آیفون‌های 2020 در چهار نسخه و با نمایشگر OLED عرضه خواهند شد

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا اپل قصد دارد از سال ۲۰۲۰ در تمام گوشی‌های آیفون از نمایشگر OLED استفاده کند و در طراحی این گوشی‌ها تغییرات جدی لحاظ کند.
تبلیغات

احتمال می‌رود اپل در اواخر سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل تعداد مدل‌ بیشتری از گوشی‌های آیفون عرضه کند. طبق شایعات، این شرکت چهار مدل جدید از گوشی آیفون را در پاییز سال بعد معرفی خواهد کرد. احتمالاً اندازه‌ی صفحه‌نمایش این گوشی‌ها ۵/۴ اینچ، ۶/۱ اینچ و ۶/۷ اینچ خواهند بود. وبلاگ ژاپنی مک اوتاکارا که از مشهورترین منابع برای کسب اطلاعات در مورد محصولات اپل پیش از معرفی رسمی آن‌ها است، به‌تازگی گزارشی در مورد گوشی‌های بعدی اپل منتشر کرده است.

طبق گزارش منتشر شده در این وبلاگ، اپل در سری جدید گوشی‌های آیفون نسبت به مدل‌های سال ۲۰۱۹ تغییرات بزرگی اعمال خواهد کرد. یکی از برجسته‌ترین نکات، مجهز شدن هر چهار مدل به نمایشگر OLED است.

در بین گوشی‌های فعلی اپل تنها ارزان‌ترین مدل یعنی آیفون ۱۱ از نمایشگر LCD استفاده می‌کند و به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد در محصولات بعدی‌اش به استفاده از این نوع نمایشگرها پایان دهد.

آیفون 11 /Iphone xi

مشخصات جالب‌توجه دیگری نیز از این دستگاه‌ها منتشر شده است. طبق این گزارش مدل ۵.۴ اینچی از نظر ارتفاع بین دو آیفون اس ای و آیفون ۸ قرار می‌گیرد و یکی از مدل‌های ۶.۱ اینچی ارتفاعی بین دو آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو خواهد داشت.

بزرگ‌ترین مدل که احتمالاً جذاب‌ترین مدل هم باشد به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز خواهد بود. طبق گزارش این مدل در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو مکس ۱۰ درصد ضخامت کمتری خواهد داشت و اندکی از آن بلندتر خواهد بود. به‌علاوه این گوشی در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو مکس، حسگر دوربین بزرگ‌تری نیز خواهد داشت و نسبت به نسل‌های پیشین تصاویر بهتری خواهد گرفت.

به‌ نظر می‌رسد اپل قصد ندارد دوربین همه‌ی آیفون‌های جدید را به‌روزرسانی کند. طبق این گزارش از چهار مدل مورد انتظار در دو مدل، که به احتمال زیاد مدل‌های ارزان‌تر خواهند بود، از دوربین‌های دوگانه‌ای تقریبا مشابه دوربین آیفون ۱۱ استفاده خواهد شد. البته باتوجه به اینکه آیفون ۱۱ از دوربین نسبتا خوبی بهره می‌برد این مطلب الزاماً بد نیست.

گزارش مذکور در مورد سایر جزئیات آیفون‌های جدید و به‌طور خاص در مورد تحولات بزرگی که انتظار می‌رود در طراحی آیفون‌های جدید شاهد باشیم مطلبی ذکر نکرده است. در لابه‌لای شایعات گفته می‌شود که اپل قصد دارد، بریدگی بالای صفحه‌نمایش را در آیفون ۱۲ حذف کند. همچنین ممکن است به لطف قرارداد جدید اپل با کوالکام تکنولوژی 5G بالاخره به گوشی‌های آیفون راه پیدا کند.

در این گزارش تاریخ عرضه‌ی چهار آیفون جدید طبق انتظار و همانند سری قبل ماه سپتامبر اعلام شده است.

باید تا زمان معرفی رسمی منتظر ماند و دید که آیفون‌های جدید دقیقاً چه مشخصاتی دارند؛ اما تا قبل از آن موقع شایعات می‌توانند ایده‌های اندک بهتری در مورد مشخصات آیفون‌های جدید به ما بدهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات