جبرا ایرباد کاملا بی‌ سیم و ضد آب Elite Active 75t را در CES 2020 معرفی کرد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
مطالعه 4 دقیقه
جبرا در نمایشگاه CES 2020 مجموعه‌ای از محصولات جدید خود را به‌نمایش گذاشته است و هدست‌های بی‌سیم بخش مهمی از آن‌ها را تشکیل می‌‌دهند.
تبلیغات

شرکت‌های موفق برای ادامه‌ی مسیر موفقیت‌های پیشین خود، بهترین بخش‌های آن‌ها را انتخاب و برای بهبود هر بخش تلاش می‌کنند. جبرا نیز برای ادامه‌‌ی موفقیت‌های خود در بازار هدفون و هدست، همین روند را در پیش گرفته است. در جدیدترین محصول این شرکت به‌نام Elite Active 75t شاهد بهینه‌سازی‌های چشمگیری درمقایسه‌با نسل گذشته، یعنی Elite Active 65t هستیم. ایرباد کاملا بی‌سیم جبرا که در نمایشگاه CES 2020 معرفی شد، از فوریه‌ی سال جاری با قیمت ۱۹۹ دلار به بازارها راه خواهد یافت. ایرباد جدید جبرا طراحی کوچک‌تر، ارگونومیک‌تر، دوام بهتر و شارژدهی بیشتری دارد.

بررسی‌های اولیه‌ی جبرا Elite Active 75t نشان‌دهنده‌ی طراحی کاملا ارگونومیک و استفاده‌ی آسان از آن‌ها است. ایرباد مذکور به‌راحتی در گوش جای می‌گیرد و از المان‌های طراحی موفق Elite 75t بهره می‌برد. اگرچه هنوز فرصت آزمایش تمامی قابلیت‌های محصول جدید جبرا فراهم نشده است، در بررسی‌های اولیه می‌توان کیفیت صدا را در آن‌ها تأیید کرد. البته حجم باس Elite Active 75t کمتر از Elite 75t به‌نظر می‌رسد.

طراحی Elite Active 75t شباهت زیادی به نسخه‌ی قبلی، یعنی Elite 75t دارد که در پایان سال ۲۰۱۹ معرفی شد. محصول جدید از همان طراحی با ابعاد کوچک بهره می‌برد که طبق ادعای شرکت سازنده، ۲۲ درصد کوچک‌تر از Elite Active 65t است. اگر با دقت به Elite Active 75t نگاه کنید،‌ متوجه پوشش متفاوت محصول جدید در بخش تماس با گوش می‌شوید. پوشش جدید به‌احتمال زیاد به‌خاطر بهبود مقاومت ایرباد دربرابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار اعمال شد. جبرا برای محصول جدیدش گواهینامه‌ی IP57 را دریافت کرده که به‌معنای مقاومت تقریبا کامل دربرابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار خواهد بود. این در حالی است که محصول قبلی، یعنی Elite Active 65t، گواهینامه‌ی IP56 داشت. جبرا همچنین ادعا می‌کند پوش جدید جای‌گیری راحت‌تر را برای ایرباد سال ۲۰۲۰ به‌همراه دارد.

Jabra Elite Acrive 75t

عمر باتری در ایرباد جدید جبرا بیشتر از نسل قبلی گزارش می‌شود. Elite Active 75t شارژدهی ۷/۵ ساعته را به کاربر ارائه می‌کند که درمقایسه‌با شارژدهی ۶/۵ ساعته‌ی نسل قبلی، بهبود یافته است. با استفاده از جعبه‌ی شارژ ایرباد، می‌توان زمان استفاده از آن را به ۲۸ ساعت افزایش داد و Elite 75t نیز از همین قابلیت بهره می‌برد. اگرچه شارژدهی ایرباد جدید جبرا رضایت‌بخش به‌نظر می‌رسد، هنوز درمقایسه‌با شارژدهی بسیار بیشتر ۱۰ ساعته و حتی بیشتر برخی از ایربادهای امروزی، ضعف محسوب می‌شود.

جبرا در طراحی محصول جدید خود، کوچک‌کردن طراحی را در اولویت قرار داده و شارژدهی بیشتر از ایرباد و جعبه‌ی شارژ کوچک‌‌تر را ارائه کرده‌ است که به‌نوعی مهندسی محصول حرفه‌ای به‌شمار می‌آید.

Jabra Elite Acrive 75t

جبرا Elite Active 75t به دکمه‌های فیزیکی روی هریک از گوشی‌ها مجهز است که کاربردهای زیادی دارد. ترکیبی از الگوهای فشاردادن دکمه‌ها، انواع کنترل‌های تماس، دسترسی به دستیار صوتی، کنترل موسیقی و بلندی صدا را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. شرکت سازنده برای نسخه‌ی ۲۰۲۰ ایرباد خود اپلیکیشن کاربردی جدیدی نیز منتشر می‌کند که قابلیت‌های MyControl و MySound را دارد. اپلیکیشن مذکور در فصل دوم سال جاری منتشر خواهد شد.

ایرباد جدید جبرا طراحی کوچک‌تر و شارژدهی بیشتر دارد

قابلیت MyControl به کاربر امکان می‌دهد ترکیب دلخواه خود را برای دکمه‌های کنترلی ایرباد تنظیم کند. درواقع، مصرف‌کننده دیگر محدود به الگوهای کنترلی پیش‌فرض شرکت سازنده نخواهد بود و امکان استفاده‌ی تکی از هریک از گوشی‌های ایرباد نیز با قابلیت جدید به وی ارائه می‌شود. درحال‌حاضر، تنها می‌توان گوشی سمت راست را به‌صورت تکی استفاده کرد. قابلیت MySound از تعدادی از میکروفن‌‌های چهارگانه‌ی Elite Active 75t برای تنظیم و شخصی‌سازی و کالیبره‌کردن پروفایل صدا بسته به شنوایی کاربر استفاده می‌کند. برای فرایند کالیبراسیون، از تعدادی صدای بیپ کوتاه و کنترل صدای دلخواه کاربر استفاده می‌شود.

Jabra Elite Acrive 75t

جبرا در جریان رونمایی ایرباد Elite Active 75t اشاره‌ای به حسگرهای حرکتی در آن‌ها نکرد؛ ولی این قابلیت در نسخه‌ی 65t دیده می‌شد. البته شاید به‌‌دلیل محبوبیت زیاد دستبندها و ساعت‌های سلامتی همچون فیت‌بیت و اپل‌واچ، جبرا تصمیم گرفته باشد این قابلیت از ایرباد بی‌سیم خود حذف کند. Elite Active 75t در ۶ رنگ به بازار عرضه خواهد شد: Navy ،Vopper Black ،Titanium Black ،Grey ،Sienna و Mint. شایان ذکر است رنگ‌های مذکور با فاصله‌ی زمانی اندک روانه‌ی بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات