ایلین ور و دل در CES 2020 نمایشگرهای گیمینگ حرفه‌ای رونمایی می‌کنند

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
ایلین‌ور تصمیم گرفته است نسخه‌های ۲۵ اینچی از نمایشگرهای حرفه‌ای گیمینگ خود را در نمایشگاه CES 2020 معرفی کند.
تبلیغات

نمایشگرهای گیمینگ حرفه‌ای ۲۷ اینچی با پنل IPS و نرخ نوسازی تصویر ۲۴۰ هرتز، سال گذشته به بازار عرضه شدند که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایلین‌ور ۲۷ را نام برد. اکنون نسخه‌های ۲۵ اینچی همین مانیتورها در مسیر معرفی به بازار قرار دارند.

برادر کوچک‌تر مانیتور ایلین‌ور در ابعاد ۲۵ اینچ و به‌نام ایلین‌ور ۲۵ یا مانیتور AW2521HF با وضوح 1080p به‌زودی معرفی می‌شود که مشخصاتی کاملا متفاوت با محصول ۲۵ اینچی دیگر، یعنی AW25 دارد. دل، مالک برند ایلین‌ور، چند نسخه‌ی جدید از خانواده‌ی UltraSharp را نیز معرفی خواهد کرد که از میان آن‌ها می‌توان نسخه‌ی مصرف‌کننده‌ی نمایشگر ۴۳ اینچی تجاری را نام برد.

مانیتور ایلین‌ور ۲۷ از طراحی به‌روز موسوم به Legend بهره می‌برد تا شباهت بیشتری به هویت طراحی محصولات دیگر شرکت پیدا کند. به‌علاوه، پنل نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پنل TN با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و پنل IPS بهبود خواهد یافت.

کارشناسان، تنها برتری پنل‌های TN را سرعت بهتر می‌دانند. ایلین‌ور در توضیح قابلیت‌های محصول جدید، نرخ پاسخ یک میلی‌ثانیه‌ای خاکستری به خاکستری را ادعا می‌کند که البته فقط در حالت Extreme Mode دردسترس خواهد بود. چنین قابلیتی احتمالا برای گیمرهای نیازمند به سریع‌ترین نرخ پاسخ، کاربرد بسیاری خواهد داشت.

بسیاری از تولیدکنندگان نمایشگرهای مجهز به نرخ نوسازی درخورتوجه، مسیر پشتیبانی از G-Sync را به‌جای به‌روزرسانی‌های گران‌قیمت سخت‌افزاری، به اولویت اصلی محصولات خود تبدیل کرده‌اند. درواقع، چنین رویکردی باعث می‌شود تا با هزینه‌ی کمتر، پشتیبانی از هر دو قابلیت G-Sync و AMD-FreeSync به نمایشگر اضافه شود. ایلین‌ور قیمت محصول جدید خود را ۵۰۰ دلار اعلام کرده است که مارس سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

Dell Ultrasharp

همان‌طورکه گفته شد، دل محصولات جدید دیگری نیز برای CES 2020 در نظر دارد. از میان آن‌ها می‌توان به خانواده‌ی نمایشگرهای حرفه‌ای UltraSharp اشاره کرد. قابلیت پشتیبانی از USB-C در تمامی محصولات ۲۰۲۰ شرکت دیده می‌شود که DP Alternate Mode را هم به کاربر ارائه می‌کند. پشتیبانی از پورت مذکور تأمین برق ۹۰ واتی را نیز به نمایشگرهای دل می‌دهد. بزرگ‌ترین محصول این خانواده با ابعاد ۴۳ اینچ و کیفیت 4K موسوم به U4320Q عرضه خواهد شد. این محصول به‌نوعی به‌روزرسانی برای محصول تجاری شرکت، یعنی P4317Q، محسوب می‌شود که برای مصرف‌کنندگان بازطراحی شده است.

محتوای تبلیغاتی نمایشگر جدید ۴۳ اینچی دل از همان تصاویری استفاده می‌کند که در نسخه‌ی تجاری منتشر شدند و همان قابلیت‌های چند ورودی نیز در محصول مخصوص مصرف‌کننده دیده می‌شوند. تنها یک پایه‌ی جدید برای محصول سال ۲۰۲۰ طراحی شده است که علاوه‌بر تنظیم زاویه،‌ تنظیم ارتفاع را نیز ممکن می‌کند. UltraSharp 43 ژانویه‌ی سال جاری با قیمت ۱،۰۵۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

دل مانیتور دیگری موسوم به 4K UltraSharp 27 یا مانیتور U2720AQ را نیز رونمایی کرده است که قابلیت‌هایی بسیار شبیه به نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ دارد. البته پایه‌ی کوچک‌تر و پوشش ضدبازتاب جدید از قابلیت‌های محصول سال ۲۰۲۰ هستند.

همچنین در تصاویر تبلیغاتی مانیتور جدید، لوگو تأییدیه‌ی DisplayHDR 400 دیده می‌شود. شاید در محصول جدید از پنل‌ متفاوت یا بهینه‌سازی‌هایی برای بهبود نورپردازی و تلرانس رنگ استفاده شده باشد تا تأییدیه‌ی مذکور اخذ شود. البته نمی‌توان انتظار تغییر زیادی درمقایسه‌با نسخه‌های گذشته داشت. محصول دیگر نیز نمایشگر ۲۵ اینجی UltraSharp 25 یا U2520D است که با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ تفاوت چندانی با نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ ندارد. نمایشگرهای UltraSharp 27 و UltraSharp 25 در ژانویه‌ی سال جاری به‌ترتیب با قیمت‌های ۷۱۰ و ۴۸۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات