ربات‌های ۱۷ هزار دلاری Pollen Robotics برای محققان و استارتاپ‌ها عرضه می‌شود

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
ریچی نام جدیدترین ربات استارتاپ فرانسوی پولن رباتیکز است که درواقع پلتفرمی متن باز برای تحقیقات بوده و قیمت نسبتا پایینی دارد.
تبلیغات

نمایشگاه CES، هرگز نمایشگاه خوبی برای معرفی ربات‌های مهم نبوده است؛ اما با این حال شرایط هر سال کمی برای ربات‌ها بهتر می‌شود. پولن رباتیکز (Pollen Robotics) یکی از استارتاپ‌های حوزه‌ی رباتیک است و در زمینه‌ی ارائه‌ی محصولاتی مانند ربات‌های هوشمند خانگی فعالیت می‌کند؛ جدیدترین ربات این استارتاپ، یک ربات نیم‌تنه است و ریچی (Reachy) نام دارد. این ربات که از دو دست، سینه و یک سر تشکیل شده پلتفرمی متن باز است که به منظور نمونه‌سازی و اهداف تحقیقاتی طراحی شده است. قیمت این ربات اگر به صورت یک بازوی مستقل تهیه شود ۹ هزار دلار و اگر به صورت نیم‌تنه‌ی کامل باشد ۱۷ هزار دلار است. پولن رباتیکز که یک استارتاپ سه ساله‌ی فرانسوی است گفته که این ربات مشتریانی هم دارد. یکی از اعضای این استارتاپ در نمایشگاه CES در مورد ربات ریچی گفت:

ما همکاری خود را با آزمایشگاهی در فرانسه آغاز کرده‌ایم، این آزمایشگاه در زمینه‌ی ساخت اعضای مصنوعی بدن انسان فعالیت می‌کند. همچنین در زمینه‌ی آموزش مکانیک، رباتیکز و هوش مصنوعی با یک آموزشگاه مهندسی همکاری می‌کنیم. آزمایشگاهای نوآوری بزرگی وجود دارند که قصد دارند خدمات خود را به کمک رباتیک ارائه دهند.
Reachy

ریچی در نمایشگاه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های خود از جمله اموری ساده نظیر انجام بازی دوز را به معرض نمایش گذاشت. این قابلیت بنابه درخواست یکی از شرکت‌هایی که نیاز به خدمات ارائه داشت طراحی شده بود؛ در این مورد ریچی می‌تواند مانند ربات پپر (Pepper)، رباتی انسان‌نما که احساسات انسان را تشخیص می‌دهد، عمل کند و در نمایشگاه‌ها علاقه‌مندان بیشتری را سمت میز ارائه جذب کند. ریچی همچنین قادر است کارهای خدماتی مانند تحویل غذا به مشتری پشت میز تحویل یا تحویل سفارش‌های کافی‌شاپ پشت میز پذیرش را انجام دهد. همچنین برخی شرکت‌ها می‌توانند به جای استخدام اشخاصی برای توزیع کارت و بروشور در مراکز خرید، ریچی را روی پایه‌ای مستقر کنند تا نمونه‌ها را به افراد علاقه‌مند بدهد، مطمئنا دیدن رباتی که این کار را انجام می‌دهد نقطه قوتی در بازاریابی شرکت محسوب می‌شود.

ربات‌های تحقیقاتی از جمله ربات‌های هستند که به وجود آن‌ها نیاز است اما در دسته‌بندی ربات‌هایی قرار می‌گیرند که درآمدزایی از طریق آن‌ها مشکل است. شرکت‌هایی مانند Willow Garage و Rethink Robotics از جمله شرکت‌های فعال حوزه‌ی رباتیک بودند که با وجود ارائه‌ی محصولات حرفه‌ای، ورشکسته شدند. ریچی در مقایسه با محصولات این شرکت‌ها پیچیدگی کم‌تری دارد و قیمت نسبتا پایین آن، نقطه قوت آن محسوب می‌شود. ماهیت متن باز آن نیز مزیت دیگری است که مطمئنا برای محققان و استارتاپ‌ها جذاب خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات