آیفون ۱۱ از DxOMark موفق به دریافت نمره ۱۰۹ شد

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
باتوجه به نتایج آزمایش‌ها DxOMark، آیفون ۱۱ در بخش دوربین امتیاز پایین‌تری نسبت به پیکسل ۴ قرار می‌گیرد؛ اما در عین حال در عکاسی و فیلم‌برداری محصولی بسیار توانمند است.
تبلیغات

گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس بدون تردید دارای بهترین دوربینی است که اپل تاکنون در محصولات خود به‌کار برده است. اما آیا آیفون ۱۱ بدون لنز تله‌فوتو و قیمت ۶۹۹ دلاری انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل است؟

گوشی آیفون ۱۱ با امتیاز کلی ۱۰۹ در بخش عکاسی و فیلم‌برداری در رده‌ی پایین‌تری نسبت به پیکسل ۴ گوگل قرار می‌گیرد. با این حال بررسی DxOMark نشان داد این گوشی تهدیدی بسیار جدی برای پرچم‌دار بسیار گران‌قیمت‌ گوگل است. ارزان‌ترین محصول اپل در سال ۲۰۱۹ با وجود کیفیت ساخت عالی و بهره‌گیری از دوربین یکسان با آیفون پرو مکس، فقط به‌خاطر نبود لنز تله‌فوتو در نهایت قافیه را می‌بازد.

کاربران آیفون ۱۱ باید در حالی به زوم دیجیتال این گوشی اعتماد کنند که به‌گفته‌ی DxOMark عملکرد زوم دیجیتال این گوشی در بازه فاصله‌ی متوسط و دور بسیار ضعیف است؛ به این معنی که هر آنچه برای تصویربرداری نیاز به بزرگنمایی داشته باشد با افت در کیفیت مواجه خواهد شد. این ضعف باعث نمی‌شود که دوربین آیفون ۱۱ بد باشد؛ درواقع در اکثر مواقع بسیار عالی عمل می‌کند اما دیگر دوربینی فوق‌العاده نیست.

iphone 11 dxo

به خاطر داشته باشیم که لنز تله‌فوتو آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس ماژولی توانمند و در عین حال بسیار گران‌قیمت است. قطعه‌ای که نبود آن در آیفون ۱۱ منجر به اختلاف ۱۲ امتیازی با برادران گران‌تر خود شده است. اما اطمینان داشته باشید کیفیت تصاویر در مواردی نظیر پویایی رنگ‌ها، ثبت جزییات تصویر و وضوح تصاویر چندان اختلافی بین گوشی‌های جدید اپل دیده نمی‌شود. تنها نکته بزرگنمایی ضعیف و همچنین ضعف در بوکه است.

آیفون ۱۱ برای فیلم‌برداری از لرزشگیر مناسبی بهره می‌برد و کیفیت چشمگیری را به نمایش می‌گذارد. با این حال در این بررسی از مشکلاتی نظیر تنظیم تراز سفیدی در محیط‌های داخلی و عدم ثبات فوکوس خودکار در ردیابی سوژه هنگام ضبط فیلم صحبت می‌شود.

در نهایت DxOMark نتایج آیفون ۱۱ را بسیار رضایت‌بخش توصیف می‌کند؛ خصوصا اگر آن را با برادر بسیار گران‌ قیمت‌‌تر خود مقایسه کنیم.

البته برچسب قیمتی بالا روی یک محصول، انتظار خریداران آن را بالا می‌برد و همین تفاوت‌های کوچک نیز ممکن است نظر مشتریان را نسبت به محصول انتخابی خود تغییر دهد. اگر کیفیت عکاسی برای شما در انتخاب گوشی حائز اهمیت باشد، باید به این نکته توجه کنید که ضعف آیفون ۱۱ نسبت به برادر بزرگتر خود شامل نداشتن لنز تله فوتو، کاهش کیفیت عکاسی در هنگام بزرگنمایی تصویر و البته کیفیت پایین‌تر عکس‌های پرتره به دلیل نیاز به فاصله کانونی بالا می‌شود. در فیلم‌برداری هم تنها تفاوت آیفون ۱۱ با برادران خود، نبود بزرگنمایی تصویر هنگام ضبط ویدئو است.

آیفون ۱۱ از محبوبیت زیادی نزد کاربران برخوردار است. این گوشی در دوره‌ی فروش تعطیلات آمریکا حتی از iPhone XR هم فروش بیشتری تجربه کرد.

شما چه فکر می‌کنید؟ اگر قصد خرید داشته باشید کدام مدل را انتخاب می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

در بخش محصولات زومیت می‌توانید علاوه بر مشخصات فنی، قیمت ایفون ۱۱ را مشاهده و از طریق فهرست کامل فروشندگان آن و با مقایسه‌ قیمت‌ها، خریدی ارزان داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات