DJI تولید پهپادهای فانتوم خود را از سر گرفت

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
DJI پس از یک سال وقفه تولید پهپاد محبوب فانتوم ۴ پرو خود را از سر گرفته است.
تبلیغات

پهپادهای فانتوم که اولین بار در سال ۲۰۱۳ عرضه شدند، با ظاهر آشنا و مشهور خود، بازکننده‌ی راه DJI به بازار پهپادهای مصرفی بودند. از آن زمان تاکنون DJI چهار سری از این پهپادها را معرفی کرده است. سری ۴ پهپادهای فانتوم با معرفی مدل «پرو» در نوامبر ۲۰۱۶ به‌سرعت در بخش پهپادهایی با کابرد تجاری مشهور شد. دوربین این پهپاد با سنسور یک اینچی ۲۰ مگاپیکسلی CMOS توانایی فیلم‌برداری 4K با نرخ فریم 60fps داشت و حسگرهای آن قادر بودند موانع را در ۵ جهت تشخیص بدهند.

پهپاد DJI Phantom 4 Pro V2.0 که در اواسط ۲۰۱۸ معرفی شد، با نسل اول فانتوم ۴ به‌جز در سیستم انتقال قدرت OcuSync و استفاده از پروانه‌های کم‌صدا، تفاوت چندانی نداشت. اوایل سال ۲۰۱۹ پس از اینکه تمامی موجودی پهپادهای فانتوم به‌فروش رفت، DJI اعلام کرد که به‌دلیل «کمبود قطعات» تولید و فروش پهپاد فانتوم ۴ پرو خود را متوقف کرده است.

از زمان اعلام رسمی توقف تولید پهپادهای سری فانتوم DJI، بسیاری از کاربران احساس می‌کردند خلائی بین محصولات کلاس مصرف‌کننده‌ی سری ماویک (Mavic) و محصولات حرفه‌ای سری اینسپایر (Inspire) به‌وجود آمده است. هرچند پهپادهای Mavic 2 Pro و Phantom 4 Pro عملا مشخصات یکسانی دارند، فرم‌فاکتور متفاوت آن‌ها باعث می‌شد علاقه‌مندان به پهپاد گزینه‌های متنوع‌تری برای انتخاب داشته باشند.

پهپاد DJI Phantom 4 Pro V2.0
پهپاد DJI Phantom 4 Pro V2.0
پهپاد DJI Phantom 4 Pro V2.0
پهپاد DJI Phantom 4 Pro V2.0
پهپاد DJI Phantom 4 Pro V2.0
پهپاد DJI Phantom 4 Pro V2.0
پهپاد DJI Phantom 4 Pro V2.0
پهپاد DJI Phantom 4 Pro V2.0
پهپاد DJI Phantom 4 Pro V2.0

سرانجام از روز ۷ ژانویه سال جاری میلادی، DJI بار دیگر این پهپاد را در فروشگاه خود موجود کرده و به‌فروش می‌رساند. اگرچه بیش از ۱۰ روز از موجودشدن دوباره‌ی فانتوم می‌گذرد، از آن‌جایی که تمرکز علاقه‌مندان به دنیای فناوری در هفته‌ی گذشته بیشتر به اخبار نمایشگاه CES معطوف بود، کمتر کسی متوجه بازگشت غیرمنتظره‌ی پهپاد محبوب DJI شد.

DJI در بیانیه‌ای که در اختیار وب‌سایت DPReview گذاشته، دلیل توقف تولید پهپاد فانتوم را تنها کمبود قطعات از سوی یکی از تأمین‌کنندگان این شرکت اعلام کرده و به‌خاطر منتظر گذاشتن هواداران برای موجودشدن دوباره‌ی پهپاد عذرخواهی کرده‌است.

DJI از استانداردهای بالایی برای قطعات فوق پیشرفته‌ی به‌کاررفته در محصولاتش استفاده می‌کند که این موضوع نیازمند زمان و دقت بالایی در تولید است. ما به‌خاطر ناراحتی پیش‌آمده برای مشتریانمان عذرخواهی می‌کنیم و از صبرشان سپاسگذاریم و اطمینان می‌دهیم Phantom 4 Pro V2.0 همچنان انتظارات بالای آن‌ها را برآورده کند.

سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که آیا DJI سری پنجم پهپادهای فانتوم را توسعه خواهد داد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات