کینگستون در CES 2020 از کارت حافظه‌های فوق سریع رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
کینگستون از سری جدید کارت‌های حافظه‌ی خود رونمایی کرد که در سرعت‌‌های ۳۰۰ و ۱۷۰ مگابایت بر ثانیه به بازار عرضه می‌شوند.
تبلیغات

کینگستون در CES 2020 از تعدادی محصول جدید در دسته‌‌ی کارت‌های حافظه‌ی Secure Digital رونمایی کرد که همراه‌با تعدادی کارت ریدر معرفی شدند. غول آمریکایی صنعت ذخیره‌سازی امسال تصمیم گرفت تا رونمایی از محصولات جدید را روی کارت‌های SD متمرکز کند. محصولات امسال، شامل کارت‌های UHS-I DDr-200 و UHS-II می‌شود.

کارت‌های جدید کینگستون موسوم به Canvas React Plus با رابط UHS-II با سرعت خواندن تا ۳۰۰ مگابایت‌برثانیه و در ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت ارائه می‌شوند. کارت‌های مذکور همچنین با مشخصات Video Speed Class V90 هماهنگ هستند که حداقل سرعت نوشتن ۹۰ مگابایت‌برثانیه را تأیید می‌کند. درنتیجه با استفاده از کارت‌های مذکور می‌ةوان ویدئوهای ۳۶۰ درجه را تا کیفیت‌های Ultra-HD ضبط کرد. کارت‌های UHS-II مانند نسل‌های گذشته با ریدرهای UHS-I هماهنگ هستند، اما برای بهره‌برداری از حداکثر کارایی آن‌ها باید از دستگاه‌های UHS-II استفاده شود که از پین‌های بیشتری روی کارت استفاده می‌کنند.

رابط UHS-II نرخ تبادل داده را تا ۳۱۲ مگابایت‌برثانیه ممکن می‌کند و در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی Secure Digital 4.0 معرفی شد. از آن‌جایی که UHS-II به پین‌های بیشتری روی کارت حافظه نیاز دارد و ریدرها یا دستگاه‌های میزبان نیز باید مجددا طراحی شوند، فناوری مذکور هنوز محبوبیت زیادی ندارد. تا به امروز شرکت‌های محدودی از رابط UHS-II برای کارت‌های خود استفاده کرده‌اند و اکنون کینگستون هم عضوی از آن‌ها محسوب می‌شود.

کینگستون در CES 2020 از محصول دیگری به‌نام !Canvas Go نیز رونمایی کرد. علاوه بر خانواده‌ای از کارت‌های SD، از رابط UHS-I هم با قابلیت نوشتن و خواندن هم‌زمان ۱۷۰ مگابایت‌برثانیه (DDR-200) رونمایی شد. کارت‌های جدید همچنین به تأییدیه‌ی V30 مجهز هستند که به‌معنای حداقل سرعت نوشتن ۳۰ مگابایت‌برثانیه خواهد بود. شایان ذکر است DDR-200 در مشخصات UHS-I پشتیبانی نمی‌شود و باس UHS-I تنها تا توان ۱۰۴ مگابایت‌برثانیه را پشتیبانی می‌کند. ارطرفی سن‌دیسک/وسترن دیجیتال از سال‌ها پیش کارت‌های UHS-I عرضه می‌کند که با ریدرهایی با پشتیبانی از DDR-200 عرضه می‌شوند. درنهایت ظاهرا کینگستون با محصولات جدید سعی دارد پس از سال‌ها وارد رقابت در حوزه‌ی UHS-I/DDR-200 شود.

از محصولات دیگر کینگستون که در نمایشگاه CES 2020 رونمایی شد می‌توان به ریدرهای MobileLite Plus اشاره کرد که حداکثر توانایی و سرعت را از کارت‌های حافظه‌ی جدید استخراج می‌کنند. هیچ اطلاعاتی از زمان عرضه و قیمت محصولات جدید منتشر نشد، اما به‌هرحال می‌توان سال جاری را به‌عنوان زمان عرضه‌ی نهایی آن‌ها در نظر گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات