هدفون‌های بی‌سیم پس از گوشی‌های هوشمند بزرگ‌ترین سهم از بازار را خواهند داشت

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تا سال ۲۰۲۳ میلادی لوازم صوتی شخصی از هدست‌های بی‌سیم استریو (TWS) گرفته تا هدفون‌ها، سریع‌ترین رشد را در میان دستگاه‌های هوشمند خواهند داشت.
تبلیغات

وب‌سایت تحلیلی Canalys، گزارش جدیدی را منتشر کرده و در این گزارش پیش‌بینی می‌کند در طی چند سال آینده لوازم صوتی شخصی، سریع‌ترین رشد را در میان دستگاه‌های هوشمند خواهند داشت، اما گوشی‌های هوشمند همچنان جایگاهشان به‌عنوان رهبر گجت‌های هوشمند را حفظ می‌کنند.

به‌گفته‌ی تحلیل‌گران، در سال ۲۰۲۳ در حدود ۳ میلیارد دستگاه هوشمند به بازارهای جهانی ارسال خواهد شد. این میزان بیشتر از ۲٫۴ میلیارد دستگاهی است که در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازارها شد. نیمی از دستگاه‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ میلادی، یعنی در حدود ۱٫۵ میلیارد دستگاه، گوشی‌های هوشمند خواهند بود. چنین آماری نشان‌دهنده‌ی رشدی کوچک، اما پایدار در این حوزه است. در عین حال فروش تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای خانگی کاهش خواهد یافت.

airpods pro

دومین محصول پرفروش سال ۲۰۲۳، دستگاه‌های شخصی صوتی هوشمند خواهند بود. این دستگاه‌ها طیف وسیعی از لوازم جانبی، از هدست‌های بی‌سیم استریو (TWS) گرفته تا هدفون‌ها را شامل می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود تا تعداد ۷۲۶ میلیون دستگاه صوتی شخصی در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار شود، از این‌رو دومین جایگاه دستگاه‌های هوشمند متعلق به این رسته خواهد بود.

در کوتاه‌مدت، Canalys انتظار دارد تا تعداد ۴۹۰ میلیون دستگاه از لوازم صوتی شخصی در سال جاری میلادی به فروش برسد و درنتیجه رشدی ۳۲٫۱ درصدی نسبت به سال قبل در این حوزه رقم بخورد. در نمودار زیر، محور افقی نمایان‌گر میزان رشد فروش انواع مختلف از دستگاه‌های هوشمند از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۰ میلادی است. محور عمودی نیز توسعه‌ی بلندمدت این محصولات از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۳ را دنبال می‌کند.

گجت‌های صوتی بزرگ‌تر، یعنی اسپیکرهای هوشمند، جایگاه دومین محصول با نرخ رشد بالا را خواهند داشت. با رشدی ۲۱٫۷ در میزان حمل‌و‌نقل اسپیکرهای هوشمند، سازندگان امیدوار هستند تا تعداد ۱۵۰ میلیون واحد از این محصولات را در سال جاری میلادی بفروشند. دستگاه‌های یادشده تا سال ۲۰۲۳ میلادی به اندازه‌ی ساعت‌های هوشمند محبوب خواهند بود.

هدفون بلوتوثی بی‌سیم Truly Wireless Bluetooth Headphones سونی

به‌نظر می‌رسد اپل محصولی را یافته که به اندازه‌ی آی‌پاد برای این شرکت سود‌آوری خواهد داشت. انتظار می‌رود تا درآمد حاصل از تجارت ایرپاد و ساعت‌های هوشمند شرکت یادشده، در سال آتی میلادی از دسته‌ی مک‌ها و آیپدها پیشی بگیرد. با این حال وب‌سایت Canalys خاطرنشان می‌کند اپل باید شرکت‌هایی را دفع کند که سعی دارند تا به اکوسیستم یک‌پارچه‌ی دستگاه‌های این شرکت نفوذ کرده و تجربه‌ی مشابه و یک‌پارچه‌ای را ارائه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات