غرفه سازی و تجهیزات نمایشگاهی آرمان چه تأثیری در دکوراسیون غرفه دارد؟

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
حضور در نمایشگاه برای رشد و پیشرفت شرکت‌های نو پا بسیار مؤثر است. شرکت‌ تجهیزات نمایشگاهی و غرفه سازی آرمان در نمایشگاه‌ها کسب‌وکار خود را به افرادی که هدفمند برای آشنایی با شرکت‌های فعال در زمینه‌ی موضوع نمایشگاه در آن حضور پیدا کرده‌اند معرفی می‌کند.
تبلیغات

 اهمیت غرفه سازی و حضور در نمایشگاه

به دلیل محلی بودن نمایشگاه‌ها، نمایشگاه محل مناسبی برای برگزاری جلسات کاری است و همین فرصت خوبی برای همکاری با دیگر شرکت‌ها است. بنابراین شرکت‌ها نباید این فرصت طلایی را از دست بدهند.

این به این معنی نیست که اگر در نمایشگاه حضور پیدا کنید، حتما موجب پیشرفت می‌شود و به اهدافتان می‌رسید؛ بلکه حضور در نمایشگاه اولین قدم در این راه است. برای اینکه به اهداف خود برای حضور در نمایشگاه برسید باید مواردی را رعایت کنید و با دقت مراحل آماده‌سازی آن را اجرا کنید تا به موفقیت برسید.

یکی از این مراحلی که باید با دقت انجام دهید غرفه سازی مناسب است. کار غرفه سازی را به گروه و شرکت معتبر بسپارید تا به بهترین شکل آن را اجرا کند.

عوامل موفقیت در نمایشگاه 

زمانی شما می‌توانید ادعا کنید که حضورتان در نمایشگاه موفقیت‌آمیز بوده است که به همه‌ی اهداف خود رسیده باشید. توجه داشته باشید که قبل از حضور در نمایشگاه باید اهداف خود را مشخص کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

برخی از افراد تصور می‌کنند که موفقیت در نمایشگاه فقط در تعداد بازدیدکنندگان است؛ اگر این تعداد زیاد باشد، آن‌ها به موفقیت رسیده‌اند. این افراد باید بدانند که برخی از بازدیدکنندگان هدف موردنظر نیستند و فقط بازدیدکننده هستند و موجب شلوغ شدن غرفه می‌شوند.

البته باید گفت که تراکم جمعیت و شلوغی موجب جلب توجه می‌شود و می‌تواند به رسیدن به اهداف کمک کند؛ اما این تنها موردی نیست که موجب موفقیت شود.

تقریبا همه‌ی غرفه سازی‌هایی که برای نمایشگاه انجام می‌شود هدف مشترک دارند و آن‌هم این است که بایستی خدمات و محصولات موردنظر را به بازدیدکنندگان ارائه دهند. بنابراین معیار موقعیت این غرفه‌ها را باید در تعداد مشتریانی که شماره تماس داده‌اند یا کارت و بروشور شرکت را گرفته‌اند دانست. به‌همین‌جهت شرکت‌هایی که قصد دارند در نمایشگاه ها شرکت کنند باید غرفه سازی خوبی انجام دهند تا مشتریان بیشتری را جذب و نظر آن‌ها را جلب کنند.

غرفه‌سازی این شرکت‌ها باید خاص و ویژه باشد و از رنگ‌آمیزی خاصی برخوردار باشد. علاوه‌بر این ویژگی‌ها، بازدید کننده باید با نگاه اولی که به غرفه‌ی شما می‌اندازد، متوجه شود که نوع خدمات یا محصول شما چیست. همین‌طور باید نام شرکت و برندتان نیز به چشم بازدید کننده بیاید تا برندسازی لازم نیز انجام‌شده باشد. پس توجه داشته باشید که غرفه سازی را به شرکت‌های معتبر بسپارید تا بابت آن نگران نباشید.

اهداف شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه ها باهم متفاوت است و هر شرکتی برای هدف خاصی وارد عرصه نمایشگاه شده است. هدف برخی از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه این است مقدار محصولی که تعین کردند را علاوه بر معرفی به بازدیدکنندگان، به‌فروش برسانند. این شرکت‌ها زمانی به این هدف خود می‌رسند که تعداد محصولی که تعیین کرده بودند به فروش برسد. برخی شرکت‌های دیگر هستند که هدف دیگری دارند. بنابراین نمی‌توان گفت که همه‌ی شرکت‌ها هدفی یکسان دارند.

به همین دلیل است که به شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود پیش از انجام هر کاری ابتدا اهداف حضور در نمایشگاه‌ها را مشخص و سپس برای شرکت در نمایشگاه اقدام کنند. وقتی شما هدف خود را از شرکت در نمایشگاه‌ها بدانید، راحت‌تر می‌توانید غرفه‌سازی انجام دهید.

غرفه‌سازی را حتما به طراحان و شرکت‌های معتبر واگذار کنید تا نگران چیزی نباشید و با خیال راحت تنها به اهداف خود فکر کنید.

 در دنیای پیشرفته‌ی امروزی هر کسی بخواهد وارد بازار کار شود باید به رقابت بپردازد تا بتواند محصولات و خدمات خود را به عموم مردم نشان دهد. بهترین مکان برای انجام این کار شرکت در یک نمایشگاه است. برای شرکت در نمایشگاه و داشتن غرفه‌ای خوب، نیاز به تجهیزاتی دارید که می‌توانید آن را از شرکت‌های اجاره‌ی تجهیزات نمایشگاهی تهیه کنید. می‌خواهیم شما را با تأثیر اجاره تجهیزات نمایشگاهی و استفاده ی آن‌ها در غرفه آشنا کنیم.

آرمان

آیا اجاره تجهیزات نمایشگاهی کار درستی است؟

اصولا غرفه‌های نمایشگاهی مکانی هستند که یک شرکت محصولات و خدمات خود را در آن عرضه می‌کند به همین دلیل تجهیزاتی که در غرفه وجود دارد تأثیر زیادی روی فروش می‌گذارد. اینکه شما بخواهید هر بار که در یک نمایشگاه شرکت می‌کنید از تجهیزات و نورپردازی و سایر چیزهایی که متناسب با محصول و نمایشگاه است استفاده کنید هزینه‌ی زیادی را برای شما خواهد داشت. حتی بعضی از شرکت‌ها هستند که مجبور می‌شوند سالی دو تا سه بار در نمایشگاه ها شرکت کنند و هر بار هزینه‌ی زیادی را برای تجهیزات بپردازند. علت اینکه شما باید از شرکت‌های اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید، دقیقا همین موضوع است. با تهیه‌کردن تجهیزات مورد نیازتان از شرکت‌های اجاره‌ی تجهیزات نمایشگاهی، علاوه‌بر اینکه می‌توانید تمامی تجهیزات مناسب و مورد نیازتان را فراهم کنید، در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی می‌شود. با این کار شما می‌توانید هر بار که در یک نمایشگاه شرکت می‌کنید از تجهیزات مختلفی استفاده کنید تا غرفه‌ی شما هر سری متفاوت از قبل باشد.

منظور از تجهیزات نمایشگاهی چه وسایلی است؟

در ابتدای کار برای اینکه بدانید از چه تجهیزاتی باید در غرفه خود استفاده کنید، بهتر است با کسی که در این کار ماهر است مشورت کنید. کمک گرفتن از چنین افرادی باعث می‌شود وسایل و تجهیزاتی که وجود آن‌ها در غرفه‌ی شما اشتباه است را انتخاب نکنید و علاوه بر آن بتوانید با هزینه‌ی کمتر بهترین تجهیزات را تهیه کنید. نکته‌ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که هرچه شما تجهیزات بهتر و مناسب‌تری را از شرکت اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان اجاره کنید نظر مشتری را بیشتر به غرفه‌ی خود جلب می‌کنید و درنتیجه میزان سوددهی شما نیز بیشتر می‌شود.

آرمان

در بین این تجهیزات وسایلی وجود دارند که زیاد به چشم نمی‌آیند و ممکن است از نظر شما از اهمیت زیادی برخوردار نباشند؛ اما وجود آن‌ها ضروری است. این وسایل عبارت‌اند از قهوه‌جوش، چای کیسه‌ای، نسکافه و ... .

تعدادی از تجهیزاتی که در یک غرفه نیاز است عبارت است از: جای کاتالوگ، پرچم رو میزی، آب‌سردکن، تابلو شرکت، لوازم پذیرایی، مبلمان راحت، کانتر، تلویزیون، کولر یا بخاری و ... .

رابطه‌ی اجاره تجهیزات نمایشگاهی و دکوراسیون داخلی

اجاره‌ی تجهیزات نمایشگاهی نقش پررنگ و بسیار مهمی در دکوراسیون غرفه‌ی شما دارد. شما می‌توانید با انتخاب درست تجهیزات نمایشگاهی یک غرفه‌ی زیبا برای خود داشته باشید. مشتریان زمانی نظرشان به غرفه‌ی شما جلب می‌شود که برای معرفی و عرضه‌ی محصول خود از تجهیزات درستی استفاده کرده باشید.

نکته‌ی مهم این است که همه‌چیز در یک غرفه‌ی نمایشگاهی روی نظر مشتری تأثیر می‌گذارد؛ حتی رنگ دیوارهای غرفه. هماهنگی تجهیزات استفاده شده در غرفه تأثیر زیادی روی مشتری می‌گذارد؛ چون در دکوراسیون داخلی اولین چیزی که مهم است به وجود آوردن جذابیت بصری در نگاه مشتری است. کار دکوراسیون غرفه یک کار تخصصی و حرفه‌ای است؛ به همین دلیل حتماً باید به افرادی سپرده شود که در این کار مهارت های لازم را داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات