رکوردشکنی اپل در فصل نخست ۲۰۲۰ با کسب درآمد ۹۱/۸ میلیارد دلاری

اپل به‌لطف فروش موفق آیفون و پوشیدنی‌های محبوبش موفق به کسب درآمد ۹۱/۸ میلیارد دلاری در فصل نخست سال مالی ۲۰۲۰ شد.

اپل شب گذشته گزارش عملکرد خود در فصل نخست سال مالی ۲۰۲۰ بین اول اکتبر تا ۲۸ دسامبر ۲۰۱۹ را منتشر کرد. این شرکت با رشدی ۹ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، موفق به کسب درآمد تاریخی ۹۱/۸ میلیارد دلاری شد؛ بدین ترتیب درآمد عایدی به‌ازاء هر سهم نیز با افزایشی ۱۹ درصدی به ۴/۹۹ دلار رسید. فروش بین‌المللی اپل ۶۱ درصد از درآمد به‌دست‌آمده را شامل می‌شود.

درآمد تاریخی ۹۱/۸ میلیارد دلاری

تیم کوک، مدیرعامل اپل درباره‌ی عملکرد شرکت متبوعش طی فصل نخست سال مالی ۲۰۲۰ چنین می‌گوید:

برای گزارش بالاترین درآمد سه‌ماهه‌ی اپل تاکنون هیجان‌زده هستیم؛ درآمدی که به‌لطف تقاضای بسیار زیاد برای آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو به‌همراه فروش تاریخی حاصل از سرویس‌ها و پوشیدنی‌ها به‌دست آمده است. طی فصل تعطیلات تعداد دستگاه‌های فعالمان در هر یک از مناطق جغرافیایی که در آن‌ها فعال هستیم افزایش یافت و به بیش از ۱/۵ میلیارد دستگاه رسید. ما این دستاورد را به‌عنوان نشانه‌ای واضح از رضایت، همراهی و وفاداری مشتریانمان و عاملی مهم برای رشد کلی خود می‌دانیم.

یکی از عوامل مؤثر بر افزایش درآمد اپل، رشد ۸ درصدی فروش آیفون‌های جدید و رسیدن آن به ۵۵/۹۶ میلیارد دلار بود. شرکت مستقر در کوپرتینو حتی از پیش‌بینی‌های تحلیلگران وال‌استریت نیز فراتر عمل کرده است. در ادامه عملکرد اپل در هر بخش در مقایسه با تخمین مؤسسه‌ی مالی Refinitiv را مشاهده می‌کنید:

  • درآمد عایدی به‌ازاء هر سهم: ۴/۹۹ دلار در برابر ۴/۵۵ دلار تخمینی
  • درآمد: ۹۱/۸ میلیارد دلار در برابر ۸۸/۵۰ میلیارد دلار تخمینی
  • درآمد آیفون: ۵۵/۹۶ میلیارد دلار در برابر ۵۱/۶۲ میلیارد دلار تخمینی
  • درآمد سرویس‌ها: ۱۲/۷ میلیارد دلار در برابر ۱۳/۰۷ میلیارد دلار تخمینی
  • درآمد محصولات دیگر: ۱۰ میلیارد دلار در برابر ۹/۵۲ میلیارد دلار تخمینی
  • حاشیه‌ی سود: ۳۸/۴ درصد در برابر ۳۸/۱ درصد تخمینی
  • درآمد پیش‌بینی‌شده برای فصل دوم ۲۰۲۰: ۶۳ تا ۶۷ میلیارد دلار در برابر ۶۲/۴۵ میلیارد دلار
  • حاشیه‌ی سود پیش‌بینی‌شده برای فصل دوم ۲۰۲۰: ۳۸ تا ۳۹ درصد در برابر ۳۸/۲ درصد

در کنار موارد یادشده، اپل می‌گوید که در فصل گذشته ۷/۱۶۰ میلیارد دلار از دستگاه‌های مک، ۵/۹۷۷ میلیارد دلار از آیپد و ۱۰/۰۱ میلیارد دلار از مجموعه‌ی پوشیدنی‌ها، محصولات خانه و لوازم جانبی فروش داشته است؛ در‌حالی که سال گذشته فروش مک، آیپد و پوشیدنی‌ها به‌ترتیب ۷/۴۱۶، ۶/۷۲۹ و ۷/۳۰۸ میلیارد دلار بود. بدین ترتیب فروش مک و آیپد به‌ترتیب ۸/۳ و ۱۱/۲ درصد کاهش را تجربه می‌کند؛ درحالی که فروش محصولات پوشیدنی‌ اپل رشد فوق‌العاده‌ی ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

طی ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاران توجه خود را بیش‌ازپیش به دسته‌ی «محصولات دیگر» اپل معطوف کرده‌اند؛ دسته‌ای که اپل واچ و ایرپاد را دربرمی‌گیرد. تیم کوک می‌گوید کماکان تقاضا برای اپل واچ سری ۳ با قیمت ۱۹۹ دلار و ایرپاد پرو ۲۴۹ دلاری فراتر از میز عرضه‌ی آن‌ها است.

فروش فوق‌العاده‌ی آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو

براساس اعلام اپل دسته‌ی «محصولات دیگر» طی فصل گذشته فروشی ۱۰ میلیارد دلاری تجربه کرده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که اگر واحد تولید اپل واچ، ایرپاد و هدفون‌های بیتس را به‌تنهایی یک شرکت تصور کنیم، این شرکت در جایگاه ۱۵۰ فهرست فورچن قرار می‌گیرد.

کسب‌وکار سرویس‌های اپل که مواردی همچون آی‌کلاد، خدمات پس از فروش AppleCare و اپل تی‌وی پلاس را در بطن خود دارد با رشد سالانه‌ی ۱۷ درصدی به فروش ۱۲/۷ میلیارد دلاری رسید. تیم کوک طی مصاحبه‌ای با اعلام رضایت از تعداد مشترکان اپل تی‌وی پلاس، آن را «یک کسب‌وکار حقیقی، نه یک سرگرمی» دانست. 

منبع cnbc apple

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید

تبلیغات