‌شود. اپلیکیشن Shift Keyboard اکنون به‌قیمت ۱/۹۹ دلار در اپ‌استور برای دانلود موجود است. کاربران برای استفاده از آن باید اپل‌واچ مجهز به watchOS 6.0 یا جدیدتر داشته باشند.

شیفت کیبورد / Shift Keyboard

همان‌طورکه گفته شد، کاربران درحال‌حاضر می‌توانند با امکان تبدیل صوت به نوشتار یا کشیدن شکل حروف (Scribble) در اپل‌واچ متن بنویسند؛ منتهی به‌‌دلیل برخی محدودیت‌های قابلیت‌های مذکور مانند پشتیبانی‌نکردن از همه‌‌ی زبان‌ها و دقت کم در شناسایی برخی کلمات، شاید کیبورد کامل برای برخی از کاربران مناسب‌تر باشد. البته شیفت کیبورد هم فعلا تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

درنهایت باید بگوییم کاربران زیادی از اپل‌واچ برای ارسال پیام‌های طولانی استفاده نمی‌کنند. همچنین، با افزایش محبوبیت ساعت هوشمند اپل و مستقل‌شدن نسبی آن با قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از سیم‌کارت، چنین قابلیت‌هایی به‌مرور به نیاز کاربران تبدیل می‌شود. به‌هرحال اپل مجبور خواهد بود یا قابلیت نوشتن پیام را به اپل‌واچ اضافه کند یا امکان توسعه‌ی ابزارهای هماهنگ را به توسعه‌دهندگان بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات