آیا از همه روش‌های خرید شارژ اطلاع دارید؟ همراه کارت توضیح می‌دهد

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در این مقاله، «همراه‌کارت» قصد دارد تمامی روش‌های خرید شارژ برای سیم‌کارت‌های ایرانسل و همراه اول و رایتل را معرفی کند تا بتوانید از بین آن‌ها روش راحت‌تر را انتخاب کنید.
تبلیغات

امروزه، بسیاری از ما از سیم‌کارت‌‌های اعتباری استفاده می‌کنیم؛ بنابراین، خرید شارژ به یکی از نیازهای روزانه ما تبدیل شده است. برای خرید شارژ، روش‌های مختلفی وجود دارد که احتمالا تعدادی از آن‌ها را می‌دانید و شاید از تعدادی مطلع نباشید. روش‌های ‌معرفی‌شده در این مقاله برای تمامی اپراتورهای ذکرشده معتبر است.

کدهای دستوری

یکی از روش‌های رایج خرید شارژ، استفاده از کدهای دستوری (USSD) است که هر اپراتور کد مخصوص به‌خود را دارد. برای مثال، کد دستوری همراه اول *1# است. با شماره‌گیری این کدهای دستوری و انتخاب مبلغ شارژ و واردکردن مشخصات کارت بانکی خود می‌توانید به‌راحتی شارژ بخرید.

اپلیکیشن‌های پرداخت

اپلیکیشن‌های پرداخت گزینه‌ی دیگری هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شارژ بخرید. همراه کارت یکی از این اپلیکیشن‌ها است که در آن می‌توانید اقدام به خرید شارژ ایرانسل، همراه اول و رایتل کنید. امروزه به‌دلیل امنیت و سرعت درخورتوجه و چندمنظوره بودن، اپلیکیشن‌های پرداخت محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده‌اند. برای مثال، در همراه‌کارت علاوه‌بر خرید شارژ و بسته‌ی اینترنتی، می‌توانید کارهای روزمره‌ی بانکی خود مانند کارت به کارت و پرداخت قبوض آب و برق و گاز را نیز انجام دهید.

خرید شارژ ازطریق وب‌سایت‌ها

از دیگر روش‌های خرید شارژ اینترنتی به‌صورت مستقیم، مراجعه به وب‌سایت‌ها است که در‌این‌میان می‌توانید به سایت‌های هریک از اپراتورها یا سایت همراه‌کارت سر بزنید. نحوه‌ی شارژ معمولا به این طریق است که باید شماره‌ی تلفن‌همراه و مبلغ شارژ را انتخاب کنید و سپس ازطریق درگاه‌های بانکی پرداخت را انجام دهید.

اپلیکیشن هر اپراتور

هر اپراتوری برای ارائه‌ی خدمات به مشترکان خود معمولا اپلیکیشن دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شارژ نیز بخرید. «همراه من» و «ایرانسل من» و «رایتل من» همان‌طورکه از نامشان پیدا است، به‌ترتیب نام اپلیکیشن اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و رایتل است.

همراه کارت

دستگاه‌های کارت‌خوان و خودپرداز

شما می‌توانید به‌صورت حضوری هم اقدام به خرید شارژ همراه اول و ایرانسل و رایتل کنید. برای این منظور باید به خودپردازها (ATM) یا دستگاه‌های کارت‌خوان (POS) مراجعه کنید. این روش در چند سال گذشته بیشتر استفاده می‌شد.

شارژ خودکار

شما ازطریق حساب بانکی خود می‌توانید سرویس «شارژ خودکار» را به‌صورت آنلاین فعال و بدین‌ترتیب سیم‌کارت اعتباری خود را شارژ کنید. در این روش باید مبلغ مشخصی برای شارژ سیم‌کارت خود مشخص کنید تا هر وقت اعتبار شما به آن مبلغ رسید، سیم‌کارتتان به‌صورت خودکار به‌اندازه‌ی مبلغ تعیین‌شده و ازطریق حساب بانکی انتخاب‌شده شارژ شود. تا‌به‌حال، سرویس شارژ خودکار برای مشترکان حساب‌های بانک ملت و ملی و سامان فعال شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات