توقف برنامه فیسبوک برای فروش تبلیغات در واتساپ

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
بعد از انتقادهای فراوان به برنامه‌‌ی فیسبوک برای فروش تبلیغات در واتساپ، این برنامه متوقف شد.
تبلیغات

وال‌‌استریت ژورنال گزارش داده تیمی که مشغول کار روی پروژه‌ی فروش تبلیغات در واتساپ بود، در ماه‌های اخیر منحل و فعالیت‌هایش از کدهای واتساپ حذف شده است. به‌گزارش این رسانه، فروش تبلیغات روی واتساپ همچنان جزو برنامه‌های آینده‌ی فیسبوک است؛ اما این پیام‌رسان تا اطلاع ثانوی امکان انتشار آگهی نخواهد داشت.

برنامه‌های فیسبوک برای فروش تبلیغات در واتساپ دلیل اصلی خروج جان کوم، هم‌بنیان‌گذار واتساپ از این شرکت در سال ۲۰۱۸ بود. برایان اکتون، دیگر هم‌بنیان‌گذار واتساپ، نیز چند ماه پیش از او این شرکت را به‌دلایل مشابه ترک کرده بود. ناگفته نماند فیسبوک در سال ۲۰۱۴، واتساپ را با مبلغ ۲۲ میلیارد دلار خرید.

روزنه امنیتی واتساپ

توقف برنامه‌ی فروش تبلیغات در واتساپ این فرصت را برای فیسبوک فراهم کرده که روی قابلیتی تمرکز کند که به کسب‌و‌کارها اجازه‌ می‌دهد با مشتریان خود ارتباط داشته باشند و آن ارتباط‌ها را مدیریت کنند. در سال ۲۰۱۸، رسانه‌ها گزارش داده بودند کوم و اکتون نگران این موضوع بوده‌اند که پیام‌های تبلیغاتی واتساپ را مجبور کند رمزگذاری سرتاسر End-to-end encryption خود را تضعیف کند.

این مسائل البته پیش از زمانی بود که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، اعلام کند این شرکت تصمیم گرفته از سیستم رمزگذاری یکپارچه در فیسبوک و واتساپ و اینستاگرام فراهم کند. در‌حال‌حاضر، متخصصان این شرکت به این نتیجه رسیده‌اند که انتشار پست‌های تبلیغاتی در سیستم رمزگذاری‌شده‌ی پیام‌رسان با مشکلاتی همراه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات