احتمال ادغام برنامه Google Duo با پیام رسان سامسونگ

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی گزارشی مبنی‌بر ادغام برنامه‌ی Google Duo با پیام‌رسان سامسونگ منتشر شده که هدف از آن ارتباط تصویری رایگان است.
تبلیغات

بدون شک بهترین برنامه برای تماس ویدئویی در اندروید و یکی از نزدیک‌ترین رقبای FaceTime اپل برنامه‌ی Google Duo است. هنوز شواهدی درباره‌ی این موضوع کشف نشده که سامسونگ مشغول کار روی ادغام Google Duo با برنامه پیام‌رسان دستگاه‌های گلکسی است؛ اما احتمالا چنین اتفاقی در سری گلکسی اس ۲۰ خواهد افتاد.

در گوشی گلکسی اس ۱۰، سامسونگ برنامه‌ی اینستاگرام را در گالری خود ادغام کرد که با این کار راحتی و سرعت بیشتر در بارگذاری عکس و فیلم ازطریق گالری را در اینستاگرام شاهد بوده‌ایم. اکنون براساس احتمالات، در Galaxy S20 و Galaxy Z Flip برنامه‌ی Google Duo در پیام‌رسان سامسونگ ادغام شد. براساس این خبر، درواقع نماد Google Duo درست درکنار نماد تماس تلفنی در پیام‌رسان سامسونگ قرار خواهد گرفت بود که به کاربران امکان برقراری تماس تصویری از صفحه‌ی پیامک‌ها را خواهد داد.

google duo

طبق گزارش‌ها، سامسونگ با شرکت کره جنوبی SK Telecom و Google درباره‌ی شروع سرویس پیام‌رسان تصویری روی گوشی‌های مبتنی‌بر اندرویدی خود در حال مذاکره است. درنهایت، احتمالا Google Duo در برنامه‌ی پیام‌رسان سامسونگ ادغام خواهد شد و از پیامرسانی RCS بهره خواهد برد. درنتیجه، این تغییرات به کاربران این امکان را می‌دهد به‌جای اینکه به نصب برنامه‌های ثالث مانند WhatsApp نیاز داشته باشند، عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی و... را ازطریق برنامه‌ی SMS سامسونگ به‌اشتراک بگذارند.

هنوز جزئیات زیادی از این برنامه‌ی سامسونگ اعلام نشده و مشخص نیست ادغام Google Duo چه فایده‌ای برای سامسونگ خواهد داشت. براساس گزارش‌ها، ظاهرا شرکت‌های کره‌جنوبی قصد دارند قابلیت تماس ویدئویی را بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی اینترنت به کاربران ارائه دهند. بااین‌حال، کاربران ازطریق RCS فقط می‌توانند پرونده‌های چندرسانه‌ای یا چت‌های ویدئویی حداکثر پنج‌مگابایتی را بدون استفاده از اینترنت و رایگان ارسال کنند. بنابراین، ادغام Google Duo باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های اینترنت تماس‌های ویدئویی بسیار طولانی نخواهد شد. درنهایت فعلا باید تا زمان عرضه‌ی گوشی‌های سامسونگ Galaxy S20 و Galaxy Z Flip صبر کنیم تا جزئیات دقیق‌تری از مزایای این خدمات و تغییرات به‌دست آوریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات