ایران تلنت؛ بهترین روش برای پیداکردن شغل کدام است؟

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در زمانی نه‌چندان دور، بسیاری از کارجویان برای پیداکردن شغل از روش‌های سنتی مثل مراجعه به قسمت نیازمندی‌های روزنامه‌های پرتیراژ استفاده می‌کردند.
تبلیغات

در زمان‌های گذشته، علاوه‌بر قسمت نیازمندی‌های روزنامه‌های پرتیراژ، روش‌های دیگری برای استخدام متقاضیان کار وجود داشت؛ مانند سفارش به اقوام و آشنایان یا مراجعه به آژانس‌های کاریابی. هرچند هنوزهم بسیاری از افراد از چنین روش‌هایی برای پیداکردن کار استفاده می‌کنند، ورود تکنولوژی جنبه‌های مختلفی از زندگی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که کاریابی و استخدام نیز ازجمله‌ی آن‌ها بود.

امروزه، به‌لطف همه‌گیرشدن استفاده از اینترنت، افراد برای پیداکردن جدید‌ترین فرصت‌های شغلی تا حدود زیادی از روش‌های سنتی و وقت‌گیر فاصله گرفته‌اند و به روش‌های مدرن‌تر روی آورده‌اند. این روزها با چند کلیک ساده می‌توان شغل مناسب را بسیار ساده‌تر از گذشته پیدا کرد و فشارهای ناشی از بیکاری را تا حد زیادی کاهش داد. این روش‌ها کدام‌اند؟

صفحه‌ی فرصت‌های شغلی در وب‌سایت شرکت‌ها

یکی از روش‌های کاریابی امروزی، مراجعه به قسمت فرصت‌های شغلی در وب‌سایت شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف است. بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌های شناخته‌شده، صفحه‌‌ای مخصوص دراین‌زمینه دارند. این بخش در بیشتر سایت‌ها در قسمت همکاری با ما قرار دارد و به‌طور مرتب، استخدام‌کنندگان آن را به‌روزرسانی می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها و سازمان‌ها

‎بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. یکی از اهداف حضور شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی جدا از فروش محصولات و خدمات، به‌اشتراک‌گذاشتن فرصت‌های شغلی و جذب نیروی کار مستعد است. فضای کاری امروزی، فضایی رقابتی است که شرکت‌ها و سازمان‌ها را به تلاش برای جذب بهترین نیروها وادار می‌کند. یکی از مهم‌ترین اقدامات دراین‌زمینه، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و به‌اشتراک‌گذاری فرصت‌های شغلی است. مخاطبان می‌توانند با دنبال‌کردن صفحات کسب‌وکارها از جدیدترین فرصت‌های کاری موجود باخبر شوند.

سایت‌های استخدامی و کاریابی

امروزه، سایت‌های بسیاری درزمینه‌ی استخدام و کاریابی فعالیت می‌کنند و می‌توان گفت یکی از بهترین راه‌ها برای پیداکردن کار، مراجعه به یکی از این وب‌سایت‌ها است. بسیاری از سایت‌های استخدامی روزانه هزاران بازدیدکننده دارند و امکان رزومه‌سازی و جست‌وجوی آسان مشاغل، آن‌ها را به یکی از بهترین روش‌ها برای یافتن کار تبدیل کرده است. بسیاری از کسب‌و‌کارهای مهم آگهی‌های استخدام خود را در این سایت‌ها درج می‌کنند و این امکان را دراختیار کارجویان قرار می‌دهند که در کمترین زمان ممکن برای شغل دلخواه درخواست همکاری دهند تا کارفرمایان با آن‌ها تماس بگیرند.

همچنین، بسیاری از وب‌سایت‌های استخدامی اپلیکیشن دارند و جز استخدام تهران، فرصت‌های شغلی دیگر شهرها نیز در آن‌ها وجود دارد. مزیت استفاده از این سرویس‌های کاریابی جدا از اینکه هم کارجویان و هم کارفرمایان را خیلی سریع به‌نتیجه می‌رساند، تنوع وجود فرصت‌های شغلی در آن‌ها و پوشش زمینه‌های مختلف کاری است. بنابراین، فرقی ندارد که قصد دارید درزمینه‌ی برنامه‌نویسی فعالیت کنید یا به‌دنبال کلیدواژه‌ی استخدام مهندس برق باشید؛ یا به‌دنبال شغلی در شرکت دارویی هستید یا می‌خواهید مدیر پروژه‌ی شرکتی بزرگ شوید، درهرصورت، با مراجعه به یکی از این سایت‌ها شغل مدنظرتان را پیدا کنید. برخی از وب‌سایت‌های اشتغال‌زایی نیز کار را از این هم راحت‌تر کرده‌اند و با فراهم‌کردن امکان مصاحبه‌ی ویدئویی بین کارجویان و کارفرمایان، روند استخدام را تسهیل کرده‌اند. مزیت مصاحبه‌ی ویدئویی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و کاهش استرس‌های ناشی از مصاحبه برای کارجویان و جلوگیری از انجام مصاحبه‌های متعدد برای کارفرمایان است.

ایران تلنت با بیش از ۱۷ سال سابقه درزمینه‌ی جذب و استخدام، بزرگ‌ترین مرجع استخدام آنلاین کشور محسوب می‌شود که درحدود یک‌میلیون نفر از متخصصان و مدیران ایرانی عضو آن هستند و بیش از ۵،۰۰۰ شرکت داخلی و بین‌المللی، استخدام‌های خود را ازطریق آن انجام می‌دهند. همچنین، سالانه بیش از ۱۲،۰۰۰ موقعیت شغلی از معتبرترین شرکت‌ها در وب‌سایت ایران تلنت ثبت می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات